AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #21 Skrevet 1. juli 2013 Lol. Jeg sier "vi har blitt gravide" mest fordi jeg ikke liker å ha oppmerksomhet kun på meg og det høres ut som noe jeg har klart alene, men selvfølgelig er det jeg som er teknisk gravid. Kan vel si "vi venter barn" men synes det høres ut som om man sitter rundt og venter... . Jaja. Får håpe folk ikke blir alt for sur.Anonymous poster hash: 629e4...36c
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2013 #22 Skrevet 1. juli 2013 Hører ofte mange si "vi er gravide" når de skal fortelle andre om svangerskapet. Er det normalt? Kanskje jeg overreagerer, men er noe som plager meg litt. Er jo bare moren som er gravid, selv om man er i et forhold med faren. Koselig måte å si det på.
tom1986 Skrevet 1. juli 2013 #23 Skrevet 1. juli 2013 de venter barn, men det er kun dama som er gravid. Hvis en mann sier "vi er gravid", så burde han ha seg juling og få "tøffet" seg opp litt. 1
miramis Skrevet 1. juli 2013 Forfatter #24 Skrevet 1. juli 2013 Jeg skjønner ikke at noen gidder å irritere seg om noe så lite viktig.. Da har man kanskje litt lite fornuftig å ta seg til. Om noen føler glede i å si det synes jeg det rett og slett er utrolig barnslig å gidde å bry seg om, i alle fall gi uttrykk for det. Har det noe å si? Er ikke slik at jeg bruker mye energi på å 'irritere' meg over det. Syntes bare det høres ekstremt teit ut.
Nerine_ Skrevet 1. juli 2013 #25 Skrevet 1. juli 2013 de venter barn, men det er kun dama som er gravid. Hvis en mann sier "vi er gravid", så burde han ha seg juling og få "tøffet" seg opp litt. Fordi..? 1
Yesterday Skrevet 1. juli 2013 #26 Skrevet 1. juli 2013 Det jeg syns er teitere at noen gravide tvinger barnefaren til å leve som de, f.eks null alkohol i 9 mnd, null spekemat osv. Hvorfor skal mannen måtte leve som gravid? Jeg lar gjerne samboer ta seg en øl eller to, og lar han spise hva han vil. Ei venninne tvang mannen sin til å leve som henne første gang hun var gravid, andre gang fikk han lov til å drikke når han feiret 30-årsdagen sin. At mannen ikke raver på fylla hver eneste helg når dama er gravid skjønner jeg at gravide ikke vil. Men å ta seg en øl i blant som før skader ikke, og han kan da spise spekemat og alt annet han vil. Selvsagt en fordel om han prøver å være like sunn som den gravide, da gravide bør spise sunt, men å nekte han div mat er for dumt syns jeg. Har aldri sagt "vi er gravide" og kommer aldri til å gjøre det heller, jeg er gravid og ikke han. 1
TrickyCicci Skrevet 1. juli 2013 #27 Skrevet 1. juli 2013 Har hørt mange bruke "v er gravide" som uttrykk, og det har aldri slått meg at det skal være teit, synes bare det er søtt jeg:) 1
Stinelin Skrevet 1. juli 2013 #28 Skrevet 1. juli 2013 Irriterer meg ikke over det, men synes det høres litt rart ut. Jeg er gravid, vi skal bli foreldre. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #29 Skrevet 1. juli 2013 Jeg er ikke overrasket over den høye skilsmisseraten i Norge, når jeg leser hva enkelte henger seg opp i. Jeg syns det er tøft av en mann som sier det. Han er stolt og kry over å bli far. Er det så ille? Bruk heller tid og krefter til å forberede deg babyens ankomst istedenfor å irritere deg over små bagateller Jeg syns det er søtt at en mann sier det. Enig med sweetsugar Anonymous poster hash: 966ee...623 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #30 Skrevet 1. juli 2013 Her i huset er det JEG som er gravid, det er JEG som har bekkenløsning og det er JEG som er sykemeldt (hater det!!!!!). JEG har også jævlige kynnere hele tiden, og JEG har fått strekkmerker og ser helt jævlig ut. JEG har gått opp i vekt, og JEG har fått svangerskapsdiabetes og kan ikke spise NOE godt. VI skal ha baby. VI skal bli foreldre. Hvis VI er gravid, så skal jammen meg han få holde seg unna sukker, frukt, melk osv. og VI skal ligge våken hele natten og skrike av smerter. VI skal gå sykemeldt og kjede liv av oss og VI skal ha bekkenløsning og ikke kunne bevege OSS. Som dere ser har jeg et hardt svangerskap, og måtte dele min aggresjon om akkurat det at noen mener at "VI er gravide".. hehe :-) Anonymous poster hash: 18d21...e75 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #31 Skrevet 2. juli 2013 Her i huset er det JEG som er gravid, det er JEG som har bekkenløsning og det er JEG som er sykemeldt (hater det!!!!!). JEG har også jævlige kynnere hele tiden, og JEG har fått strekkmerker og ser helt jævlig ut. JEG har gått opp i vekt, og JEG har fått svangerskapsdiabetes og kan ikke spise NOE godt. VI skal ha baby. VI skal bli foreldre. Hvis VI er gravid, så skal jammen meg han få holde seg unna sukker, frukt, melk osv. og VI skal ligge våken hele natten og skrike av smerter. VI skal gå sykemeldt og kjede liv av oss og VI skal ha bekkenløsning og ikke kunne bevege OSS. Som dere ser har jeg et hardt svangerskap, og måtte dele min aggresjon om akkurat det at noen mener at "VI er gravide".. hehe :-) Anonymous poster hash: 18d21...e75 Du høres ut som en meget kjip person, gravid eller ei. Hva med å la mannen sørge for at du får det bra istedenfor å måtte lide med deg hvis "dere er gravide" Anonymous poster hash: 966ee...623 2
