Gå til innhold

Abort

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Hertigen

Hei,

Søsteren min aborterte i dag for andre gang på ca. fem måneder, etter å ha vært gravid på utsiden av livmoren (denne siste gangen).

Har ikke fått snakket med henne. Den ene egglederen skal visstnok være litt skadet. Hvilke konsekvenser får dette for eventuelt fremtidige muligheter til å få barn? Andre som har opplevd flere aborter på kort tid?

Vet lite om dette, håper defor noen kan dele sine erfaringer med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Så trist å høre om søsteren din. Må være vondt å oppleve abort.. :(

Hvis egglederen ble skadet som følge av ekstrauterin graviditet, kan nok den skadede egglederen vanskeliggjøre ny graviditet. Men man har jo en til, så hvis den er OK så kan jo alt gå bra. Vet ikke så mye om det, vil anbefale søsteren din å snakke med legen sin om det, og om det faktum at hun har abortert to ganger på så kort tid.

Ønsker lykke til og sender en :trøste: til søsteren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist!

Men man kan også blir gravid helt uten eggledere, ved hjelp av assistert befruktning. Så det er håp, men vi er også alle forskjellige og hun kan ha fått andre skader enn andre som har opplevd det samme. Derfor er det egentlig kun legen hennes som kan gi henne et skikkelig svar på hva som vil være aktuelt for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Men man kan også blir gravid helt uten eggledere, ved hjelp av assistert befruktning.

Selvfølgelig - det vet jeg også veldig godt, men jeg tenkte ikke på det da jeg svarte... :klaske:

Så lenge man har egg og en livmor så kan man bære fram et barn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...