Philli82 Skrevet 1. juli 2013 #1 Skrevet 1. juli 2013 Hei! Vi er et par og en gutt på 12 som har bestilt oss tur til St Julians på Malta 24 juli.. Ingen av oss har vært på malta før, så jeg lurer på om noen kjenner til denne plassen og gi noen tips?!
coconut100 Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Jeg har vært der på språkreise. Kjempe fint land, lite - men morsomt. Utelivet er plassert i en gate, så går ann å unngå den gaten(er en trapp opp ved en juice/smoothie sjappe). På dagen er det fine resturanter der, men ville ha unngått det stedet utpå kvelden. Opplevde at en jente i reisefølget mitt ble stukket i armen med en nål av en random mann, og hun sliter fortsatt med armen(mistet følelsen i den først, og ble opphovnet) Sykehuset fant ikke ut hva det var i sprøyten. Det finns mange gode utflukter, og man burde besøke en annen øy(husker ikke hva den heter). Hovedstaden Valetta har mange fine butikker, men litt lang avstand mellom ting - så husk gode sko for alt er i brostein. I hovedstaden fins det også serverdigheter å besøke. Sliema anbefales å besøke, de har butikker som topshop, oasis osv. I selve st.julians er det et kjøpesenter, med ulike butikker. Dere vil nok oppleve at det er mange studenter som er på språkreise samtidig som dere, så det vil kry av ungdommer. Hotellene har grei nok standard. Stranden er fin, men kan bli ganske full. Anbefaler å leie solseng på en resturant nede ved stranden. Mat er generelt billig, vi var to stk spiste 3-retters og regningen ble på 25 euro. Hvis dere skal ta taxi, anbefaler jeg enten å gå opp til taxistasjonene og velge taxiselskapet som har egen dør(glassdør), den andre kjører grupper ilag - og man blir sluppet av på en butikk nær der du bor(opplevde det første natten, viste ikke hvor jeg var, og hadde ikke aning hvor vertsfamilien min bodde siden det var mørkt). Bussystemet i malta ble fornyet for to år siden, og funker veldig bra - men av og til trege busser. Ha en god reise:)
*Butterfly* Skrevet 1. juli 2013 #3 Skrevet 1. juli 2013 Jeg har også vært i St. Julians på språkreise. Det kryr av ungdommer som er på språkreise om sommeren, så ville kanskje holdt meg unna bargaten på kveldstid. Anbefaler å reise til de andre øynene; Comino og Gozo. Det finnes mange båter som går dit så ikke noe problem å komme seg dit. Den nåværende hovedstaden Valletta, den gamle hovedstaden Mdina og Slimea er også verdt et besøk. Er seks år siden jeg var der, men det var relativt lett å komme seg rundt med buss og båt. Øya er ikke så stor, så avstandene er heller ikke så store. Ønsker dere en flott tur! Malta er en fin plass å reise til
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Og jeg skal der på språkreise Anonymous poster hash: f85cd...d0a
coconut100 Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Og jeg skal der på språkreise Anonymous poster hash: f85cd...d0a Gled deg. Anbefales å bo hos vertsfamilie, mye mer frihet enn de som bor på hotell. Jeg bodde heldigvis hos den beste vertsfamilien, iallefall av de som var på turen samtidig som meg.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #7 Skrevet 4. juli 2013 Gled deg. Anbefales å bo hos vertsfamilie, mye mer frihet enn de som bor på hotell. Jeg bodde heldigvis hos den beste vertsfamilien, iallefall av de som var på turen samtidig som meg. Takk for tips, men har alt bestilt resort.. Anonymous poster hash: f85cd...d0a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå