Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg er en jente på 15 år, og jeg prøver å gå ned litt i vekt. Jeg er ikke veldig stor, men har noen kg for mye. Nå i det siste har jeg laget meg min egen "diettplan". Det funker fint om dagen, men om kvelden betyr ikke drømmekropp noen ting og jeg klarer nesten ikke styre meg for søtsuget.
Noen som har noe tips til meg ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg kommer på nå, er drikk vann når du merker suget. Eller puss tenna. :)

• Liker 1
Skrevet

Begynn med snus. Det funker! Om jeg har gått lenge uten en snus, merker jeg søtsuget sniker seg på.. Så da tar jeg meg en snus. Jeg sliter med akuratt det samme problemet som deg! Om dagen kan jeg tenke at "nå er jeg flink!" men når kvelden kommer får jeg så søtsug, og jeg prøver å holde igjen men klarer det aldri. Tenker alltid bare "fuck det, jeg MÅ ha det! Da får jeg bare bli feit." Så vet hva du sliter med... det er utrolig slitsomt. Et tips kan også være å legge om døgnrytmen slik at du legger deg rundt 10-11, for da sover du og har dermed ikke dette problemet når du sover :)

Skrevet

Man anbefaler IKKE en 15-åring å begynne med snus!!!

• Liker 9
Skrevet

Begynn med snus. Det funker! Om jeg har gått lenge uten en snus, merker jeg søtsuget sniker seg på.. Så da tar jeg meg en snus. Jeg sliter med akuratt det samme problemet som deg! Om dagen kan jeg tenke at "nå er jeg flink!" men når kvelden kommer får jeg så søtsug, og jeg prøver å holde igjen men klarer det aldri. Tenker alltid bare "fuck det, jeg MÅ ha det! Da får jeg bare bli feit." Så vet hva du sliter med... det er utrolig slitsomt. Et tips kan også være å legge om døgnrytmen slik at du legger deg rundt 10-11, for da sover du og har dermed ikke dette problemet når du sover :)

Nei, ellers takk. Da bærer jeg heller på de ekstra kiloene for å si det sånn... Men takk for det siste tipset :)

• Liker 2
Skrevet

Man anbefaler IKKE en 15-åring å begynne med snus!!!

Så ikke at hun skrev hun var 15 år! Så NEI, ikke start med snus om du ikke er 18. Helst aldri start med det heller :)

• Liker 1
Skrevet

Nei, ellers takk. Da bærer jeg heller på de ekstra kiloene for å si det sånn... Men takk for det siste tipset :)

Så ikke at du skrev du var femten.. beklager! Var egentlig bare for å være litt dum ;) Men det med døgnrytmen funket for meg, hvertfall! Lykke til :) Det kan også være et godt tips at du ikke handler inn søtsaker, og hvis du har noe hjemme så be moren din eller noen andre om å gjemme det et lurt sted så du ikke finner det!:)

• Liker 1
Skrevet

Så ikke at du skrev du var femten.. beklager! Var egentlig bare for å være litt dum ;) Men det med døgnrytmen funket for meg, hvertfall! Lykke til :) Det kan også være et godt tips at du ikke handler inn søtsaker, og hvis du har noe hjemme så be moren din eller noen andre om å gjemme det et lurt sted så du ikke finner det! :)

Det går fint :)

Skrevet (endret)

Det var kanskje ikke det smarteste du har skrevet.

Man sier ikke at en 15 åring skal begynne med snus, ei heller dette for å erstatte sukkersuget? Haha, må faktisk le litt.

Du er snill som prøver å hjelpe altså, men neineinei. Ikke på denne måten :sjokkert:

EDIT: Så nå du hadde fått mye refs, haha! Men ja, ikke anbefal snus til noen egentlig. Før eller siden kommer det en tråd om hvordan hun skal slutte å snuse haha :-D

Endret av oliviastarbucks
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Hvordan ser denne dietten din ut egentlig? Jeg mistenker at du spiser for lite.

Kan du skrive opp hvordan du spiser i løpet av dagen?

Skrevet

Det var kanskje ikke det smarteste du har skrevet.

Man sier ikke at en 15 åring skal begynne med snus, ei heller dette for å erstatte sukkersuget? Haha, må faktisk le litt.

Du er snill som prøver å hjelpe altså, men neineinei. Ikke på denne måten :sjokkert:

EDIT: Så nå du hadde fått mye refs, haha! Men ja, ikke anbefal snus til noen egentlig. Før eller siden kommer det en tråd om hvordan hun skal slutte å snuse haha :-D

Det er forsket på at snus/nikotin demper søtsug ja. Så ja, det demper faktisk søtsuget. Hvertfall for min del! Og ja, jeg fikk refs, og ja det var dumt av meg :) Hahaha, ja huff.. nei får ikke håpe det! Snus er også bra for tennene (i den forstand at de beskytter mot karies), så der lærte du noe nytt! :)

Skrevet

Hvordan ser denne dietten din ut egentlig? Jeg mistenker at du spiser for lite.

Kan du skrive opp hvordan du spiser i løpet av dagen?

frokost : 2 knekkebrød/eggerøre

lunsj : salat/ 2 brødskiver

middag : mest fisk eller kylling i en eller annen slags form + salat og litt pasta/ris/potet

kveldsmat : 1-2 knekkebrød + feks et eple

tror ikke jeg spiser for lit altså

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...