Gå til innhold

Har beiset verandaen - blitt seig...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med beising av verandaen her? Har brukt Harmoni terrassebeis som vi fikk anbefalt av Maxbo. Den kjennes veldig seig ut når man tar på den, vil dette gå over når beisen tørker, eller har vi gjort noe feil?

Ser at noen typer beis må man tørke av overflødig beis etterpå, men det står ingenting om det på boksen vi har. Skulle vi gjort det uansett? Er litt redd for at verandagulvet skal være seigt og klissete etter tørking og... :( Hva kan vi gjøre for å evt. rette opp det?

Anonymous poster hash: 5df31...922
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Hei

Jeg tror nok dere har gjort feil her. Er ca et års tid siden jeg har vært borte i Harmoni terrassebeis, men jeg går ikke ut i fra at de har forandret bruksmåten. Her skal beisen trenge inn i treverket uten å danne film. Altså skal overkytende olje stykes av. Om dere ikke har gjort dette, vil overflaten bli seig og ekkel, og det vil ta tid før dette forsvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Søren, det var det jeg egentlig trodde. Hvordan kan man få rettet opp i det da? Må vel ta kontakt med maxbo for å få noen tips i morgen kanskje. Håper ikke det er umulig å ordne opp altså :(

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tar det egentlig før den seige filmen forsvinner hvis man ikke gjør noe med det da tro?

Gjest Wei Wei
Skrevet

Det er vel bare å vente til regnet tar det overflødige bort?

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å vente til regnet tar det overflødige bort?

eller spyle terassen..

Anonymous poster hash: 5d0b6...dfa

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Det er ikke annet å gjøre enn å vente til det har tørket, uten å prøve å skylle det bort. Om det har blitt seigt har vannet allerede fordampet, og det er kun bindemiddelet som sitter igjen. Dette er svært vanskelig å få bort med vann, da det gjerne er alkyder. Det vil da kun gjøre vondt værre, og du vil få et stygt resultat. Etter ca 3 uker bør du merke stor forskjell, men du bør ikke bruke terrassen stort frem til da.

Å slipe funker heller ikke, da du må bruke mengder med sandpapir, da den seige beisen fester seg til papiret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...