hjärterdam Skrevet 2. juli 2013 #32 Skrevet 2. juli 2013 (endret) Jeg synes det er en fin måte å inkludere mannen på. På første svangerskapskontroll jeg hadde sa faktisk legen da vi kom inn noe sånt som "Så dere er gravide?" (pappaen var med). Ja det skjer mye med mor, både i kroppen og i hodet, men det foregår en hel del i hodet til far også. Om man ikke takler å høre "vi er gravide" så synes jeg det sier mer om mors selvsentrering i forhold til graviditeten enn noe annet. (altså typ: Det er ikke vi, det er meg-meg-meg", veldig lite sjarmerende.) Endret 2. juli 2013 av hjärterdam 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #34 Skrevet 2. juli 2013 Var i en bursdagsmiddag en gang og en fyr som var det med sin gravide samboer snakket om at de var gravide. Når jeg hadde sagt noen ord til bursdagbarnet avsluttet jeg med å si at for hver gang han sa at "de var gravide" måtte han spandere en runde på hele bordet. Da sluttet han og skjønte at det var en jævlig teit ting å si. Anonymous poster hash: 27d4c...d35 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #35 Skrevet 2. juli 2013 Det er jo ikke snakk om å irritere seg og bruke energi på det - det høres bare helt idiotisk ut.. Men for all del, si hva som helst for min del. Jeg syns det bare er rart å si noe man vet er feil, for det går jo faktisk ikke an. Mye bedre å si at dere venter barn/dere skal ha barn el.l. Anonymous poster hash: 2306c...200 2
siebaeo Skrevet 2. juli 2013 #36 Skrevet 2. juli 2013 Jeg synes det er så utrolig smålig å irettesette noen når de sier det. Spesielt når pappaen sier det. Hvor kjip er du om du ikke klarer å båndlegge deg selv og latterliggjøre mannen som helt tydelig er stolt av å vente barn. Da har du større problemer selv tenker jeg. Greit å synes det er teit, men da holder man det for seg selv. Litt selvbeherskelse burde man kunne forvente. Du som gjorde en greie av det på fest; fikk du glede ut av det? I så fall; smålig, smålig, smålig.. 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #37 Skrevet 2. juli 2013 Var i en bursdagsmiddag en gang og en fyr som var det med sin gravide samboer snakket om at de var gravide. Når jeg hadde sagt noen ord til bursdagbarnet avsluttet jeg med å si at for hver gang han sa at "de var gravide" måtte han spandere en runde på hele bordet. Da sluttet han og skjønte at det var en jævlig teit ting å si. Anonymous poster hash: 27d4c...d35 Det sier mer om deg enn den stolte barnefaren. Utrolig at det finnes folk som alltid skal jekke ned på andre som er lykkelige. Barnefaren var vel ikke villig til å spandere på dere og derfor han sluttet. Jeg er glad jeg ikke er i din omgangskrets. Anonymous poster hash: 966ee...623 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #38 Skrevet 2. juli 2013 Det er søtt å ikke vite at menn ikke kan bli gravide? Anonymous poster hash: 4880e...a2d Den kommentaren kan du spare de fleste for. Alle forstår vel det, men det betyr bare at de begge skal bli foreldre. Ja, skal en pirke på det så er det bare kvinnen som er gravid, men hva så om noen sier "der gravide", de skal begge to bli foreldre. Anonymous poster hash: 0bf96...37e
hjärterdam Skrevet 2. juli 2013 #39 Skrevet 2. juli 2013 Var i en bursdagsmiddag en gang og en fyr som var det med sin gravide samboer snakket om at de var gravide. Når jeg hadde sagt noen ord til bursdagbarnet avsluttet jeg med å si at for hver gang han sa at "de var gravide" måtte han spandere en runde på hele bordet. Da sluttet han og skjønte at det var en jævlig teit ting å si. Anonymous poster hash: 27d4c...d35 Jeg spør av nysgjerrighet - hva fikk du ut av å si det til en som så tydelig var stolt over at han skulle bli far, sammen med den han er så glad i at det er naurlig for han å omtale dem som et "vi"? 3
Nique Skrevet 2. juli 2013 #40 Skrevet 2. juli 2013 Om man bruker uttrykket "vi er gravide", hva så? Det viser bare at de begge er engasjerte i det. Vi er gravide, vi venter barn, vi skal bli foreldre o.l, samma det vel. Man vet jo at det er kvinnen som bære frem barnet, men de er da sannelig to om resten av jobben, både produksjonen og forhåpentligvis også om det som kommer etterpå. Det er andre uttrykk som irriterer mer for å si det slik. "Hvem klokken" og "hvem buss" f.eks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå