AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Min stedatter på 5 år sa til meg i går at hun ikke ville soise grønnsaker og grovt brød, for det må hun nemlig ikke hjemme! Jeg sa som sant er at her må du spise sunn mar for det er best. Ungen har sntydning til overvekt. Jeg går på skole, i tillegg har jeg jobbet en del i barnehage så jeg vet MYE om barns kosthold. Så jeg skrev et brev i går til mor som jeg la i jentas sekk. Der skrev heg litt fagstoff om barn og kosthold og kosthold generelt. Hvor viktig det er med sunn mat. La også med mange forslag til ukemenyer hun burde forsøke for å få et sunnere kosthold. Mor er også overvektig. Jeg kjenner henne ikke så veldig godt, men har bodd med barnets far diden jul og har møtt henne flee ganger. Nå har hun satt i gang et levende helvete etter hun fant brevet da barnet kom hjem. Sambo er dritsur på meg for st jeg fikk meg til å gjøre slikt. Skjønner ikke hva som er galt med å sende en kostveiledning med bsrnet når hun nekter å spise sunt. Biomor ringte sambo og kjefta og smalt. Og nå får jeg ikke delta i bursdagen til barnet på onsdag, dette er far utrolig nok enig i!!! Skjønner ingenting, det er jeg som er hans kjæreste, han bør holde mitt parti! Har mest lyst å nekte han å gå uten meg, eller si til mor vi friter her en annen gang! Synes biomor overreagerer til tusen! Ringe å kjefte på et slikt vis, og far tar hennes parti! Ser ikke noe galt i å veilede litt når jeg sitter med mye kunnskap om mat. Nå er det helvete her i heimen, sambo dro på middag til foreldrene uten meg. Føler meg skikkelig urettferdig behandlet! Sambo truet også med før han dro at det blir ferie uten meg i år og at han vurderer å gjøre det slutt! Ååååhhh!!! Blir gal her! Biomor burde etter min mening ta til seg veiledning ang kosthold, men nrida! Nå er det JEG som skal lynsjes! Har ringt sambo 10-15 ganger, han dro kl 16, men han svarer ikke. Prøvde å ringe moren hans men hun svarer heller ikke. Hva skal jeg gjøre? Tenkte å ringe mor å gorklare litt om kosthold og grunnen til at jeg skrev det brevet men vet ikke om jeg vil bli kjeftet mer på i dag.. Wat to do??Anonymous poster hash: e90a7...433
typewriter Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Hun trodde vel kanskje at du mener ungen henes er feit og at hun ikke klarer å ta vare på henne siden du kommer med kostholdsråd, og så vel kanskje på det som en slags fornærmelse. Umoden reaksjon var det uansett 1
Populært innlegg KatteLatte Skrevet 30. juni 2013 Populært innlegg #3 Skrevet 30. juni 2013 What to do? Du har driti deg ut, og bør be om unnskyldning til både samboeren din og hans eks. Du har vel ikke noe med å blande deg inn i dette uten å gå via din samboer, særlig når dere ikke har vært sammen lengre enn dette. 50
Adhara Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Hva er det som får deg til å tro at du har noe du skulle ha sagt når det kommer til andre sine unger da? Dette er biofar og biomor sin jobb, IKKE din. Skjønner godt at det ble reaksjoner, du har gått over ei grense. 23
Armitage Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 (endret) Du burde vel ha strengt tatt ha tatt dette opp med faren først. Du har overkjørt dem begge og det er derfor de er sinte på deg. Du har jo gått bak din samboers rygg og prøvd å oppdra hans barn uten å snakke med ham om det. Det er ikke greit. Spesielt hvis han er avhengig av å ha moren ombord for å ha et ordentlig samarbeid om barnets oppdragelse. Endret 30. juni 2013 av Armitage 21
Gjest Funky Punk Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 En ting er at du har sine regler hjemme hos deg, men å sende med et brev med kostholdsveiledning syns jeg var å tråkke over streken. Du kunne snakket med barnefaren og latt han ta det videre med barnemoren. Mer enn det skal ikke du gjøre. Det er ikke ditt barn. 27
skruf Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Du har tråkket så fullstendig i salaten, med begge beina! Skjønner godt at både moren og faren til barnet er hakkende forbanna på deg, du har begått et stort overtramp! Hvis du ikke ser det selv så er det jammen ikke mye håp for deg! 15
Gjest Fy fader... Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 (endret) Jeg er glad på barnets vegne for at hun har en far som går barn og mor i forsvar mot slik elendig DRITTOPPFØRSEL! Du er jo virkelig stemoren fra helvete!! "Bodd med de siden jul"- snakk om å spotte å rakke ned på en familie, og folk du overhodet ikke har grunnlag for å dømme!! Det er da klassisk at barn sier slikt om mat o.l når de er borte. Du har nå fortalt begge foreldrene at barnet deres er FEIT, de er uansvarlige, og du vil ALDRI kunne reparere dette overfor mammaen. Endret 1. juli 2013 av Sulosi
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #9 Skrevet 30. juni 2013 Hun trodde vel kanskje at du mener ungen henes er feit og at hun ikke klarer å ta vare på henne siden du kommer med kostholdsråd, og så vel kanskje på det som en slags fornærmelse. Umoden reaksjon var det uansett Det er jo sannheten. Ungen er feit allerede i en alder av 5 og moren er sterkt overvektig og forer ungen kun dritt. Anonymous poster hash: b535b...833
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #10 Skrevet 30. juni 2013 Min stedatter på 5 år sa til meg i går at hun ikke ville soise grønnsaker og grovt brød, for det må hun nemlig ikke hjemme! Jeg sa som sant er at her må du spise sunn mar for det er best. Ungen har sntydning til overvekt. Jeg går på skole, i tillegg har jeg jobbet en del i barnehage så jeg vet MYE om barns kosthold. Så jeg skrev et brev i går til mor som jeg la i jentas sekk. Der skrev heg litt fagstoff om barn og kosthold og kosthold generelt. Hvor viktig det er med sunn mat. La også med mange forslag til ukemenyer hun burde forsøke for å få et sunnere kosthold. Mor er også overvektig. Jeg kjenner henne ikke så veldig godt, men har bodd med barnets far diden jul og har møtt henne flee ganger. Nå har hun satt i gang et levende helvete etter hun fant brevet da barnet kom hjem. Sambo er dritsur på meg for st jeg fikk meg til å gjøre slikt. Skjønner ikke hva som er galt med å sende en kostveiledning med bsrnet når hun nekter å spise sunt. Biomor ringte sambo og kjefta og smalt. Og nå får jeg ikke delta i bursdagen til barnet på onsdag, dette er far utrolig nok enig i!!! Skjønner ingenting, det er jeg som er hans kjæreste, han bør holde mitt parti! Har mest lyst å nekte han å gå uten meg, eller si til mor vi friter her en annen gang! Synes biomor overreagerer til tusen! Ringe å kjefte på et slikt vis, og far tar hennes parti! Ser ikke noe galt i å veilede litt når jeg sitter med mye kunnskap om mat. Nå er det helvete her i heimen, sambo dro på middag til foreldrene uten meg. Føler meg skikkelig urettferdig behandlet! Sambo truet også med før han dro at det blir ferie uten meg i år og at han vurderer å gjøre det slutt! Ååååhhh!!! Blir gal her! Biomor burde etter min mening ta til seg veiledning ang kosthold, men nrida! Nå er det JEG som skal lynsjes! Har ringt sambo 10-15 ganger, han dro kl 16, men han svarer ikke. Prøvde å ringe moren hans men hun svarer heller ikke. Hva skal jeg gjøre? Tenkte å ringe mor å gorklare litt om kosthold og grunnen til at jeg skrev det brevet men vet ikke om jeg vil bli kjeftet mer på i dag.. Wat to do??Anonymous poster hash: e90a7...433 Det du burde gjøre er å legge deg flat og be om unnskyldning. Bare fordi du sitter med en masse kunnskap om barn og kosthold betyr ikke at det er greit å overkjøre foreldrene på den måten du har gjort her. Og du tok det ikke opp med samboeren din engang først. Skjønner ikke hva du tenkte med. Uansett hvor velmenende rådene dine var. Anonymous poster hash: 40619...b79 9
Adhara Skrevet 30. juni 2013 #11 Skrevet 30. juni 2013 Det er jo sannheten. Ungen er feit allerede i en alder av 5 og moren er sterkt overvektig og forer ungen kun dritt. Anonymous poster hash: b535b...833 Det er ikke din business! 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #12 Skrevet 30. juni 2013 Snakk om å drite seg ut! Her satt du deg selv på din høye hest og fortalte mor hva hun og datteren skal spise. Det gjør man ikke til voksne mennesker så sant de ikke har bedt om det selv! Jeg hadde også blitt sint om jeg hadde vært mor i dette tilfelle. Be om unnskyldning og håp at det går over om noen år. Er det mulig.... Anonymous poster hash: d04a9...f9c 13
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2013 #13 Skrevet 30. juni 2013 Håper samboeren din dumper deg. Han valgte faktisk denne feite, uvitende dama en gang. Han valgte også å få barn med henne. Han elsker tydeligvis datteren sin høyt nok til å sette store spørsmål ved deg. Fint for ham.
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 30. juni 2013 #14 Skrevet 30. juni 2013 Dette var noe du eventuelt skulle tatt opp med din samboer, og om han var enig kunne han ha tatt det videre med sin eks. Jeg skjønner veldig godt at mor reagerer i dette tilfellet, og jeg ville absolutt ha bedt om unnskyldning. Tanken din er sikkert god, men du må kjenne til din plass. Det her er ikke okei. 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #15 Skrevet 30. juni 2013 Det er jo sannheten. Ungen er feit allerede i en alder av 5 og moren er sterkt overvektig og forer ungen kun dritt. Anonymous poster hash: b535b...833 Er du TS? For lengre opp i tråden stod det antydning til overvekt. Det er ikke det samme som feit. Og barn i den alderene er ofte runde i kantene og så kommer de på barneskolen og vokser oppover og blir mer aktive med venner. Skjønner heller ikke hvordan du vet at moren forer ungen bare med dritt bare fordi ungen ikke vil spise grønnsaker og grovt brød. Det kan godt hende at moren forsøker å få ungen til å spise grønnsaker, men ikke får til. Det er mange foreldre som sliter med det. Det betyr ikke at kostholdet til ungene deres suger. Anonymous poster hash: 40619...b79 4
absinthia Skrevet 30. juni 2013 #16 Skrevet 30. juni 2013 Jeg sier som de andre, du har trådt over streken og jeg skjønner godt at de er irriterte på deg. Du har vært utrolig ubetenksom - spesielt siden du bare har vært samboer med barnets far noen måneder og bør bøye deg kraftig i støvet og be om unnskyldning. Dette er mors og fars jobb - ikke din. Om du synes at jenta spiser for lite grønnsaker, så tar du det opp med far og finner ut hva dere skal gjøre når barnet er hos dere, men lar han ta føringen. Tør ikke tenke på hvor irritert jeg hadde blitt dersom min samboer hadde begynt å gi " gode råd" om barneoppdragelse eller noe slikt, til eksmannen min etter et halvt års samboerskap - spesielt siden han ikke hadde egne barn på det tidspunktet, eller hvor sint jeg hadde blitt på stemor om hun hadde begynt å legge " gode råd" i sekken når barna skulle hjem igjen. Så stram deg opp, be om unnskyldning og la foreldrene ta seg av oppdragelsen! 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #17 Skrevet 30. juni 2013 Jeg har en kresen stesønn som ikke spiser grønnsaker.Og kresen i det meste. Og her spiser vi mye grønnnsaker til middag og mine barn gjør det. Men jeg begynner ikke å kritiserer mora for å ikke ha tilvendt han gr.saker og at han er så kresen på mat. Ikke har jeg innsikt i hva kosthold han har heller hjemme med mor. Og hadde noen sendt med meg en sånn lapp i sekken til mine unger, hadde jeg reagert jeg også. Da er det bedre du, far og mor til barne heller hadde tatt en diskusjon om kosthold. Dette var en overtramp fra din side!! For du som stemor skal trå litt varsomt når det gjelder å blande seg inn i hva mor gjør. Kan godt diskutere det med far, men da er det far som skal ta det opp med mor og ikke du!! Ikke rart det ble et helvette ut av dette. Anonymous poster hash: f5539...511 2
Sweet77 Skrevet 30. juni 2013 #18 Skrevet 30. juni 2013 Her har du tråkket laaaaangt innpå et område som ikke er ditt. Om mammaen hadde kommet til deg og bedt om råd, så kunne du gitt det. Man griper ikke uoppfordret inn i andre menneskers handlemønster på den måten du har gjort det her, skjønner du, selv om ungen er på besøk hos deg. Det blir like feil som å uoppfordret å troppe opp hos naboen med kostholdsråd fordi du mener de forer ungene sine galt. At ungen har helt feil kosthold er en sak - men det gir deg ingen, INGEN, rett til å blande deg inn, utover å ta en samtale med samboer om din bekymring. Og skulle du komme noen vei med den, så måtte du gjort det på en ikke-overkjørende måte. Det vet jeg faktisk ikke om du er i stand til, slik du framstiller deg selv her - du har ringt ham 10-15 ganger på ett kvarter?? Hvis han ville snakke med deg så hadde han vel tatt telefonen eller ringt deg opp igjen etter den første gangen. Også her utviser du fantastisk liten respekt for andres integritet. Dette var 2 eksempler, på bare ett enkelt innlegg, i tillegg så "kan du ikke forstå" hva du gjør feil. Du ser ikke andres perspektiver enn ditt eget tror jeg, og umiddelbart så tenker jeg at det må være utrolig slitsomt å leve med deg om du har holdninger som disse. At han vil på ferie uten deg forstår jeg godt, for det kan umulig bli noen ferie om han skal ha noe sånt hengende over seg 24/7. Vil du ha en micro-sjanse til å redde dette, så si at du skjønner at det du gjorde var waaaaaay out of your business, be om unnskyldning og si at du innser at du er en kontrollfreak og tar alt for mye plass. Og begynn å jobbe med deg selv og holdningene dine overfor andre mennesker. Du eier ikke "det eneste svaret" eller retten til at alle andre skal rette seg etter det du mener er det riktige, selv om de er i familie med deg. Du må bli mer ydmyk, rett og slett. 6
Eliza Doalot Skrevet 30. juni 2013 #19 Skrevet 30. juni 2013 Har jeg ikke lest en tilsvarende tråd før? Uansett, som de fleste andre her skriver har du trampet skikkelig i salaten. Det er godt mulig at kostholdsveiledning er på sin plass, men den bør neppe komme fra deg.
Annabel Skrevet 30. juni 2013 #20 Skrevet 30. juni 2013 Selv om det var i beste mening, skjønner jeg godt hun ble forbanna av at stemor forsøkte å belære henne om hvordan hun skal ta vare på sitt barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå