Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vurderer å legge negler nå i sommer! Både fingre og tær. Har aldri gjort deg før, og lurer på hva som er "best"? Fordeler og ulemper :)

Er det også noen steder dere anbefaler her i Oslo? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akrylnegler holder seg penest lengst men gulner fortere, gelenegler holder seg hvite men er ikke så holdbare. Men du kan bruke en uv lakk på akrylneglene, en blank lakk med lilla skjær i seg som motvirker det gule.

Skrevet

Jeg har hatt begge deler, men jeg husker ikke hva som var forskjellen hehe. Nå har jeg gelenegler og de begynte å falle av etter en uke, så jeg kan tenke meg til at det var akrylneglene som var best!

Skrevet (endret)

ingen av delene. Jeg legger uv-lakk selv. Samme som vanlig lakk bare at man lyser dem mellom hvert strøk i uv-lampe. Sitter i 3 uker. Løses lett opp med aceton.

http://www.youtube.com/watch?v=Vafz51LNVVE

Jeg har en annen uv-lampe og lar alle lag ligge i 90 sekunder.

Underlakk så lyslampen

Så to lag farget lakk så lampe

og til slutt overlakken og lampen igjen...

Så går jeg over med neglelakkfjerner raskt så neglene ikke blir klistrete. FIX ferdig!

Dette får du på vita osv...

Neglene blir nydelige. Alt tar vel 20 minutter, og jeg gjør det selv !

Endret av Wonders
Skrevet

har forsøkt begge deler og sverger til geleen. acrylen bare knakk og ødela mine egne negler fullstendig men geleen tåler juling (fysisk jobb og hest). har aldri brukket en eneste gelenegl siden starten.

fargemessig merket jeg ingen forskjell (vanlig fransk manikyr) men mye mulig det kommer an på merke og kvalitet personen som legger bruker.

Skrevet

Jeg har bare hatt gelé, men hun som la de sa at de var mykere og mer fleksible enn akryl, som er helt harde og derfor brekker lettere. :vetikke:

Mine gelénegler ble forresten helt gule i solarium! :opplyser:

Skrevet

Jeg har bare hatt gelé, men hun som la de sa at de var mykere og mer fleksible enn akryl, som er helt harde og derfor brekker lettere. :vetikke:

Mine gelénegler ble forresten helt gule i solarium! :opplyser:

Hvor lenge varer det? Og må man etterfylle, eller kan man bare la dem vokse ut?

Skrevet

De må nok etterfylles etter en måneds tid? Er usikker jeg altså.

Jeg endte opp med å fjerne mine fordi hun som la dem ble sykmeldt, og jeg fant ingen andre til å ettefylle uten at det ble rådyrt. Dessuten ble de så gule. Og den ene hadde ramlet av. Jeg kjøpte gjør det selv-kit fra depend og fikset det jeg kunne selv, men tilslutt satt jeg med hendene i aceton i en time for å få dem av. :ler:

Jeg kommer ikke til å gjøre det igjen tror jeg, for mine egne negler var helt ødelagte under. Det er viktig å gå til noen som kan dette ordentlig.

Skrevet

3 uker så må alt slikt fylles på. Dette er fordi akryl og gele er tykkere enn lakk og tyngdepunktet på toppen av neglen må ikke gå for langt frem. Da kan neglen knekke på midten. Jeg har opplevd det og det var ikke pent å se inne sin egen fingertupp.

Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg sverget til gele før - nå sverger jeg til egne negler med Shellac. Det virker jo ikke om man ville ha lange negler nå med en gang, men nå har jeg pene og naturlige negler. Det er billigere og sliter ikke neglene mine sønder og sammen. Fjerner den selv med aceton om jeg blir lei, men som oftest filer jeg forsiktig ned kanten som vokser frem og lakker oppå. Det samme gjorde jeg med gelenegler. File forsiktig ned kanten og et par strøk med lakk med klar og sterk farge = fin illusjon at at neglene er lange og pene. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg sverget til gele før - nå sverger jeg til egne negler med Shellac. File forsiktig ned kanten og et par strøk med lakk med klar og sterk farge = fin illusjon at at neglene er lange og pene. :)

Så enig så enig. Glad jenter oppdager dette, bare husk å ikke søle på huden. Om man bommer litt må man fjerne med bomullspinne eller jeg bruker en grillspyd av bambuspinne som fulgte med et vippesett jeg har kjøpt.

SÅ kan man herde neglene. Men om kantene ikke er nøye nok vil ikke lakken sitte i 3 uker, men løftes på kanten.

Skrevet

Jeg sverget til gele før - nå sverger jeg til egne negler med Shellac. Det virker jo ikke om man ville ha lange negler nå med en gang, men nå har jeg pene og naturlige negler. Det er billigere og sliter ikke neglene mine sønder og sammen. Fjerner den selv med aceton om jeg blir lei, men som oftest filer jeg forsiktig ned kanten som vokser frem og lakker oppå. Det samme gjorde jeg med gelenegler. File forsiktig ned kanten og et par strøk med lakk med klar og sterk farge = fin illusjon at at neglene er lange og pene. :)

Jeg pleide å bruke en fransk manikyr lakk, beige eller rosa hvis akrylen hadde vokst for langt ut og polere litt nederst på kanten. Da syns det mindre ja og neglen så fin ut .

Skrevet

Denne Shellac, er den så tykk at den hjelper mine egne negler til å bli lange? Jeg kan ikke få lange negler, de er tynne og sprø, knekker med en gang jeg får en hvit kant på tuppen.

Er det sånn at hvis jeg begynner med Shellac, så kan de kanskje bli lange?

Uff, jeg er så dårlig på å forklare. :icon_lol:

Gjest Tirkes
Skrevet (endret)

Denne Shellac, er den så tykk at den hjelper mine egne negler til å bli lange? Jeg kan ikke få lange negler, de er tynne og sprø, knekker med en gang jeg får en hvit kant på tuppen.

Den er litt som vanlig neglelakk egentlig. Kanskje bittelitt tykkere. Men hun som legger min lakk pleier å legge tre strøk, som blir herdet i UV-lampe. Det blir veldig solid neglelakk som holder på meg i opptil tre uker uten å flasse (men det gror fremover). Jeg pleier å få lagt fransk manikyr med en naturhvit tipp - eller bare blank. Jeg leker med farger oppå shellacen (men husk å bruke base coat + neglelakkfjerner uten aceton, shellac kan suge til seg farge fra annen neglelakk).

Edit: Glemte å svare på lange: Shellac styrker neglen din mens den er på neglen, den gjør ingenting magisk for at neglen skal bli tykkere på lang sikt. Jeg hadde svake og veldig bøyelige negler før, men begynte å olje neglebåndene fast og kuttet ut all bruk av gelenegler og brukte shellac i en lang periode. Jeg går nå nesten aldri uten neglelakk. Et par strøk neglelakk eller Shellac er min permanente negleforsterker. Og det har fungert bra for meg. :)

Endret av Tirkes
Skrevet

oki jeg legger ut bilder av min tommel jeg har slitt med. FOr ja, nå har de begge vokst. For neglene blir jo harde av lakken. Jeg har ikke brukt neglene så mye uten noe på for jeg jobber mye i hagen, tro det eller ei, og de knekker uten at jeg merker det så lett da.

Her er den kort på tommel mens de andre vokste uten problemer,,,

196689_10150433830975285_5660627_n.jpg

227932_10150572570510285_7010008_n.jpg

264158_10150637606230285_6014715_n.jpg

Ser du tommelen er helt nede og de andre er ok?

Den var sånn 2. mai i år...

603491_10152840870525285_38132775_n.jpg

Nå er tommelen blitt sånn :bolledeig:

1044015_10152972486555285_725709783_n.jp

• Liker 1
Skrevet

Å! :hoppe:

Tusen takk for svar begge to! Så fine Wonders! :smilbla:

Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe et starterkit med shellac! :bolledeig:

Skrevet

Noen som vet hvor det er billigst forresten? :P

Gjest Tirkes
Skrevet

innocent.gif

...jeg går til negldesigner og legger shellac... <.< Det er kanskje det dyreste alternativet? Jeg betaler 200 kr for blank og 250 for fransk/farge.

Er dette gel nail settet til Depend det samme som Shellac?

Skrevet

innocent.gif

...jeg går til negldesigner og legger shellac... <.< Det er kanskje det dyreste alternativet? Jeg betaler 200 kr for blank og 250 for fransk/farge.

Er dette gel nail settet til Depend det samme som Shellac?

:ler:

Ja, det er sikkert det dyreste alternativet.

Jeg tror Depend sitt er det samme? Starkit

AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig å gå til de folka som KAN sakene sine, jeg har gått lei av Shellac for lengst. Har aldri prøvd gelé eller akryl, ser ikke helt poenget i det. Jeg bruker bare vanlig neglelakk. Nå er jeg derimot på sparebluss, så jeg gjør så godt jeg kan med utstyret jeg kjøpte inn for lenge siden...

Jeg ser på bildene at dere ikke er nøye på neglebåndene, det er nesten viktigere enn selve neglene! Jeg har neglebåndsfjerne-klipper og alle mulige filer og oljer.

Nå har jeg en litt annen smak enn deg på det meste, Wonders, minner meg om litt sånn russisk smak, så sorry, ikke meningen å være slem om du ikke er russisk.

Begynn med glanslakk! Jeg bruker en som gjør det hvite i neglene hvitere og det neglene mer "rosa" liksom, dessuten trenger dere ikke gele- eller akrylnegler, hvorfor trenger dere det??? Har dere deformerte negler?

Anonymous poster hash: 64cbd...7a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...