slask Skrevet 30. juni 2013 #1 Del Skrevet 30. juni 2013 MMS krever datatrafikk og man får ikke mottatt MMS hvis man slår av mobildata. Riktig? Så hvis man har abonnement uten fri mobildata-trafikk, så må det nesten koste å motta MMS så vel som å sende. Riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 30. juni 2013 #2 Del Skrevet 30. juni 2013 Jeg har aldri måtte skru på mobildata for å motta mms... Telefonen burde gjøre det av seg selv, men kanskje ikke alle gjøre det. Det koster uansett ikke noe å motta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 30. juni 2013 Jeg har aldri måtte skru på mobildata for å motta mms... Telefonen burde gjøre det av seg selv, men kanskje ikke alle gjøre det. Det koster uansett ikke noe å motta. Enten misforstod du eller så skrev du feil. "...skru av mobildata for å motta mms.." ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 30. juni 2013 #4 Del Skrevet 30. juni 2013 Enten misforstod du eller så skrev du feil. "...skru av mobildata for å motta mms.." ??? Det står at jeg aldri har måtte skru på mobildata for å motta mms. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 1. juli 2013 #5 Del Skrevet 1. juli 2013 I utlandet må man tillate roaming for å motta MMS. Om innstillingene for mobildata på feks iPhone er feil/mangler får man heller ikke motta. Men i Norge koster det ikke penger å laste ned MMS, det er nok avsender som betaler for at du skal motta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 1. juli 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 1. juli 2013 Til dere som fortsatt mener at å motta MMS ikke koster noe...jeg tror dere tar feil. Greit at det ikke havner på telefonregninga spesifisert som MMS, men har dere sjekket om summen av datatrafikk inkluderer MMS-trafikken? Neppe... Denne ser ut til å forklare nok for meg: http://www.droidnytt.no/guider/hvorfor-datanettverk-vaere-pa-for-a-kunne-sende-og-motta-mms/21410/ Dette er kanskje bare nok en ting som teleselskapene ikke gidder å forklare detaljer for kundene, naturligvis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 1. juli 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 1. juli 2013 Forresten Når man plutselig oppdager at tale også er datatrafikk så kan man lure på hvorfor data-datatrafikk skal være så overpriset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 1. juli 2013 #8 Del Skrevet 1. juli 2013 Til dere som fortsatt mener at å motta MMS ikke koster noe...jeg tror dere tar feil. Greit at det ikke havner på telefonregninga spesifisert som MMS, men har dere sjekket om summen av datatrafikk inkluderer MMS-trafikken? Neppe... Denne ser ut til å forklare nok for meg: http://www.droidnytt.no/guider/hvorfor-datanettverk-vaere-pa-for-a-kunne-sende-og-motta-mms/21410/ Dette er kanskje bare nok en ting som teleselskapene ikke gidder å forklare detaljer for kundene, naturligvis... På telefonen min (og alle Android-telefoner som var ny de 2 siste årene) er det en liste over alt som bruker datatrafikk, og hvor mye det har brukt. MMS har ikke brukt noen ting, så det koster ikke penger å motta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 1. juli 2013 #9 Del Skrevet 1. juli 2013 Hos enkelte operatører koster det faktisk å motta MMS, men dette kommer an på hvordan nettverket til operatøren er satt opp. MMS er jo en ganske hacky sak egentlig. Når det er sagt, er det ingen norske operatører som tar betalt for å levere MMS til mottaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 1. juli 2013 #10 Del Skrevet 1. juli 2013 På telefonen min (og alle Android-telefoner som var ny de 2 siste årene) er det en liste over alt som bruker datatrafikk, og hvor mye det har brukt. MMS har ikke brukt noen ting, så det koster ikke penger å motta. Det er vel antageligvis fordi MMS-mottak ikke blir definert som datatrafikk av Android. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 1. juli 2013 #11 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Det er vel antageligvis fordi MMS-mottak ikke blir definert som datatrafikk av Android. Fordi det ikke koster penger å motta på samme måte som andre ting som bruker datatrafikk. Jeg så at sms-appen min forresten hadde brukt 1 kilbyte med datatrafikk. Lurer på hva det skal være godt for. Endret 1. juli 2013 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #12 Del Skrevet 1. juli 2013 på kontant kort tlf min får jeg iallfall beskjed om at jeg ikke kan få mms vis jeg ikke har penger på korte. vet ikke hvordan det er på den andre tlf min men har egentlig aldri sjekket det ut. Anonymous poster hash: b3760...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 1. juli 2013 #13 Del Skrevet 1. juli 2013 Fordi det ikke koster penger å motta på samme måte som andre ting som bruker datatrafikk. Jeg så at sms-appen min forresten hadde brukt 1 kilbyte med datatrafikk. Lurer på hva det skal være godt for. Nei det er jo det jeg sier, men det er jo rent teknisk like mye datatrafikk. Telefonen kobler jo seg opp til MMS-sentralen for å hente innholdet via GSM-båndet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #14 Del Skrevet 1. juli 2013 Ja, det koster datatrafikk å motta MMS. Bare prøv med tomt kontantkort og uten wifi. Anonymous poster hash: 656fd...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 1. juli 2013 #15 Del Skrevet 1. juli 2013 Ja, det koster datatrafikk å motta MMS. Bare prøv med tomt kontantkort og uten wifi. Anonymous poster hash: 656fd...633 Du kan aldri motta mms over wifi. Nei det er jo det jeg sier, men det er jo rent teknisk like mye datatrafikk. Telefonen kobler jo seg opp til MMS-sentralen for å hente innholdet via GSM-båndet. Jepp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #16 Del Skrevet 2. juli 2013 WhatsApp lar deg sende bildemeldinger over WIFI i utlandet. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.whatsapp Anonymous poster hash: 55625...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå