AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Hei! Dette høres vel sikkert ut som tidenes mest absurde innlegg, men jeg håper noen vil "hjelpe" meg. Det har seg sånn at min far har 3 døtre fra et tidligere forhold, noe som da blir søstrene mine. Eller halvsøstre* for å være korrekt. Uansett, jeg kunne selvfølgelig bare spurt hvem de er - men den dagen jeg fikk vite det hadde mamma og pappa akkurat vært i 50'årslag, og begge var brisne. Dette resulterte i at de forsnakket seg. Jeg fikk spørre det jeg ville den kvelden, men som dere kanskje skjønner var jeg ganske sjokkert, da de har holdt det skjult for meg i 21 år, så det var begrenset med hva jeg fikk ut av samtalen. Dessuten LOVET jeg og aldri spørre om det igjen, - og hvis jeg gjorde det ville det få konsekvenser. Så jeg vil ikke spørre de.. Vet det høres ekstremt merkelig ut - men vi har ikke det beste familiebåndet... Så, er det noen steder jeg kan finne ut hvem disse døtrene til pappa er? Anonymous poster hash: 7127c...b4d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Er jo mere nysgjerrig på hvorfor du ikke har fått vite det før nå (og tydligvis ved en forsnakkelse) Og hvorfor han ikke har kontakt med de. Det hadde jeg undret meg mest over. Og i tilegg hadde jeg vært forbanna over at de ikke hadde fotalt meg om de søstrene. Farmor di er ho i live? hun vet vel kanskje om de? Spør ho? Anonymous poster hash: 2a16f...439
absinthia Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Kanskje de har hans etternavn - det hjelper ikke så mye om man heter Olsen, Hansen eller Nilsen, men om man heter noe mer sjeldent kan det jo hjelpe på. Ellers finner folk ut av alt mulig ved å dele statusoppdateringer på Facebook, men det er vel ikke så aktuelt i dette tilfellet i og med at det er litt hemmelig. Vet du f.eks hvor de bodde da han fikk dem?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Er jo mere nysgjerrig på hvorfor du ikke har fått vite det før nå (og tydligvis ved en forsnakkelse) Og hvorfor han ikke har kontakt med de. Det hadde jeg undret meg mest over. Og i tilegg hadde jeg vært forbanna over at de ikke hadde fotalt meg om de søstrene. Farmor di er ho i live? hun vet vel kanskje om de? Spør ho? Anonymous poster hash: 2a16f...439 Vet hvorfor jeg ikke har fått vite det før, og hvorfor han ikke har noe spesielt kontakt med de. Så den saken er grei.. Jeg har ingen besteforeldre i live. Anonymous poster hash: 7127c...b4d
Gjest sweetsugar Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Er nokk veldig vanskelig å finne de, men du kan jo gå så langt å bruke facebook? Du vet ikke navn eller noe? Jeg fant min halvsøster, eller hun og moren fant meg etter.. tja.. 5 års leting eller noe? Er ikke helt sikkert, men de viste jo navnet mitt og tror de var usikker på etternavnet mitt, men selv da sleit de voldsomt med å finne meg. var bare tilfeldighet at de fant meg på nettby på bursdagsbarn der. Det er kansje litt drøyt, men facebook sprer seg raskt selvom det kansje ikke er spesielt ønskelig å gjøre det på den måten
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Vet hvorfor jeg ikke har fått vite det før, og hvorfor han ikke har noe spesielt kontakt med de. Så den saken er grei.. Jeg har ingen besteforeldre i live. Anonymous poster hash: 7127c...b4d Siden du vet grunnen er det da sånn at du da ikke burde lete etter de og latt dette ligge? Jeg hadde sikkert selv følt jeg måtte finne ut hvem de var. Anonymous poster hash: 2a16f...439
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Siden du vet grunnen er det da sånn at du da ikke burde lete etter de og latt dette ligge? Jeg hadde sikkert selv følt jeg måtte finne ut hvem de var. Anonymous poster hash: 2a16f...439 Jeg har på en måte fått beskjed om at dersom jeg "finner det ut selv", så er det på en måte greit, så lenge jeg holder mamma og pappa utenfor.. Anonymous poster hash: 7127c...b4d
Mr.Omg Skrevet 30. juni 2013 #9 Skrevet 30. juni 2013 Hva ville konsekvensene være dersom du spurte om dette igjen? Jeg hadde hvertfall spurt igjen, og krevd å få noen svar. 2
Gjest sweetsugar Skrevet 30. juni 2013 #10 Skrevet 30. juni 2013 Jeg har på en måte fått beskjed om at dersom jeg "finner det ut selv", så er det på en måte greit, så lenge jeg holder mamma og pappa utenfor.. Anonymous poster hash: 7127c...b4d Krev å få vite navnet for pokker, så sier du at du aldri mer ska snakke om det? Det er jo tross alt familie, og jeg mener nå du har rett til å vite det.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #11 Skrevet 30. juni 2013 Krev å få vite navnet for pokker, så sier du at du aldri mer ska snakke om det? Det er jo tross alt familie, og jeg mener nå du har rett til å vite det. Hadde det vært så lett, så hadde jeg gjort det for lengst.. Som sagt er ikke komunikasjonen på topp mellom hvertfall faren min og meg... Anonymous poster hash: 7127c...b4d
Gjest sweetsugar Skrevet 30. juni 2013 #12 Skrevet 30. juni 2013 Hadde det vært så lett, så hadde jeg gjort det for lengst.. Som sagt er ikke komunikasjonen på topp mellom hvertfall faren min og meg... Anonymous poster hash: 7127c...b4d Okei, ser den.. men moren din da? Vet ikke hun noe? Er kansje ikke så enkelt, men om du setter deg ned å prøver å få en ordentlig samtale ut, og bare forklar hvor viktig dette kansje er for deg, eller noe, så kansje de skjønner det? Du kan jo fint lete selv bare så du vet navnet, uten å blande inn dine foreldre
Gjest Skrevet 30. juni 2013 #14 Skrevet 30. juni 2013 Hva med å gå på Folkeregisteret og spørre der? (Samme sted som skattekontoret) De burde jo ha oversikten om han er oppført som far for de andre tre. Tror ikke det du spør om er personsensitivt, men det bør du få vite der. Halvsøstrene dine har arverett etter din far, så du bør jo faktisk få vite hvem de er. Om Folkeregisteret ikke kan hjelpe deg direkte, så bør du jo kunne få hjelp til hvor du skal lete videre. Videre kan alle opplysninger du kan grave fram om din far hjelpe. Tidligere bosted, tidligere jobber, barndomsvenner. Fettere? Kusiner eller tanter? En venninne av din bestemor? Det er gjerne noen som vet. Særlig når han har tre unger med samme dame, (om jeg forsto deg rett) Da må jo forholdet ha vart en stund. En annen sak er om din far synes det er trivelig om du starter en facebook-kampanje som fort kan bli nokso offentlig for å finne ut om fortiden hans. Han burde da synes at det var enklere å fortelle deg det direkte. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #15 Skrevet 30. juni 2013 Høres ut som et oppdrag for Tore På Sporet!Anonymous poster hash: 397b7...dc6 3
Gjest Skrevet 30. juni 2013 #16 Skrevet 30. juni 2013 Høres ut som et oppdrag for Tore På Sporet!Anonymous poster hash: 397b7...dc6 Det blir vel å skyte spurv med kannoner. Om søsknene befinner seg i Norge og er registrete, så bør det komme fram på TS sin fars personalia hos folkeregisteret.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #17 Skrevet 30. juni 2013 Hva med å gå på Folkeregisteret og spørre der? (Samme sted som skattekontoret) De burde jo ha oversikten om han er oppført som far for de andre tre. Tror ikke det du spør om er personsensitivt, men det bør du få vite der. Halvsøstrene dine har arverett etter din far, så du bør jo faktisk få vite hvem de er. Om Folkeregisteret ikke kan hjelpe deg direkte, så bør du jo kunne få hjelp til hvor du skal lete videre. Videre kan alle opplysninger du kan grave fram om din far hjelpe. Tidligere bosted, tidligere jobber, barndomsvenner. Fettere? Kusiner eller tanter? En venninne av din bestemor? Det er gjerne noen som vet. Særlig når han har tre unger med samme dame, (om jeg forsto deg rett) Da må jo forholdet ha vart en stund. En annen sak er om din far synes det er trivelig om du starter en facebook-kampanje som fort kan bli nokso offentlig for å finne ut om fortiden hans. Han burde da synes at det var enklere å fortelle deg det direkte. Ja det er bra TS har fått vite det nå at hun har 3 halvsøstre. Hadde vært litt av et sjokk under et arveoppgjør etter faren, at det dukket opp 3 halvsøstre som skulle arve også Anonymous poster hash: 2a16f...439 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #18 Skrevet 30. juni 2013 Ja noen må jo vel vite om disse 3 døtrene. Søsken av din far vist han har noen, spør de? De må vel vite om de 3 barna Anonymous poster hash: 2a16f...439
Gjest Skrevet 30. juni 2013 #19 Skrevet 30. juni 2013 Ja det er bra TS har fått vite det nå at hun har 3 halvsøstre. Hadde vært litt av et sjokk under et arveoppgjør etter faren, at det dukket opp 3 halvsøstre som skulle arve også Anonymous poster hash: 2a16f...439 Jeg mener ikke å gjøre arv eller ikke arv, og mengden sådan til et tema. Men det er et jævla godt argument for henne å bruke for å grave fram hvem halvsøstrene er. 1
Kala Skrevet 30. juni 2013 #20 Skrevet 30. juni 2013 har du ikke mulighet til å finne en gammel selvangivelse som hører din far til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå