AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Skrev en tråd her for litt tilbake. I en pause jeg og typen hadde, skrev han til sin venninne: jeg har vært svak for deg i 15 år. Den meldingen snoket jeg meg til. Altså gjennom ekteskapet hans og forholdet til meg. Så blir vi sammen igjen. Han har kontakt med dama, og uten at han vet hvorfor er jeg skrekkelig sjalu henne. Han vet jo inne at jeg har lest det jeg har. Samtidig med sjalusi føler jeg mye irritasjon over at han på død og liv proklamerer at hun BARE er en god venn. Det ender med at han lover han ikke skal ha kontakt med venninnen. Dette tror jeg sånn passe på... Så dikter jeg en historie om at en venn sv meg har fått en mld av en type der han skriver at han er svak for hun..spør han hva menn mener når de skriver det. Han svarer: han er forelska og betatt. Altså ingen tvil om hva min kjæreste mente med mld til sin venninne den gang. Så hva gjør jeg nå? Føles svært ugreit. Føler meg lurt når han prøver å presse på meg at hun "bare er en venn". Respektløst? Dama er ikke singel, men ting skjer jo her i verden..tviler på at hu vil ha han og, det har hu hatt muligheten til..men det er ikke det som er essensen her, det er nemlig det at mannen min prøver å tvinge meg til å akseptere en dame han er forelsket i..i 15 år!!!Anonymous poster hash: 003f7...f82
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Skrev en tråd her for litt tilbake. I en pause jeg og typen hadde, skrev han til sin venninne: jeg har vært svak for deg i 15 år. Den meldingen snoket jeg meg til. Altså gjennom ekteskapet hans og forholdet til meg. Så blir vi sammen igjen. Han har kontakt med dama, og uten at han vet hvorfor er jeg skrekkelig sjalu henne. Han vet jo inne at jeg har lest det jegAnonymous poster hash: 003f7...f82 "Han vet jo IKKE..." skulle det stå..Anonymous poster hash: 003f7...f82
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Vet ikke om det er så mye å gjøre med det uten at du røper at du faktisk leste den meldinga... Anonymous poster hash: 99b1d...a15
Gjest Anonym* Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Kan du ikke ta en pause fra denne fyren, virker som han tar deg for gitt når han er så åpen om det... Ofte vet man ikke hva man har før det forsvinner... Og btw: skaff deg en hobby, virker som du er for mye oppi denne personen, ikke bra
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Jeg tror jeg aner en utrolig lett løsning, men den er gjerne for enkel for å være sann. Å tro på " Bare en venn " er relativt naivt av seg selv. For det er det jo naturligvis ikke, men jeg lurer på om hvorvidt hvor bevisst en alltid er rundt relasjonene en knytter med andre mennesker. Det handler noen ganger om familiære forhold en får servert på sølvfat, mens andre ganger om løse tråder en insisterer på å overbevise seg selv er verdt å ta vare på. Venner og bekjente har vi som regel kontakt med for en grunn. Joda, man stiller seg ofte disponibel for A4-mennesker, i tilfelle en skulle trenge noe en dag, men så har man og destruktive kontakter også. Og noen ganger vet en jo heller ikke noe om det selv. Fordi det er ikke alltid så lett å se det inni fra. Før en kanskje sitter seg ned med seg selv, og funderer litt over hvem man genuint ønsker kontakt med, og ikke minst; hvorfor. Og man burde og generelt egentlig være noen lunde permanent overbevist om hvem man (burde) insistere på å ha i livet sitt. Så når noe annet kan bli foreslått, så virker det så fjernt og usannsynlig, noen ganger. Inntil en kanskje blir litt orientert i relasjonen. Man gir og man får? Noen ganger, kan man bare ha og altså. Kan nevne ett eksempel, som en gjensidig plattform for fellesverdier. Anonymous poster hash: 0f730...a5c
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #6 Skrevet 1. juli 2013 Jeg tror jeg aner en utrolig lett løsning, men den er gjerne for enkel for å være sann. Å tro på " Bare en venn " er relativt naivt av seg selv. For det er det jo naturligvis ikke, men jeg lurer på om hvorvidt hvor bevisst en alltid er rundt relasjonene en knytter med andre mennesker. Det handler noen ganger om familiære forhold en får servert på sølvfat, mens andre ganger om løse tråder en insisterer på å overbevise seg selv er verdt å ta vare på. Venner og bekjente har vi som regel kontakt med for en grunn. Joda, man stiller seg ofte disponibel for A4-mennesker, i tilfelle en skulle trenge noe en dag, men så har man og destruktive kontakter også. Og noen ganger vet en jo heller ikke noe om det selv. Fordi det er ikke alltid så lett å se det inni fra. Før en kanskje sitter seg ned med seg selv, og funderer litt over hvem man genuint ønsker kontakt med, og ikke minst; hvorfor. Og man burde og generelt egentlig være noen lunde permanent overbevist om hvem man (burde) insistere på å ha i livet sitt. Så når noe annet kan bli foreslått, så virker det så fjernt og usannsynlig, noen ganger. Inntil en kanskje blir litt orientert i relasjonen. Man gir og man får? Noen ganger, kan man bare ha og altså. Kan nevne ett eksempel, som en gjensidig plattform for fellesverdier.Anonymous poster hash: 0f730...a5c Får ikke tråden i hva du mener er løsningen?Anonymous poster hash: 003f7...f82
