AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #41 Skrevet 3. juli 2013 Jeg spør av nysgjerrighet - hva fikk du ut av å si det til en som så tydelig var stolt over at han skulle bli far, sammen med den han er så glad i at det er naurlig for han å omtale dem som et "vi"? Gleden av å jekke ned en annen person noen nivåer. Gud forby at noen i Norge skal være lykkelig, nei vet du hva, det er om å gjøre alle til like sure tørrpinner. Anonymous poster hash: f930b...3ba
felgen Skrevet 3. juli 2013 #42 Skrevet 3. juli 2013 Dette irriterte meg på eit tidspunkt i så stor grad at eg kontakta språkrådet for å høyra deira meining (ja, eg er litt nerd og litt firkanta). Dei meinte som mange andre i tråden - ME vert ikkje gravide. Me ventar born. Det er altså språkleg feil å formulera oss eller me i fleirtal når ein følgjer opp med - er gravide. 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. juli 2013 #43 Skrevet 3. juli 2013 Trodde det var mere vanlig å si "Vi skal ha barn".
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #44 Skrevet 3. juli 2013 Dette irriterte meg på eit tidspunkt i så stor grad at eg kontakta språkrådet for å høyra deira meining (ja, eg er litt nerd og litt firkanta). Dei meinte som mange andre i tråden - ME vert ikkje gravide. Me ventar born. Det er altså språkleg feil å formulera oss eller me i fleirtal når ein følgjer opp med - er gravide. Hvis du er så firkantet når det gjelder språk, hvorfor skriver du da ikke på norsk? Anonymous poster hash: 4880e...a2d 2
felgen Skrevet 3. juli 2013 #45 Skrevet 3. juli 2013 Hvis du er så firkantet når det gjelder språk, hvorfor skriver du da ikke på norsk? Anonymous poster hash: 4880e...a2d Den der satt eg berre og venta på. 2
Moderfavn Skrevet 3. juli 2013 #47 Skrevet 3. juli 2013 Den eneste gangen det er riktig å si at vi er gravide, er hvis det er et lesbisk par som begge har blitt befruktet samtidig. Ellers er det like feil som å si at vi skal bli mor. Far er ikke gravid, men han kan godt si at vi venter barn. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #48 Skrevet 3. juli 2013 Du høres ut som en meget kjip person, gravid eller ei. Hva med å la mannen sørge for at du får det bra istedenfor å måtte lide med deg hvis "dere er gravide" Anonymous poster hash: 966ee...623 Er jeg er kjip person fordi JEG er gravid og ikke han? VI skal som sagt ha barn? Min kjære vakre mann gjør alt for at jeg skal ha det bra selvom det ikke er så mye å gjøre akkurat mens jeg er gravid, har da ikke kritisert eller diskutert noe annet enn at her i huset er det jEg som er gravid? Han har aldri sagt eller ønsket å si at VI er gravid så ingen problem her:) Du har tydeligvis et såpass kjipt liv selv at du ikke forsto den humoristiske tonen i innlegget, selv om jeg fult og helt står for at JEG er gravid, og VI venter barn:) Min perfekte kjæreste skal bli pappa, er en fantastisk kjæreste både før og under dette tunge svangerskapet og jeg kunne aldri ønsket meg noe mer, ville heller aldri unnet han å ha det slik jeg har det nå, så igjen- ingen problem her:) Poenget som sagt er hvis du leser i TS sitt innlegg øverst; om man syns vi/jeg er gravid. Husk at man kan være uenig uten at jeg nødvendigvis må være en generelt kjip person. Hehe. Anonymous poster hash: 18d21...e75 1
sol87 Skrevet 3. juli 2013 #49 Skrevet 3. juli 2013 Jeg synes det er hyggelig å si det, jeg. Det er jo et uttrykk og alt trenger ikke å taes bokstavelig. Jeg synes det understreker at man er to om det. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå