Gjest Heks? Skrevet 14. april 2004 #1 Skrevet 14. april 2004 I dag klaga jeg litt på mannen fordi han stakk inn på datarommet etter middag. Istedenfor å tilbringe litt tid med meg og ungene. Synes han er så snar å stikke inn dit. PCbruk kan han da gjøre etter ungene hare lagt seg kl 20. Noe jeg har sagt til han mange ganger. Men det går visst ikke inn Han kalte meg ei heks pga av dette. Er jeg helt urimelig eller er han ?
Gjest Phair Skrevet 15. april 2004 #3 Skrevet 15. april 2004 Det hadde jeg ikke funnet meg i! Enting er å være uenig om ting, men man skal ikke kalle hverandre stygge ting.
Gjest GreenSky Skrevet 15. april 2004 #4 Skrevet 15. april 2004 Huff, unnskyld at jeg ler, men jeg synes det var ganske barnslig sagt av han. Å komme med barnslige usakligheter når en er misfornøyd med noe, blir for dumt. Det kan du godt si til han.
Titti72 Skrevet 15. april 2004 #5 Skrevet 15. april 2004 Huff' date=' unnskyld at jeg ler, men jeg synes det var ganske barnslig sagt av han. Å komme med barnslige usakligheter når en er misfornøyd med noe, blir for dumt. Det kan du godt si til han. Enig med Greeny! Og hvis han ikke skjønner at han reagerer på en barnslig måre så send han inn på soverommet med husarrest.. Kanskje han da tar hintet?!
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #6 Skrevet 15. april 2004 Tror det med menn og hjemmekontor/pc er er ømt punkt. En gang jeg forstyrret min eks da han var på nettet mishandlet han meg så jeg endte opp med et komplisert ribbensbrudd. Vær forsiktig hvis du har en mann med temperament. Virker jo som han ikke respekterer deg. Hva med å ta det opp med han? Hvis problemet utvikler seg ville jeg forsøkt å få han med til et familievernkontor. Lettere å forebygge. Lykke til!
Suzy Skrevet 15. april 2004 #7 Skrevet 15. april 2004 Tror det med menn og hjemmekontor/pc er er ømt punkt. En gang jeg forstyrret min eks da han var på nettet mishandlet han meg så jeg endte opp med et komplisert ribbensbrudd. Vær forsiktig hvis du har en mann med temperament. Virker jo som han ikke respekterer deg. Hva med å ta det opp med han? Hvis problemet utvikler seg ville jeg forsøkt å få han med til et familievernkontor. Lettere å forebygge. Lykke til! Eh.... Tror vi kan konkludere med at det ikke var hjemmekontoret som var problemet her vel...? :-? Uansett - ordbruk av det slaget der hører ikke hjemme i noe forhold. Kan jo bruke samme regel her som i definisjon av utroskap (det du ikke ville gjort med mora di...) - det du ikke ville sagt til moren din skal du heller ikke si til en partner. Det løser jo ingenting å kalle opp hverandre... :-?
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #8 Skrevet 15. april 2004 X'n kalte meg ofte for troll og heks. Uten at jeg tror det stakk så dypt. Gidda ikke bry meg om det.. Tror han sa det for å være vittig.. Etter at jeg flytta fortalte sønnen min at en dag jeg kom for å hente ham hos faren hadde faren sagt "der kommer dragen og henter deg"...
Gjest Madam Felle Skrevet 15. april 2004 #9 Skrevet 15. april 2004 Jeg hadde ekspodert, for det får være måte på respektløshet. Jeg hadde ikke akseptert å bli kalt det i en humoristisk setting heller, for hvor skal det stoppe? Min svoger begynte å kalle min søster både det ene og det andre på gøy, og tro meg hun finner det ikke morsomt lengre. For problemet var at det ikke stoppet der, men bare fortsatte. Så det beste du kan gjøre er rett og slett å sette en stopp for det med en gang, for du vet aldri hvor det ender.
*Kaisa* Skrevet 15. april 2004 #10 Skrevet 15. april 2004 Tror det med menn og hjemmekontor/pc er er ømt punkt. En gang jeg forstyrret min eks da han var på nettet mishandlet han meg så jeg endte opp med et komplisert ribbensbrudd. tror nok problemene hans gikk litt lengre enn til hjemmekontoret..... og hadde antagelig ikke så veldig mye med hjemmekontoret å gjøre. Hadde det vært meg så hadde nok den samme PC gitt han en voldsom kul i panna,
Gjest Heks? Skrevet 15. april 2004 #11 Skrevet 15. april 2004 Jeg vil ikke kalle datarommet hjemmekontor. Han bruker pcen til å laste ned musikk ,filmer og surfe på nettet. Så det er ikke noe viktig han ikke kan vente med til senere på kvelden. Jeg sier aldri noe på at han er der når ungene har lagt seg. Er det urimelig av meg å forvente at han venter til da?
Gjest GreenSky Skrevet 15. april 2004 #12 Skrevet 15. april 2004 Er det urimelig av meg å forvente at han venter til da? Nei.
