Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Min bestevenn, kjæreste og alt vil ikke ha kontakt med meg mer! Jeg elsker han, og jeg trodde han elsket meg tilbake.... Hva faen skal jeg gjøre? Kan noen gi meg noen tips som fungerer? Har ingen penger, ingen venner eller familie (alle er på ferie).

Videoannonse
Annonse
Gjest anonym
Skrevet

Min bestevenn, kjæreste og alt vil ikke ha kontakt med meg mer! Jeg elsker han, og jeg trodde han elsket meg tilbake.... Hva faen skal jeg gjøre? Kan noen gi meg noen tips som fungerer? Har ingen penger, ingen venner eller familie (alle er på ferie).

Hvorfor vil han ikke ha kontakt med deg lenger? Hvor lenge var dere sammen?

Gjest Gjest
Skrevet

Fordi vi kranglet mye, men han holdt ut i 1 år. Det har vært slutt flere ganger tidligere

Gjest Gjest
Skrevet

I 6 år før jeg møtte gutten min hadde jeg kjærlighetssorg for en a men gutt.. I 6 år. Gutten min fikk meg til å komme over han, og "lovet" meg at han skulle "fikse hjertet mitt".. Nå sitter jeg her og har det jævligere enn noen gangen, og han bryr seg ikke engang :( føles så vondt, orker ikke dette i 6 nye år.

Så forresten eksen min (han første) på fredag, og jeg vet ikke hva som skjer, men kanskje jeg kunne komme over gutten min hvis jeg "henger" meg opp i den første eksen igjen, siden han er ikke like vond, og jeg har jo kommet meg over han nå, selv om det tok 6 år... Huff, jeg vet ikke. Jeg gjør hva som helst for å bli kvitt denne smerten fortest mulig!

AnonymBruker
Skrevet

I 6 år før jeg møtte gutten min hadde jeg kjærlighetssorg for en a men gutt.. I 6 år. Gutten min fikk meg til å komme over han, og "lovet" meg at han skulle "fikse hjertet mitt".. Nå sitter jeg her og har det jævligere enn noen gangen, og han bryr seg ikke engang :( føles så vondt, orker ikke dette i 6 nye år.

Så forresten eksen min (han første) på fredag, og jeg vet ikke hva som skjer, men kanskje jeg kunne komme over gutten min hvis jeg "henger" meg opp i den første eksen igjen, siden han er ikke like vond, og jeg har jo kommet meg over han nå, selv om det tok 6 år... Huff, jeg vet ikke. Jeg gjør hva som helst for å bli kvitt denne smerten fortest mulig!

..siden han ikke er like vond? Prøver du velge mellom to onder nå, for å gjøre en situasjon bedre? :(

Det er som regel relativt veldig fånyttes å gjøre noe uten å vite hvorfor en bør gjøre det.

Å komme deg videre, er nok nøkkelen her ja.

Enten det er ved å finne deg en helt ny eller høre hvordan stemningen er hos han første eksen din.

Eller om du skulle kunne klare det, la følelsene få litt spillerom til å få følt seg "ferdig" slik at du får bearbeidet det litt og muligens får til å komme deg over han nye, uten at det skal gå seks nye år.

Anonymous poster hash: 83143...cf4

Gjest anonym
Skrevet

Ingen kan "fikse hjertet ditt", du ma ikke la en person får en slik makt over deg. Virker som du lar guttene du involverer deg i, styre deg fullstendig. Di ma ta tilbake kontrollen over livet ditt. Ser du noen like mønster i ditt første , og nå andre forhold? Mener ikke å gi deg skyld, men det kan kanskje gi deg litt selvinnsikt? Ble du dumpet på samme måten av han første? Det kan og være du treffer feil type menn, menn som er destruktive for deg.

Gjest Gjest
Skrevet

..siden han ikke er like vond? Prøver du velge mellom to onder nå, for å gjøre en situasjon bedre? :(

Det er som regel relativt veldig fånyttes å gjøre noe uten å vite hvorfor en bør gjøre det.

Å komme deg videre, er nok nøkkelen her ja.

Enten det er ved å finne deg en helt ny eller høre hvordan stemningen er hos han første eksen din.

Eller om du skulle kunne klare det, la følelsene få litt spillerom til å få følt seg "ferdig" slik at du får bearbeidet det litt og muligens får til å komme deg over han nye, uten at det skal gå seks nye år.

Jeg prøver å jobbe, rydde, være med venner, se på tv, lese bøker, sminke meg osv, sove osv, men han vil ikke slippe taket fra hjertet mitt, ingenting nytter og jeg klarer ikke komme meg videre. Det er 2 eller 3 dager siden det ble slutt og jeg har hatt den vonde følelsen konstant (bortsett fra da jeg klarer å sovne), på jobb må jeg flere ganger gå på toalettet for å grine eller andre steder, jeg er veldig ukonsentrert på jobb og tenker på han hele tiden.. Og jeg vil ikke ha noen ny egentlig heller, eksen min gjorde meg så trygg og jeg trodde virkelig at han elsket meg så mye at han ikke ville gi meg opp :( :( har kranglet masse før og gjort det slutt, men vi har ordnet opp, det har føltes like jævlig alle gangene, men nå må jeg innse at det ikke kan bli oss to, selv om det er det ENESTE jeg har lyst til.. Prøvde å late som vi fortsatt var sammen (inne i hodet mitt) da jeg skulle sove i natt, men jeg bare lurer meg selv. Har ligget i sengen siden kl 22 i går, har bare stått opp for å prøve å gjøre ting, men klarer ikke så legger meg ned igjen. Det er så vondtå elske noen :(
Gjest Gjest
Skrevet

Ingen kan "fikse hjertet ditt", du ma ikke la en person får en slik makt over deg. Virker som du lar guttene du involverer deg i, styre deg fullstendig. Di ma ta tilbake kontrollen over livet ditt. Ser du noen like mønster i ditt første , og nå andre forhold? Mener ikke å gi deg skyld, men det kan kanskje gi deg litt selvinnsikt? Ble du dumpet på samme måten av han første? Det kan og være du treffer feil type menn, menn som er destruktive for deg.

Jeg vet ikke hvordan ? Ser ikke så mange likhetstrekki forholdene, det første var ikke like seriøst en gang. Og det var jeg som dumpet han, i håp om at han skulle skjerpe seg og komme tilbake.. Noe han også gjorde, men det skjedde masse tull andre gangen vi prøvde. Jeg ønsker å dra til psykolog, men jeg har ikke tid siden jeg jobber fra 08.00 - 15.30 hver dag

Gjest Gjest
Skrevet

For et halvt år siden var en av gangene det ble slutt, jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre så jeg prøvde å ta livet mitt. Jeg ble tatt med på sykehuset og alle pillene ble tatt ut.. Og jeg var glad for det da, fordi han tok meg tilbake. Men hvis han ikke hadde gjort det ville jeg ikke leve. Føler det sånn nå også.. Jeg har jobb og familie å tenke på.. Men hvis det ikke blir noen bedring snart så vil jeg rett og slett ikke leve. Jeg vet at det høres barnslig og egoistisk ut, men jeg klarer ikke leve med denne smerten stort lenger

Gjest Gjest
Skrevet

Hver gang jeg har det som dette, og kjæresten min "tar meg tilbake" så blir jeg såååååååå lykkelig, jeg begynner å kjenne sult, tretthet, at jeg er sliten, at jeg fryser, alle behovene jeg ikke merker at jeg har da jeg har det som nå.. Gikk ned 10 kg på noen uker, og familien begynner å tro jeg sliter med mat osv, noe jeg ikke gjør.. Jeg er så utrolig ødelagt, og det på grunn av ett eneste menneske. Jeg skammer meg så jævlig, og skulle ønske jeg var tøff nok til å klare dette, men det er så håpløst. Jeg har så sterke følelser for han

AnonymBruker
Skrevet

Kjærlighetssorg er grusomt. Det som fungerte for meg var å først skrive en liste over hans negative egenskaper, gjerne på mobilen da er den alltid der. Skriv deretter opp det som ikke var bra i forholdet, minn deg på situasjoner der han var kjip.

Når du tenker på ham, ta fram denne listen.

Her en link til video på youtube som jeg så flere ganger (det fins mange forskjellige)

http://m.youtube.com/#/watch?v=-_BwZrK4RNI&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D-_BwZrK4RNI

Finn balansegangen mellom å gjøre noe og å få ut følelsene. Ta deg tid til å ligge hjemme og gråte, det hjelper ikke å være i altivitet hele tiden, følelsene må bearbeides. Fokuser på det du kan gjøre nå som du ikke kunne gjøre før. Jeg kom først ikke på noe, men så tenkte jeg på at han alltid ble irritert når jeg var klønete eller glemte ting. Så begynte å bli kaotisk igjen mens jeg imaginært viste ham fingeren ;)

Anonymous poster hash: 303f3...e35

Gjest Gjest
Skrevet

Alt det negative er ikke så farlig bare han er gutten min. Huff, han har snart bursdag så hadde tenkt å kjøpe sydentur til oss... Så vi kunne "pleiet" forholdet og bare kost oss.. Herregud, som jeg skulle ønske han ville ha meg igjennnnnn. Savner han så mye : -(((((((

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å jobbe, rydde, være med venner, se på tv, lese bøker, sminke meg osv, sove osv, men han vil ikke slippe taket fra hjertet mitt, ingenting nytter og jeg klarer ikke komme meg videre. Det er 2 eller 3 dager siden det ble slutt og jeg har hatt den vonde følelsen konstant (bortsett fra da jeg klarer å sovne), på jobb må jeg flere ganger gå på toalettet for å grine eller andre steder, jeg er veldig ukonsentrert på jobb og tenker på han hele tiden.. Og jeg vil ikke ha noen ny egentlig heller, eksen min gjorde meg så trygg og jeg trodde virkelig at han elsket meg så mye at han ikke ville gi meg opp :( :( har kranglet masse før og gjort det slutt, men vi har ordnet opp, det har føltes like jævlig alle gangene, men nå må jeg innse at det ikke kan bli oss to, selv om det er det ENESTE jeg har lyst til.. Prøvde å late som vi fortsatt var sammen (inne i hodet mitt) da jeg skulle sove i natt, men jeg bare lurer meg selv. Har ligget i sengen siden kl 22 i går, har bare stått opp for å prøve å gjøre ting, men klarer ikke så legger meg ned igjen. Det er så vondtå elske noen :(

Du gjør mye bra da, ved å leve livet ditt videre. Men spørsmålet er vel kanskje, i hvor stor grad gjør du dette, utover andre ting du gjør i løpet av et døgn?

2-3 dager er ikke så mye heller i grunn, men det vil føles lettere etterhvert som dagene går.

Etterhvert som tiden din vil bli fylt opp med andre ting som ligger ditt hjerte nært kanskje?

Tid kan være et et veldig variabelt begrep. Noen tenker på sekunder og minutter slavisk fra en klokke, mens andre føler på erfaringer og tankeprosesser f.eks. Noen ganger følt at tiden har gått fort eller sakte? Det er mange variabler som kan påvirke helheten her du.

Og ja, det er godt å høre at du har innsett det. :)

En lurer bare seg selv hvis en forestiller seg før en vil sovne, at alt er slik en skulle ha ønsket det og det er virkelig ingenting å være lei seg over. Men man behandler ingenting ting da. En skyver bare sannheten fra seg da.

Og joda, det er vondt å elske noen. :(

Men som med all dop, inkludert kjærlighet, så har de alle hver sin nedtur også.

Hva er det man sier da. Bedre å ha elsket og tapt, enn å aldri ha elsket i det hele tatt?

Og en ting til, du må du ikke gjøre deg så uhyre avhengig av andre !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...