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #7 Skrevet 1. juli 2013 Kan du ikke ta en pause fra denne fyren, virker som han tar deg for gitt når han er så åpen om det... Ofte vet man ikke hva man har før det forsvinner... Og btw: skaff deg en hobby, virker som du er for mye oppi denne personen, ikke bra Han svarte bare på mitt spørsmål om hva mannfolk generelt mener når de skriver "svak for deg". Der han da svarer forelsket/betatt. Jeg konkluderer da med at han er forelsket/betatt i venninnen sin gjennom uendelig mange år..Anonymous poster hash: 003f7...f82
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #8 Skrevet 1. juli 2013 Får ikke tråden i hva du mener er løsningen?Anonymous poster hash: 003f7...f82 Det var i grunn meningen det. Jeg skrev jo ingen løsning på det. Anonymous poster hash: 0f730...a5c
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 Det var i grunn meningen det. Jeg skrev jo ingen løsning på det.Anonymous poster hash: 0f730...a5c Er der normalt kanskje? At mange par der det finnes venner av motsatt kjønn så er gjerne den ene svak for den andre? At dette er til å leve med?Anonymous poster hash: 003f7...f82
Gjest Skrevet 1. juli 2013 #10 Skrevet 1. juli 2013 TS. Du får bare legge kortene på bordet og si at du VET at han er svak for henne. At du ikke gidder dette narrespillet lenger. Om dere skal ha en sjangse for å fortsette å være gift, så må alt på bordet, og dere må gå i samlivsterapi sammen. At han må gjøre et hederlig forsøk på å overbevise deg for at du skal orke å fortsette å være gift med han. At det ikke hører noe sted hjemme i noe ekteskap å drive en pågående kurtise av en tredjeperson og innrømme at hun har betydd så mye gjennom 15 år. Hva betyr du da, om han synes dette er OK. Og så får du bare være forbredt på at det kan ende med brudd. Du ødelegger deg selv med å fortsette på denne måten.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 TS. Du får bare legge kortene på bordet og si at du VET at han er svak for henne. At du ikke gidder dette narrespillet lenger. Om dere skal ha en sjangse for å fortsette å være gift, så må alt på bordet, og dere må gå i samlivsterapi sammen. At han må gjøre et hederlig forsøk på å overbevise deg for at du skal orke å fortsette å være gift med han. At det ikke hører noe sted hjemme i noe ekteskap å drive en pågående kurtise av en tredjeperson og innrømme at hun har betydd så mye gjennom 15 år. Hva betyr du da, om han synes dette er OK. Og så får du bare være forbredt på at det kan ende med brudd. Du ødelegger deg selv med å fortsette på denne måten. Han skrev ikke dette til henne mens vi var sammen, men i en kort pause vi hadde. Det som uroer meg er at hun fortsatt er tilstede i livet hans, og at hun da føles som en trussel. I løpet av de 15 årene han har vært svak for hun, har han da altså både vært gift og vært sammen med meg. Irriterer meg at han vil at jeg skal godta hun som en venn. Og undres over hva han skal med meg når det er hun han har drømt om i åresvis. Kan en bli lykkelig og fornøyd med noe nestbest? Skal partneren akseptere at den andre har en venn en har et spesielt godt øye til? Hvordan skal jeg kunne heve hodet og leve godt med situasjonen; at han er keen på venninnen sin? Anonymous poster hash: 003f7...f82
Gjest anonym Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Han skrev ikke dette til henne mens vi var sammen, men i en kort pause vi hadde. Det som uroer meg er at hun fortsatt er tilstede i livet hans, og at hun da føles som en trussel. I løpet av de 15 årene han har vært svak for hun, har han da altså både vært gift og vært sammen med meg. Irriterer meg at han vil at jeg skal godta hun som en venn. Og undres over hva han skal med meg når det er hun han har drømt om i åresvis. Kan en bli lykkelig og fornøyd med noe nestbest? Skal partneren akseptere at den andre har en venn en har et spesielt godt øye til? Hvordan skal jeg kunne heve hodet og leve godt med situasjonen; at han er keen på venninnen sin?Anonymous poster hash: 003f7...f82 Har du snakket med han om dette ts? Siden du tenker så mye på dette, bør du ta det opp med han omgående! Hvilket forhold har du til henne? Kjenner du henne? Vet du hvilken kontakt han har til henne nå? Tror du de f.eks skriver til hverandre på fb, mail, chat?