Gjest Frigg Skrevet 15. april 2004 #13 Skrevet 15. april 2004 Han kalte meg ei heks pga av dette. Er jeg helt urimelig eller er han ? si at det kan du umulig være, fordi hadde du vært det, så hadde du forhekset han til ikke å røre pc'n før etter kl 20:00... Med mindre man er hjemmeværende, ser man jo i grunnen ikke barna sine så mye, så jeg mener at pc'n kan vente til ungene har lagt seg! Og, nei. Jeg synes ikke du er urimelig.
Amber Skrevet 15. april 2004 #14 Skrevet 15. april 2004 Min mann har kalt meg værre ting enn det i kampens hete. Jeg bryr meg ikke om det, da han bare er hissig og jeg vet han egentlig ikke mener det. Nei, det er ikke rett, men han får ikke til å forandre seg.
lille mor Skrevet 17. april 2004 #15 Skrevet 17. april 2004 Du kjenner da mannen din best og burde vite om dette er alvorlig eller en bagatell. Min mann kunne godt ha sagt det uten at jeg hadde tatt det ille opp. Alle har vell et skjellsord, enten det er drittsekk,idiot,røy eller heks som blir ropt ut er det bare en måte å få ut frustrasjon. Hvorvidt du har rett i at han burde vente til ungene sover kommer ann på sitvasjonen rundt. Er han mye samme barna ellers, har han andre hobbyer, bruker han mye tid samme kammerater og hvor gammle barna er. Min mann driver med sport 2 ganger i uka, kunne ikke falle meg inn å nekte ham det. Eller be ham å vente med å trene til ungene sover. Man slutter vell ikke å leve selv om man får barn? Selv har jeg en hobby der jeg ofte bruker en time eller to på ettermiddagen, da det er da jeg er mest opplagt, og jeg setter meget stor pris på disse stundene. Ungene er viktige for oss, og kommer alltid i første rekke, men de har ikke godt av sure og slitene foreldre som bare drømmer om å få tid til hobby,trening,lese, osv. Så vi prioriterer dette også, vell og merke på skift.
Gjest Madam Felle Skrevet 17. april 2004 #16 Skrevet 17. april 2004 Min mann har kalt meg værre ting enn det i kampens hete. Jeg bryr meg ikke om det' date=' da han bare er hissig og jeg vet han egentlig ikke mener det. Nei, det er ikke rett, men han får ikke til å forandre seg.[/quote'] Hvorfor skal han forandre seg når du aksepterer at han er som han er? Alle mennesker kan gjøre noe med det som kommer ut av munnen deres, så det er bare tull at han ikke kan forandre seg. I det han sier tingene så har han tatt et valg, og det valget var å snakke slik til deg som han gjør. Altså er han totalt respektløs ovenfor deg, og det finnes ingen unnskyldninger for slike ting. Men men aksepterer du det så aksepterer du det, og det er jo tross alt du som skal leve med det. Heldigvis ikke meg.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #17 Skrevet 18. april 2004 Det er dere to som kjenner hverandre,, :o ,det gjør jo ikke vi her inne. Og for alt jeg vet kan han jo se på deg som en heks.......... Selv har jeg blitt kalt for det mange ganger, men med et glimt i øyet...og det har faktisk vært et komplement!!!!!!!!!! Men å tvinge en mann til å tilbringe tid med deg fører sjelden til noe godt......... Vil du virkelig ha en mann som som sitter der uten egentlig å ha lyst???????????? Dette er over min evne å fatte! Prøv og gjør det fristende for han å være sammen med deg. Spill ut dine feminine sider, og la det stå til! Vær vennlig, flørtende glad og kvinnelig! Mas virker ALDRI på menn, :-? faktisk virker det MOT sin hensikt! Husk det, for det er virkelig sannheten!
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #18 Skrevet 18. april 2004 Viktige å prate med hverandre om hvilke forventninger man har til hverandre. Kanskje dere kan komme frem til et kompromiss dere begge er fornøyd med. Når det gjelder språkbruken forstår jeg deg godt. Håper ikke barna hører på når fedrene kaller deres heks og det som verre er. Da tror de jo at det er akseptabel språkbruk og vil kanskje begynne med samme språkbruk selv overfor sin mor og andre. Som foreldre er det viktig å være bevisst på at vi skal være gode rollemodeller for våre barn.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #19 Skrevet 18. april 2004 http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_ler.gif' alt=':ler:'> Huff' date=' unnskyld at jeg ler, men jeg synes det var ganske barnslig sagt av han. Å komme med barnslige usakligheter når en er misfornøyd med noe, blir for dumt. Det kan du godt si til han. enig med deg greensky
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #20 Skrevet 18. april 2004 X'n kalte meg ofte for troll og heks. Uten at jeg tror det stakk så dypt. Gidda ikke bry meg om det.. Tror han sa det for å være vittig.. Etter at jeg flytta fortalte sønnen min at en dag jeg kom for å hente ham hos faren hadde faren sagt "der kommer dragen og henter deg"... Beklager, mener ikke noe vondt, men jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Menn kan være utrolig barnslige(det vet jeg ALT om!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå