Gjest Drittlei Skrevet 1. juli 2013 #1 Skrevet 1. juli 2013 Jobber med noen ekstremt kjedelige mennesker. Tam humor, tamme samtaleemner, rett og slett havregryn i menneskeform. Noen ganger sier jeg noe jeg synes er morsomt uten å få en reaksjon, også sier jeg noe som absolutt ikke var ment morsomt, og som er en helt banal kommentar om noe helt helt ordinært og de gapskratter som om jeg er det beste siden Seinfeld. Samtalene mellom og med dem er også som havregryn kokt i vann. Dritkjedelig. Nå sitter jeg her og tenker hva om de er slik pga jobben? Jeg er så redd jeg blir som dem om jeg forblir i denne jobben i noen år.
Chloe- Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Sånn trodde jeg mine kolleger var også. Så kom julebordet... 6
#Sunrise Skrevet 1. juli 2013 #3 Skrevet 1. juli 2013 kanskje på tide og finne en ny jobb? er viktig og trives med arbeidskolegaene dine
Gjest RamaLama Skrevet 1. juli 2013 #4 Skrevet 1. juli 2013 Hehe, hva jobber du med da? Føler det er litt relevant. Tviler på at du blir kjedelig, de er nok bare sånn.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2013 #5 Skrevet 1. juli 2013 Jeg jobbet i mange år der alle var veldig super sosial. Kunne bli litt for mye for min del. Jeg har skiftet jobb, her sitter jeg mer eller mindre alene. Orker ikke å gå kantinen med de andre. Stor og upersonlig kantine. Føler meg utilpass. Har derfor trukket meg litt unna og blir sikkert sett på som kjedelig ( føler meg veldig som en grå mus i denne jobben og jeg var super sosial og pratsomme i den andre jobben) I min skrivende stund så savner jeg faktsik min forrige jobb. Men pga min stolthet så vil jeg ikke krype tilbake. Uff.. ble litt avsporing her. Men jeg tror jeg ikke trives så godt i denne jobben. Jeg får begynne å kikke til ny jobb etter ferien min. Eller kanskje det vil forandre seg litt etterhvert og jeg trives bedre i denne jobben. Tøft å måtte bytte jobb hele tiden.
smilo Skrevet 1. juli 2013 #6 Skrevet 1. juli 2013 Sikker på at det ikke er totalt forskjellig humor som er grunnen til at dine morsomheter ikke blir fanget opp, men derimot dine ufrivillige morsomheter. Der jeg jobber har vi alle en felles humor og har det utrolig gøy, selv om vi i perioder har det forferdelig travelt.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2013 #7 Skrevet 1. juli 2013 Slik var min forrige arbeidsplass også. Jeg ble til slutt deprimert av en slik arbeidsplass rett og slett. Ble kvalm bare av tanken på jobb og de folka. Sluttet. Det er absolutt forskjell på folk. Jobben min før denne- verdens beste miljø- interessante, dynamiske mennseker som det var masse liv i. Mens denne- "Ja dere, det var godt pålegg idag" (lunsj). De andre "Å ja, å ja..". "Det var godt igår også". De andre "Ja, i går var det også godt, ja". Holdt ut med sånt i 1,5 år, biggest mistake ever.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #8 Skrevet 1. juli 2013 Det er virkelig stor forskjell på arbeidsplaser rundt omkring, ja. På den ene min var jeg den eneste i min alder. De andre snakket om at de hadde hørt om dette før, de skulle lage kjøttkaker av elgkjøtt tror jeg det var (husker ikke hva det var konkret, men det var alt for råflott til at det var aktuelt nok for min økonomi til at jeg hadde interesse av det). Stort sett var det samme praten det gikk i der hver dag. Neste plassen jeg var på var det mer ulike folk. Det liker jeg. Her diskuterte man diverse ting som integrering/politikk i diverse utland/reiser etc. Her jeg er nå er jeg kun vikar. Det er ikke så ofte jeg jobber, så da er det ikke så lett å bli kjent med dem personlig. Men det er gøy når man har tid til å slå av en liten prat på den fronten også de få gangene det er litt stille på jobben. Anonymous poster hash: 2ba69...912
Gjest fyfaensålei Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 Slik var min forrige arbeidsplass også. Jeg ble til slutt deprimert av en slik arbeidsplass rett og slett. Ble kvalm bare av tanken på jobb og de folka. Sluttet. Det er absolutt forskjell på folk. Jobben min før denne- verdens beste miljø- interessante, dynamiske mennseker som det var masse liv i. Mens denne- "Ja dere, det var godt pålegg idag" (lunsj). De andre "Å ja, å ja..". "Det var godt igår også". De andre "Ja, i går var det også godt, ja". Holdt ut med sånt i 1,5 år, biggest mistake ever. Jeg er trådstarter. Jeg har INGEN intensjoner om å fortsette i jobben. Jeg har problemer for å forstå om de virkelig synes disse tamme kommentarene er morsomme eller om alle bare later som. Det er virkelig ikke morsomt at noen sier de forsov seg fordi de la seg sent. Hahaha liksom, så morsomt at noen så på tv og glemte tiden..... Jeg orker rett og slett ikke disse rasshølene mer.