Ferny Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 Oii. Jeg hadde ikke orket å gå rundt og vært så sjalu altså. Være sammen med en mann som du VET er forelsket i en annen? Jeg hadde trukket meg unna.
Gjest anonym Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 Og selv om han skrev det i en pause, betyr det jo noe. Du må ta det opp med han!
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #15 Skrevet 2. juli 2013 Har du snakket med han om dette ts? Siden du tenker så mye på dette, bør du ta det opp med han omgående! Hvilket forhold har du til henne? Kjenner du henne? Vet du hvilken kontakt han har til henne nå? Tror du de f.eks skriver til hverandre på fb, mail, chat? Har ikke sagt hva jeg har lest nei. Er inne i en dårlig periode og tenker veldig mye på det :-/. Jeg tror han ringer hun i smug, ellers kommenterer han noen av hennes statuser på FB og de poker mye frem og tilbake rundt nyttår (da hun en periode var borte fra mannen sin som hun ble sammen med igjen etter en måneds tid). Anonymous poster hash: 003f7...f82
Gjest anonym Skrevet 2. juli 2013 #16 Skrevet 2. juli 2013 Har ikke sagt hva jeg har lest nei. Er inne i en dårlig periode og tenker veldig mye på det :-/. Jeg tror han ringer hun i smug, ellers kommenterer han noen av hennes statuser på FB og de poker mye frem og tilbake rundt nyttår (da hun en periode var borte fra mannen sin som hun ble sammen med igjen etter en måneds tid).Anonymous poster hash: 003f7...f82 Hvorfor er du så tafatt ts? Hva venter du på ? Du har skrevet en tråd ( flere tråder om dette, så det er noe du tenker mye på ). Hva om han har et forhold til henne bak ryggen din? Hvis du har en dårlig magefølelse i tillegg til disse ordene, bør du ikke vente lenger. Ta det opp med han! Si at du ved et uhell leste noe han hadde skrevet til henne, og spør rett ut om det er tilfellet! Skal du bruke flere år på å være i denne usikkerheten?
Gjest Anonym Skrevet 2. juli 2013 #17 Skrevet 2. juli 2013 Hvorfor er du så tafatt ts? Hva venter du på ?Du har skrevet en tråd ( flere tråder om dette, så det er noe du tenker mye på ). Hva om han har et forhold til henne bak ryggen din? Hvis du har en dårlig magefølelse i tillegg til disse ordene, bør du ikke vente lenger. Ta det opp med han! Si at du ved et uhell leste noe han hadde skrevet til henne, og spør rett ut om det er tilfellet! Skal du bruke flere år på å være i denne usikkerheten? Hvor har du det ifra? Når det er sagt er jeg ikke enig i at det er alt som må ´taes opp´ verbalt. Noen ganger kan handling være nok til at ting forandrer seg. `If you love someone set them free, if they come back it was meant to be` er det visst et ordtak som heter...
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #18 Skrevet 2. juli 2013 Hvor har du det ifra? Når det er sagt er jeg ikke enig i at det er alt som må ´taes opp´ verbalt. Noen ganger kan handling være nok til at ting forandrer seg. `If you love someone set them free, if they come back it was meant to be` er det visst et ordtak som heter... Men jeg gikk jo fra han, og han tagg og ba om å få meg tilbake. Drømmedama får han jo ikke, hun har mann. Men han vil fortsatt trigge denne forelskelsen ved å være vennen hennes...Anonymous poster hash: 003f7...f82
Gjest anonym Skrevet 2. juli 2013 #19 Skrevet 2. juli 2013 Men jeg gikk jo fra han, og han tagg og ba om å få meg tilbake. Drømmedama får han jo ikke, hun har mann. Men han vil fortsatt trigge denne forelskelsen ved å være vennen hennes...Anonymous poster hash: 003f7...f82 Og hva skal du gjøre med det, det er jo det som er spørsmålet? Skal du sitte å gruble noen år til på dette, eller ta det opp med han? Enig i at if you love someone set them free, men dette er jo noe du stadig tenker på. Han vet jo ikke om det engang...hva skal du gjøre?
Gjest Anonym Skrevet 2. juli 2013 #20 Skrevet 2. juli 2013 Men jeg gikk jo fra han, og han tagg og ba om å få meg tilbake. Drømmedama får han jo ikke, hun har mann. Men han vil fortsatt trigge denne forelskelsen ved å være vennen hennes...Anonymous poster hash: 003f7...f82 Det er nettopp derfor jeg mener at du bør ta en pause, revurdere situasjonen... Når du er sånn oppi det er det vanskelig og tenke ´fornuftig´ tenker jeg, spesielt hvis du er så svak for vedkommende. Han VET at han har deg i sin hule hånd, du kom tilbake. Hva om han ikke vet det lengre... (Kan og være han lever mye i fortida(at hun assosieres med fortid- evt god periode i livet) samtidig som han er på den andre sida...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå