AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Vi avtalte per sms, og nå, to uker senere har han ombestemt seg. Pga det har jeg gått glipp av en annen kjøper som jeg ikke klarer å finne Har jeg krav på noe erstatning da? Anonymous poster hash: 5516a...0fb
mandel92 Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Tviler jeg sterkt på..., må vel være lov å ombestemme seg? Hvert fall så lenge man ikke har skrevet under en kontrakt eller noe...
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Jeg forstår din tanke, men siden den nye teknologi er kommet vet jeg at i hvertfall er en avtale per mail anses som skriftlig avtale med signering, og jeg tror det samme gjelder sms. Dessuten krev han noen ting som je gikke vil forklare her, og jeg gjorde det slik at han kjøpte den, takket nei til en annen kjøper som jeg ikke finner, så jeg tror man skal ombestemme seg før man avtaler seriøst, da. Og jha, det er lov å ombestemme seg, men da skal det ikke gå ut over den andre parten... Anonymous poster hash: 5516a...0fb
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Tviler på at du har rett på erstatning altså. Det du derimot bør gjøre, er å ta lærdom av dette. Nestegang sier du i fra til potensiell kjøper at det er førstemann til mølla, og at hvis noen andre dukker opp med penger i hånda før h*n, selger du bilen.Anonymous poster hash: d984d...562 1
Athene Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Avtalen er bindende for begge parter etter lovverket. Men om man kommer noen vei med å lage en sak mot vedkommende er noe annet. Det koster som regel mer både i penger og energi enn man får igjen for det. 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Jeg tenkte ikke å lage en sak for det, men å kreve at vedkommmende betaler et vist beløp for å dekke tapet. Han har vært kravstor, jeg gjorde det han vil... men jeg vil ikke oppføre meg som en drittsekk og gå på rett for det... Anonymous poster hash: 5516a...0fb
Neket Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Neste gang får du evt kreve håndpenger for ikke å selge til en annen. Trekker kjøper seg da, beholder du forskuddet.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #8 Skrevet 1. juli 2013 Jeg ville aldri holdt av en bil i to uker uten å underskrive kontrakt og få depositum, men gjort er gjort. Jeg tror dessverre ikke du har noen case her... Anonymous poster hash: e19ae...e38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå