Gå til innhold

under 18, syden, reiseforsikring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

heihei

om noen uker drar jeg til syden med kjæresten og et vennepar. Både kjæresten og vennene våre er over 18, og jeg er 17. Trenger jeg da noe dokumentasjon på at det er greit for mine foreldre å dra uten dem, eller noe i den duren?

Også trenger jeg reiseforsikring, og lurer da på hvor og hvordan jeg får tak i det.

Tenkte også å spørre om dere vet noe ekstra jeg må ha med, siden jeg er under 18 og reiser uten foreldre. :laugh:

Anonymous poster hash: fe0ad...133
AnonymBruker
Skrevet

Man kan få reiseforsikring på europiske.no :Nikke:

Skrevet

Har du sjekket at du ikke har reiseforsikring gjennom foreldrene dine?

Gauda har gode reiseforsikringer for engangsturer. Ville uansett anbefalt deg å kjøpe en helårsforsikring.

AnonymBruker
Skrevet

Du har fått gode svar om forsikringen. Til det andre:

Du trenger ingen form for dokumentasjon på at du får reise. Plenty av 15-16-17-åringer reiser Europa på tvers hver dag, det er ingen som reagerer på det.

Anonymous poster hash: 38a0b...6a3

Skrevet

Om du skal reise på chartertur så må du ofte ha med et bevis (med signatur fra foresatte) på at du får reise, det skal i tillegg sendes inn på forhånd. Det var i alle fall slik for 5 år siden da jeg dro som 17åring uten foreldre. Ingen som sjekka det arket da, men kjekt å ha i tilfellet ;)

AnonymBruker
Skrevet

Fant et skjema på startour, men tror dere det er nok med bare en forelder sin underskift? mamma er bortreist, og det må bli sendt inn 30 dager før avreise, drar om 33 dager...

TS

Skrevet

Det går sikkert greit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...