AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Jeg lurer på hvor lenge det er fra du får menstruasjon til neste menstruasjon begynner igjen?? Bare for å få en pekepinn på hva som er normalt. Føler at min er så lang. Vil det ha noe å si for å få barn?? Anonymous poster hash: e9afb...75a
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Ca 1 mnd her. Anonymous poster hash: b0f29...ebb
Gjest Keikolina Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Har aldri vært noe inn i den tellinga der, alt i fra 40 dager ca og opptil flere mnd. Ja, det kan bli vanskeligere å bli gravid hvis det går lenge i mellom.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Mener du at det kan gå flere måneder i mellom fra du har mensen?? Anonymous poster hash: e9368...dec
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 30-32 dager Anonymous poster hash: 0d1cc...43f
The Kitten Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Mellom 30 til 36 dager. Heldigvis har jeg bare mensen i 3 dager hver gang.
mandel92 Skrevet 1. juli 2013 #8 Skrevet 1. juli 2013 Min er veldig uregelmessig, men jeg vil tro at jeg sånn i snitt har mensen annenhver måned.
Fim Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 Etter kjapp googling fant jeg at de fleste angir sykluslengde på 21-35 dager som innenfor normalen. Min varierte mellom 26 og 33 før jeg begynte på p-piller, jevnere på 28-30 etter jeg slutta. Tror ikke lang syklus i seg selv er et problem for fruktbarheten - det eneste er jo at du da får plass til litt færre prøveperioder på et år, så du får jo litt færre sjanser per tid, da - men med mindre syklusen din er ekstremt lang vil neppe dette utgjøre den helt store forskjellen. Svært ujevn syklus er et vesentlig større problem, da det kan bety at du ikke har eggløsning jevnlig. Ujevn syklus vil også gjøre det vanskeligere å treffe eggløsningstidspunktet. Kort syklus kan også være et problem, fordi menstruasjonen da kan slå til før egget rekker å feste seg - men det er jo ikke et problem for deg, da. Hvis du har svært lang eller ujevn syklus og dette gjør det bekymret synes jeg du bør ta det opp med lege eller gynekolog.
Minya Skrevet 1. juli 2013 #10 Skrevet 1. juli 2013 Før jeg begynte på p-piller, var jeg så regelmessig at du kunne stille klokka etter meg. Hver fjerde tirsdag klokken halv ni om morgenen begynte jeg å blø. Etter at jeg begynte på p-piller, har jeg gått fra å blø en gang i måneden, til å blø en gang i året. Mye mer praktisk for min del.
Athene Skrevet 1. juli 2013 #11 Skrevet 1. juli 2013 Normalt er 21-35 dager. Snittet er 28. Regelmessig er man om perioden mellom hver mens varierer med +/- 1-3 dager. Kortere syklus enn 24 dager betyr ofte problemer med å bli gravid, da man ofte har for kort lutealfase til at egget rekker å feste seg. For lang syklus er skjeldnere problematisk, såfremt man er regelmessig, men lang syklus er også ofte forbundet med fertilitetsutfordringer. Uregelmessige syluser tyder på at man ikke har eggløsning, eller at kroppen sliter med hormonbalansen/eggløsning, og mange med uregelmessige sykluser har derfor større problemer med å bli gravid.
Gjest Naria Skrevet 1. juli 2013 #12 Skrevet 1. juli 2013 Det virker som om jeg har stabilisert meg på ca. 30 dager.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #13 Skrevet 1. juli 2013 Ca 6 uker. Anonymous poster hash: 7e2b2...c47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå