Gå til innhold

Scenarioet ville forløpt seg videre med at...  

1. 1. Scenarioet ville forløpt seg videre med at...

• ... jeg hadde tatt slikkepinnen og gått.
      22
    • ... jeg ville latt moralen seire og tatt en liter melk til.
      4

Fremhevede innlegg

Skrevet

I kjølvannet av tråden til Smila, hvor det var snakk om hvorvidt du ville tatt et bilde av den lille prinsessen hvis du hadde fått en klekkelig sum for det, ble jeg inspirert til å sette opp et lite scenario + en poll.

Hva ville du ha gjort i følgende scenario?

Scenario:

Det er en helt vanlig ukedag, og du er i butikken for å handle mat for den kommende uken. Rundt deg i butikken vandrer folk og sysler med sitt som de alltid gjør. Du går bort til kjøledisken og henter ut to liter melk når du legger merke til at det står ei lita jente på 4 - 5 år 2 meter unna deg med en slikkepinne og et stort smil om munnen. I det du vender blikket bort fra henne begynner mobiltelefonen din å ringe, du svarer, og en stemme i andre enden forteller deg at du vil få en million kroner hvis du stjeler slikkepinnen til ungen og går. Du blir overbevist om at personen i telefonen snakker sant. Og du er overbevist om at hvis du gjør det, vil ungen begynne å stor grine.

Hva gjør du?

NB; Nei, du kan ikke kjøpe en ny slikkepinne til jenta. Du må forlate butikken. (Beklager poirot) :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Hvis jeg var overbevist om at telefonen snakket sant hadde jeg tatt den. Kunne kjøpt ny etterpå, om det var så ille.

Gjest Fighter
Skrevet

Jeg hadde ikke trodd på den som ringte, og heller ikke tatt den.

Skrevet

Duh. Alltid er det noen. :wink:

(... himler med øynene ...)

Skrevet
Hva ville du ha gjort i følgende scenario?

Det var jo ikke akkurat det helt store moralske dilemmaet her, da. :-)

Hva med å stjele den ene nyra til ungen, og solgt nyra på svartebørsen for en million? Hadde du gjort det hvis du visste du slapp unna med det?

Gjest gjest1
Skrevet

Det var jo ikke akkurat det helt store moralske dilemmaet her, da. :-)

Hva med å stjele den ene nyra til ungen, og solgt nyra på svartebørsen for en million? Hadde du gjort det hvis du visste du slapp unna med det?

Aj, den var litt verre.... *korleis få nyra ut av ungen utan at nokon merkar det* :klø:

Skrevet
Aj, den var litt verre.... *korleis få nyra ut av ungen utan at nokon merkar det*  :klø:

Poenget er at man må komme unna med det. Ikke at noen ikke skal merke det.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Aj, den var litt verre.... *korleis få nyra ut av ungen utan at nokon merkar det* :klø:

:ler:
Skrevet
- et stort smil om munnen.

Ikke tatt. Det smilet ville jeg ikke drepe. :-)

Skrevet

Jeg er et dårlig menneske som ikke liker unger men som liker veldig godt en million. Dessverre. Dessuten - hvis ikke dne ungen skriker av det, så skriker den ganske snart av noe annet. Unger gjør nemlig det. Skriker.

Stor morgenklem fra Tante Grusom.

Skrevet

Jeg ville nok ha tatt slikkepinnen, ja.

Gjest GreenSky
Skrevet

Sannsynligvis hadde jeg ikke svart tlf i det hele tatt, hvis det var ukjent nummer. Men forutsatt at jeg hadde svart:

Hadde tatt slikkepinnen til jenta uten å nøle.

En slikkepinne koster max 5 kr - mot en million! :o Og barn griner alltid for et eller annet uansett. Kunne heller kjøpt en kul leke til henne senere.

Skrevet

Fader.... jeg klarer faktisk ikke å svare jeg!!

Min spontane reaksjon er at "Nei, aldri om jeg hadde kunnet gjort det!!"

Men det er jo også på grunn av at jeg aldri i verden kan se for meg at jeg ville trodd på en telefon som sa at dersom jeg gjorde det så ville jeg fått en mill. ... :-?

Hadde det vært noe man visste, at dersom du hadde meldt deg på ett eller annet slik at du risikerte å bli ringt opp og bedt om å gjøre ting, for så å få ett visst antall penger...... (radioprogrammer gir jo bort penger på de rareste måter f.eks.)

Så vet jeg ikke..... Dersom jeg hadde VISST at jeg fikk en million for det...

Men må man rappe den uten ett ord å stikke liksom? eller kan man prate med ungen?

Skrevet

Jeg hadde kilt henne under armen så hun begynte å skrattle, tatt slikkepinnen og løpt for livet før hun hadde skjønt bæret... :ler:

Skrevet
Jeg hadde kilt henne under armen så hun begynte å skrattle, tatt slikkepinnen og løpt for livet før hun hadde skjønt bæret...  :ler:

DET hadde jo vært en mulighet!!!

Så lenge jeg slipper å VITE at hun begynner å gråte, så overlever jeg!!! :sjarmor::ler:

Skrevet
Jeg hadde kilt henne under armen så hun begynte å skrattle, tatt slikkepinnen og løpt for livet før hun hadde skjønt bæret...  :ler:

JA!

Da er jeg og med på den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...