Gå til innhold

Sopp i leilighet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en aksjeleilighet i ett renorvert hus fra 1800-tallet. Huset ble renorvert i 2006. Jeg kjøpte leiligheten for 14 mnd siden. Leier leiligheten ut. Vinduene har vært punkterte siden jeg flyttet inn (punkterte vinduer i hele aksjelaget) og de skal nå endelig byttes ut. Leiligheten er ca 35 kvm og pga kondens fra vinduer er det nå kommet sopp på vegg og lister. Ser ut som det har rent ned i kledningen og kommet inn på veggen.

Går dette på uteforsikring slik som de punkterte vinduene? Eller går dette på eierskifte forsikring? Hjelp noen :(

Anonymous poster hash: 307be...dfe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eierskifteforsikring når det er skjedd pga pubkterte vinduer du ikke har skiftet ut etter du kjøpte det? Dont think so.

AnonymBruker
Skrevet

Eierskifteforsikring når det er skjedd pga pubkterte vinduer du ikke har skiftet ut etter du kjøpte det? Dont think so.

Det er aksjelaget sin oppgave da uteforsikringen går på fellesgjelden. Ergo det er ikke mitt ansvar eller min feil. Det er derfor jeg spør om dette også vil gå på uteforsikringen?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis uteforsikringen dekker punkterte vinduer, så vil jeg holde en knapp på at skader forårsaket av de punkterte vinduene også vil gå under forsikringen. Men du får ta en telefon til styreleder og høre etter :)

Hvis du visste at du kjøpte en leilighet med dårlige vinduer, så tok du også sjansen på at dette kunne medføre skader. Om du ikke visste at dette om vinduene må du kunne bevise at selger visste dette, uten å fortelle deg det, og skadene, altså bytting av vinduer og (mest sannsynlig) vasking av soppen, må koste mer enn 5-6 % av kjøpesum. Noe jeg tviler på, men du skriver ikke så mye om kjøpesum og omfang av soppen.

Vært gjennom noe lignende nettopp, eierskifteforsikring er fullstendig bortkastet.

Anonymous poster hash: 258bf...4c6
AnonymBruker
Skrevet

PS, du kan også høre med din leverandør av innboforsikring, om du får nei på bygningsforsikringen må du prøve alle relevante forsikringer du har.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis uteforsikringen dekker punkterte vinduer, så vil jeg holde en knapp på at skader forårsaket av de punkterte vinduene også vil gå under forsikringen. Men du får ta en telefon til styreleder og høre etter :)

Hvis du visste at du kjøpte en leilighet med dårlige vinduer, så tok du også sjansen på at dette kunne medføre skader. Om du ikke visste at dette om vinduene må du kunne bevise at selger visste dette, uten å fortelle deg det, og skadene, altså bytting av vinduer og (mest sannsynlig) vasking av soppen, må koste mer enn 5-6 % av kjøpesum. Noe jeg tviler på, men du skriver ikke så mye om kjøpesum og omfang av soppen.

Vært gjennom noe lignende nettopp, eierskifteforsikring er fullstendig bortkastet.

Jeg visste om ett punktert vindu, men det på bad. Det er ikke fukt skader der. (skrev dette i anmerkninger v/overtagelse av leiligheten. Da sa hun jeg kjøpte av at dette gikk på uteforsikringen. Kjøpesummen er 700.000 og 800.000 i fellesgjeld. Jeg visste ikke at det var noe gale med de andre vinduene når jeg kjøpte og det tror jeg ikke hun jeg kjøpte leiligheten av visste heller.

AnonymBruker
Skrevet

De punkterte vinduene på bygningen blir tatt av vedlikeholdet av felleskassen slik jeg forstår det. Je har gitt beskjed om skadene pga fukten til styrer. Ikke fått svar.

AnonymBruker
Skrevet

Si fra hvordan det går da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...