Tomaten Skrevet 1. juli 2013 #10 Skrevet 1. juli 2013 Når det er snakk om flertall.. så setter jeg spørsmålstegn til om det faktisk er de eller du det er noe galt med humormessig... Kan ikke være alle andre det er noe galt med vettu..
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #11 Skrevet 1. juli 2013 Hahahaha. Tørr kontor-humor ! Du må ikke ta deg nær av dette i hvertfall. Tilfelle er dessverre at humoren er så særskilt elendig at når de så hysterisk ler av disse tåpelighetene, så synes de vitterlig og genuint at det er så morsomt, som de gir uttrykk for. Og det finnes mange forskjellige personligheter i et slikt arbeidsmiljø, så du vil muligens finne noen utstikkere her og der med en mer normal (les: lik) humor som deg selv. Også, ikke prøv å imponer for mye med din egen humor og bli skuffet og provosert fordi du ikke får noen reaksjon. Det er ikke deres feil at de ikke forstår hvorfor det er morsomt. Vil du være morsom med disse gutta, så må du ned på deres nivå. Og barnehagehumor samt "fordumme" poeng og slikt, slår urovekkende ofte godt an. Men ikke gjør for det mye heller, for så konstruktivt er det ikke altså. Prøv heller å finn utstikkerne, om det er noen. Og ikke bytt jobb helt enda da. Kan jo være det bedrer seg. At du blir litt mer tolerant for det gjerne og håndterer det annerledes etterhvert. Anonymous poster hash: 98e2f...205
Gjest gjest Skrevet 1. juli 2013 #12 Skrevet 1. juli 2013 Hvis hun finner seg en annen jobb er det jo best å stikke? Skjønner ikke hvorfor hun skal holde ut/ikke slutte helt enda? Det BLIR ikke bedre. Been there. Har man ikke kjemi med de andre på jobben, så er det bare slik. Move on. Jeg har totalt hatt kanksje 6 forskjellige arbeidsplasser (inkludert småjobber når jeg studerte) og kan trygt si at det er enorm forskjell fra arbeidsplass til arbeidsplass. Min forrige jobb var som å flytte inn i en valium-tåke. Tror at sjefen bevisst ansatte folk som var like ham selv (man får jo fort menneskevibber på intervju og merker fort om det er en utadvendt sosial osv peson som sitter foran deg eller en gjøk som ser ned i gulvet) og dermed endte han opp med en hel avdeling med forkjempere for De største nerdene på jorden- gullmedaljen.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #13 Skrevet 1. juli 2013 Hehe. Joda, jeg tenkte gjerne hvis det er et større miljø med noen hundre mennesker. Og det er jo ikke alltid like dumt å finne seg en ny jobb, men den burde ikke haste seg heller av en. Men tror du virkelig det ikke kommer til å forandre seg, så er det jo greit da. Da kan du jo like gjerne søke litt rundt for nye jobber da eventuelt. Hvor lenge har du jobbet her da? Anonymous poster hash: 98e2f...205
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå