AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Orker ikke lenger å svare/ta tlf når hun tar kontakt. Hun skylder meg masse penger som jeg nå har insett jeg aldri får igjen, skysset henne hit og dit +masse tjenester hun aldri gjengjelder. Hun er en grei jente egentlig men tapper meg fullstendig for energi. Nå tenker jeg veldig mye på hva jeg skal si når jeg møter på henne, noe som kommer til å skje for vi bor i ei lita bygd. Hun har nok skjønt selv hvorfor jeg ikke gidder mer men jeg er ikke den flinkeste til å snakke for meg og tenker jeg ikke vet hva jeg skal svare hvis hun konfronterer meg. Har ikke lyst til å lage noe drams heller. Forresten, dette er en jente som er veldig populær og har mange venner så det er ikke sånn at hun blir helt alene uten meg. Men jeg har funnet meg i å være "bitchen" hennes fram til nå..Anonymous poster hash: 64a6a...8e9
Gjest Faerunpedia Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Si at du vil ha pengene hun skylder deg.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Det er nok en større sjanse for at hun konfronterer deg hvis du ikke forklarer henne hva du ønsker, og hvorfor, med en gang. Hva med å sende henne en sms og forklare at du ikke orker mer? Hvis du holder det til sms så blir det enklere for deg å formulere deg, enn om du ringer henne. Hun kommer nok til å protestere, og kanskje bli frekk(?), for det føles jo litt som å bli dumpet. Men så lenge du holder det saklig, så går det sikkert bra. Anonymous poster hash: c44d8...891 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Sender deg en klem ts Jeg kjenner meg veldig godt igjen i din situasjon. Jeg har også alltid vært "raus" når det gjelder penger, tjenester, kjøring-her-og-der, utlegg for andre osv osv. Men, etter hvert så begynte jeg å mistenke at jeg egentlig bare ble utnyttet. Så, jeg sluttet å være så "raus" med diverse, og hva oppdaget jeg: plutselig så var mange av mine "gode venner" borte. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du ønsker å sette en stopp for at andre utnytter deg. Jeg er enig med vedkommende overfor som sier at denne jenta vet selv hva hun skylder deg, så jeg kan ikke se for meg at hun blir den som forårsaker en konfrontasjon mellom dere to. Jeg sier meg også enig i at om det er store beløp hun skylder deg, så forsøk å få dette tilbake. Det er dyrt "å leve" i Norge, det gjelder alle, ikke bare din venninne. Eventuelt be familien din om råd til hvordan du skal gå frem? Er du en person som tørr å si akkurat hva du tenker, så forteller du henne sannheten om hun skulle bringe tema på banen. Hvis ikke kan du alltids si at jobb, fritidsaktiviteter har tatt seg opp, så det blir liten tid til annet. Eventuelt si at du har tilbrakt mer tid med familien / slektninger. Vennskap skal gå begge veier. Når det gjelder tjenester, det å stille opp for hverandre, samtalepartner osv. Ting skal ikke gå 1 vei ! Anonymous poster hash: 0dd9b...716
QueenOfTheSidewalk Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Si bare at du venter på pengene dine. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Takk for svar!:-) Pengene bryr jeg meg ikke om mer, er jo en av grunnene til at jeg har kuttet kontakten. Hun er veldig dominerende og flink til å få folk på hennes side, har prøvd å kutte kontakten med henne fler ganger. Jeg er hyggelig og blid mot alle så det å si til henne at jeg ikke vil ha kontakt fordi jeg mener hun er en dårlig venninne, det tørr jeg ikke. Så jeg tenker det er best å bare ignorere henne så langt det er muligAnonymous poster hash: 64a6a...8e9
Gjest Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Om hun konfronterer deg, så si at hun kan ringe igjen når hun er klar til å gjøre opp for seg. Om du mot formodning får pengene dine, så si: "takk, det var hyggelig, men som du sikkert forstår så har jeg blitt nokså lei deg. Derfor regner jeg med at du forstår veldig godt at jeg vil ha en pause fra deg."
Dricka Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Du skylder henne ingenting, bare si at du har kommet fram til at du ønsker venner som vil noe annet enn å utnytte deg. 2
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 Nå er det ikke sånn at kjerringa gjør deg en tjeneste ved å betale tilbake. Du skal ha tilbake pengene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå