Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte dere flaske til babyen før den ble født? Hvor mange? Hvilket merke kjøpte dere?

Må man ha en sterilisator? Hvis ikke hvordan renser dere flaskene?

Anonymous poster hash: 0c5af...f07
Videoannonse
Annonse
Gjest Duftlys
Skrevet (endret)

Jeg hadde vel en tror jeg som jeg hadde fått gratis i en babypakke:P Jeg hadde tenkt å amme, men fikk det av mange årsaker ikke til. Gikk til innkjøp av en hel del flasker etterpå :) En MÅ ikke ha sterilisator, men det er en fordel syns jeg. Rens av flasker:

1) Skyll flaskene og smokkene i kaldt vann

2)Vask de grundig opp i varmt vann og zalo (alle delene) med en flaskebørste

3) Kok de i 5 minutter eller steriliser de i sterilisator

4) La alle delene lufttørke på et rent håndkle

5)Oppbevar flaskene og delene gjerne på et eget sted på kjøkkenet(vi har et par hyller kun forbeholdt det)

Og ja, vi bruker Avent sine flasker. Syns de fungerer supert:) Vi har vel en 10-12 stk, så kan en sterilisere de en gang om dagen i stedet for ofte! :)

Endret av Duftlys
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått alle babypakkene ennå fordi jeg er ikke langt nok på vei :)

Har planer om å amme jeg og men vet at det kan hende at jeg ikke får det til eller at jeg ikke produserer nok melk eller annet. Er kanskje lurt å ha en flaske i tilfelle, barnet må jo ha mat.

Gjest Duftlys
Skrevet

Det er alltid lurt å ha noen flasker. Kjenner mange som fullammer, men som gir flaske i ny og ne, enten med MME eller utpumpa MM :)

AnonymBruker
Skrevet

Joda er jo lurt uansett, men neppe noe hast å kjøpe før fødselen, ser for meg at den første uken iallefall så ammer man bare, hvis man kan :)

Skrevet

Vi hadde kjøpt inn 3 flasker også fikk vi en i en babypakke. Også hadde vi noen kartonger med ferdig nan. Jeg skulle amme, men var overlykkelig over å ha flaske da jeg fikk brystbetennelse på kveld/natt.

Du kan foresten vaske alle delene i maskin også koke eller sterilisere etterpå. Når babyen er litt større holder maskin på 70 grader. :)

Nå fikk vi flaskebarn og har brukt de gamle avent flaskene. Snuppa vil kun ha de. :-) har 13 stykker og brukte mikrosterilisator da vi måtte sterilisere. Nå går alle delene kun i maskina. :)

Skrevet

Joda er jo lurt uansett, men neppe noe hast å kjøpe før fødselen, ser for meg at den første uken iallefall så ammer man bare, hvis man kan :)

Jeg fikk betennelse på natten og fikk ikke ut en dråpe melk 5 dager etter fødselen. Overlykkelig over å ha flaske da. :)

Skrevet

Jeg hadde kjøpt ei Dr.Browns flaske og var sjeleglad for å ha den da gutten var ca 2 uker og jegg fikk brystbetennelse.

Ikke alle har butikker rundt hvert hjørne, og da er det greit å ha ting for hånden når det trengs.

Jeg kjøper det meste på nettet fordi vi bor så langt fra alt. Og sultne babyer er særdeles lite tålmodige. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Joda skal ikke la vær å kjøpe noen før fødsel, men trenger neppe 10 styk de første dagene, selv om jeg ikke har en "flaskebutikk" rundt hjørnet så bor jeg heller ikke lant unna :)

Andre merker? Virker som at Avent er den populære.

Må nyfødte ha en spesiell tut? El hva det heter

Skrevet

VI hadde bare ei falske i mange måneder, men har skjønt at det er spesielt. Nyfødte må ha smokk for nyfødte ja.

Skrevet

Vi hadde ikke så mange, men likte MAM sine best. Bruker da smokk som er beregnet for alderen, dette fås også kjøpt i butikk.
Vi brukte flaskesmokk nummer 1 og 2 helt til hun ble 1 år vi, da jeg ammet også, fungerte bra det også :)

Skrevet

Jeg kjøpte en Avent flaske for å ha i back-up, også fikk jeg en i en babypakke (men det viste jeg ikke da jeg kjøpte flaska). Men har ikke brukt de enda.

Tror det er veldig lurt å ha 1 flaske, i tilfelle. Mener det var Apotek1 sin babybox som hadde flasken, er ikke helt sikker...

Gjest Duftlys
Skrevet

Vi brukte smokk nr 1 på minien fram til han ble nesten tre mnd, da gikk vi over til 2. Mange liker Dr.Browns-flaskene(som skal være gode på å motvirke luftsmerter), men jeg har aldri brukt de. Syns Avent-flaskene er knallgode jeg, og jeg har til og med hatt kolikkbarn. Smokkene er gode og brede, og ser ut som en pupp:P De andre syns jeg ofte virker litt smale i smokken, men det er min smak da.

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Kan jo være greit å ha ei flaske i tilfelle, men om du har planer om å amme, er ikke det nødvendig med flere. Hvertfall ikke før du i det hele tatt vet om ungen tar flaske.

Med første barnet stod den ene flasken vi hadde, urørt lenge.

Med nr to kunne jeg ikke amme fra starten av, og hadde derfor kjøpt inn 15-20 flasker før han kom.

Sterilisator hadde jeg ventet med å kjøpe. Ingen vits å ha det om du bare for flaske en gang i blandt. Da bare vasker du den med vanlig zalovann, og koker den i en kjele ;)

Endret av Magdalene
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo være greit å ha ei flaske i tilfelle, men om du har planer om å amme, er ikke det nødvendig med flere. Hvertfall ikke før du i det hele tatt vet om ungen tar flaske.

Med første barnet stod den ene flasken vi hadde, urørt lenge.

Med nr to kunne jeg ikke amme fra starten av, og hadde derfor kjøpt inn 15-20 flasker før han kom.

Sterilisator hadde jeg ventet med å kjøpe. Ingen vits å ha det om du bare for flaske en gang i blandt. Da bare vasker du den med vanlig zalovann, og koker den i en kjele ;)

15-20? :hakeslepp: Seriøst, er det nødvendig med så mange..?

Hvordan var dere så sikre på hvilken flaske han likte før han var født?

Anonymous poster hash: 87488...de9

• Liker 1
Skrevet

Hadde 2 flasker tror jeg. Kjøpte 8 til og sterilisator når vi kom hjem fra sykehuset. Hadde ikke dattera mi blott flaskebarn, men fått flaske en sjelden gang når jeg skulle ut, så hadde jeg ikke kjøpt sterilisator. Kokte i kjele en stund, men det ble brannfarlig......

Skrevet

Vi har alltid kokt i kjele, og tror vi har klart oss uten serilisator fordi vi aldri har prøvd. ;) Men så er vi ikke av dem som har kokt hyppigst heller.

AnonymBruker
Skrevet

Om man får ammet vet man jo ikke sikkert. Her fikk jeg gigantiske melkekuler som hindra melka å komme ut, tok over 6 timer med varme og masasje for å klare å løsne opp. Jeg er glad for at vi hadde flasker for dette var på natta og det er langt til nattåpent apotek. Måtte ut på let til bensinstasjoner for erstattning, ikke gøy med hylende sulten baby hjemme. Amminga gikk seg til men den natta ønsket jeg så at vi hadde handla in. På forhånd

Anonymous poster hash: c4655...efe

Skrevet

15-20? :hakeslepp: Seriøst, er det nødvendig med så mange..?

Hvordan var dere så sikre på hvilken flaske han likte før han var født?

Anonymous poster hash: 87488...de9

Vi har 9-10 flasker, da sa sambo stopp. Hadde ikke han nekta meg hadde vi lett hatt 15-20 flasker selv.

Babyen har aldri prøvd andre flasker, så den vet ikke om annet. Ikke vært noe problem på begge mine hvertfall :) Men første begynte vi med Avent sine og brukte de en god stund før vi en dag kasta alle (de lakk) og begynte med mam sine. Reagerte ikke på det heller...

Skrevet

Jeg har arvet flasker etter søstera mi som fullammet sine. 15-20 Aventflasker. Fatter ikke hvorfor hun har kjøpt så mange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...