Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først litt fakta: Bloggere tjener mer enn begge foreldrene sine tilsammen, kun på reklame.

DERFOR: Har jeg lyst til å starte med blogging.

Vil blogge om klesstil, men hvordan kan jeg nå ungdomsmarkedet, da detaljert segmentert; Jenter. I tillegg bli hørt.

Og hva bør bloggen hete?

Videoannonse
Annonse
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Først: "bloggere" tjener ikke mer enn foreldrene sine generelt sett. Noen av dem KAN tjene mye, men det er de færreste.

Men hvis du vil blogge og ha noen tips fra kg, så er det kanskje lurt å fortelle litt om deg selv?

Vil du blogge om din klesstil eller jenters?

Skrevet

Klesstil både for gutter og jenter. Men kommer bare til å vise eksemplene med klesstil for gutter på meg selv så klart.

Men jeg har sett blogger med nesten bare skrivefeil, ikke noe fin bakgrunn, ingen mening i det de skriver, osv. osv., og likevel så har de fått reklame på bloggen sin.

Vet at samme firma gir forskjellig sum avhengig av lesere, men reklame er reklame.

Hvordan foregår egentlig den prosessen om å få penger for å legge reklamen deres på siden min?

Skrevet

Jeg tror du må fylle disse kriteriene for å kunne få tonnevis av penger inn på kontoen:

Silikon i puppa

Altfor store lepper

Villig til å bade i selvbruningskrem

En syk lav BMI

Om du kan klare de tingene, så har du en suksessfull blogg :P

[ikke ta det jeg sa seriøst..... Sarkasme er vanskelig å få fram på nette]

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke bare bruke navnet ditt?

Hadde blogg engang selv, "holdt ut" i ca 2-3 måneder før jeg ikke orket lenger. Man får ikke mye penger fra reklamene, altså, man får ingen ting av å bare ha de stående. Du tjener på at du skriver sponsede innlegg, og det kan du bli "godkjent" til ganske fort.

Søk på affilate programmer! Tror jeg tjente 200kr på 2 mnd, så kom ikke så mye i kassa:p

Skrevet

Men hvordan får de opp reklame på siden sin da? Hvis alt de tjener på er reklamen fra innlegg der de legger inn produktplassering og skjult reklame?

Er det forresten et ''marked'' for unge menn i 18-årsalderen? Slik jeg ser det så er det jenter mot jenter hele veien, og ingen gutter som er populære bloggere, i hvert fall ikke i Norge?

Gjest Gunfreak
Skrevet

Jeg har en blog, med masse treff på, samt 112 følgere, men tjener jo ikke noe penger på det,

• Liker 1
Skrevet

Det er fordi treff og følgere ikke automatisk fører til at markedsavdelingen i et aktuell firma, ønsker å gå via deg for å nå målgruppen sin. Nå forteller du ikke så mye om hva du blogger om, men det er større sjanse å få tilsendt gratise klær, + litt penger av f.eks. H&M eller Urban, eller noe slikt, hvis du nettopp blogger om klær, enn å få tilsendt Parfymer fra Kicks, hvis du blogger om hesten din.

I tillegg så må investorer føle at de kan tjene noe på å gå via deg for å nå kundene.

Skrevet

Jeg tror du må gjøre noe helt spesielt utav deg, de aller fleste skriver om klær og mote, det er så forbanna kjedelige blogger! Jeg ville gjort noe morsomt, lagt ut flere morsomme videoer. Nå har vi allerede en morsom jente (sisteplass) så da er det påtide med en morsom gutt :)

Hun legger ut om jenteproblemer, da kan vell du legge ut om gutteproblemer ;)

Skrevet

Men man må også tenke på at de aller fleste toppbloggerene har ett mer interesant liv, de reiser mye, og det er dyrt, de skriver om hvilke kroppsdeler de har pyntet den og den dagen som også koster. De må ha ett dyrt liv for å være interesante, de blogger om extension etc, så det er ikke billig å ligge på toppen heller.

Skrevet

De blir jo betalt for å gjøre det, fordi da vil flere besøke bloggen deres, og se aktuelle reklamer firmaer kjøper seg inn på.

Hun som driver med Sisteplass, hvor HD-kvalitets-kamera er det hun bruker? Eller bruker hun bare WEB-Cam fra PC'en? I tillegg, dummer du deg ut feil, og ikke bli lagt merke til positvt av mange, og ikke kommer på TV, så feiler du veldig. Det å bli gutteversjonen av Sisteplass blir kanskje mye omtalt, men om det blir positiv eller negativ omtale...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...