Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem får hvem? Vi har/hadde et vennepar som nå har gått i fra hverandre, dette er et par som vi har flere ganger reist på ferie sammen med. Og vi kommer så utrolig godt overens.

De har nå vært separert i et år og skilsmissen er snart ferdig.

Jeg er fortsatt god venn med kona, og min mann er fortsatt venn med han.

Jeg valgte jo selvsagt å støtte min venninne gjennom skilsmissen, så min mann og jeg har ikke hatt så mye med han å gjøre det siste året.

Nå har han fått seg ny kjæreste, og han har vært på besøk hos oss med henne. Da jeg fortalte min venninne om dette likte hun det dårlig. Hun sa at om hun kunne bestemme ville hun ikke at vi skulle ha noe med hverandre å gjøre. ?

Jeg har ikke tenkt å nekte min mann å ha besøk av han, jeg hadde en god tone med den nye kjæresten.

Kan vi bli venner med de?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA DET KAN DERE OG BØR DERE.

Anonymous poster hash: 867db...865
Gjest navnelapp
Skrevet

Det blir vel helst til at vennane følgjer den som brakte vennane inn, så og seie. Men dette lar seg slett ikkje alltid gjennomføre. Eg har sett situasjonar der ein er i same vennekrets, og det har med tida utvikla seg eit særleg vennskap som går på tvers av denne regelen. Folk vert også veldig emosjonelle i slike situasjonar, og ein har lett for å velge side utfrå kven ein syns mest synd på. Det syns eg ofte kan vere ei håplaus løysing, men det er vanskeleg å styre slikt.

Mi erfaring er at ein stort sett følgjer dei som ein har dei næraste relasjonane til frå før. Den ein føler sterkast lojalitet og følelsesmessige band til. Å lage nokon regel for det trur eg er vanskeleg, slike ting må berre gå seg tid. Nokre vennar blir også heilt borte i slike prosessar, dei trekker seg tilbake fordi det blir for vanskeleg.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner deg godt.

Jeg mener dere bør kunne beholde begge vennene. Men dere må nok belage dere på å trå litt varsomt frem. Ikke skjule at dere er venner med det nye paret, men heller ikke fortelle masse om det.

Jeg vil tro at med tiden går det bra.

Hvordan ser han på å risikere å måtte hilse på eksen i selskaper og slikt ved senere anledninger?

Gjest Gjest
Skrevet

Det er deres venner,dette vil nok gå seg til. venner kan ikke bestemme hvilken venner dere skal ha besøk av. gør det bare helt klart! Det er dem som er skilt,ikke dere! Dere er like glad i begge og ønske ikke noe aprti bare venskap= ferdig med det!

Skrevet

Her har jeg en enkel mening.

Det er den/de personene som har problemer med hvem dere omgås, som får "stikke".

Dere skal ikke bli fortalt hvem dere kan få lov å omgås eller ikke, dere er vel voksne?

• Liker 1
Skrevet

Ja. Dere kan fortsatt være venn med ham, og dere kan bli venn med hans nye kjæreste hvis der har lyst til det. Hvem dere er venner med, har ikke hans eks noe med. Det er ikke hennes business.

Skrevet

Jeg har også endt med å velge den parten som ikke går inn for at jeg ikke skal velge den andre.

Om det var forståelig...?:)

Skrevet

• Jeg har også endt med å velge den parten som ikke går inn for at jeg ikke skal velge den andre.

Om det var forståelig...? :)

• Veldig forståelig og veldig enig.

Vi kommer nok til å trå litt varsomt til å begynne med siden det har vært en litt vanskelig skilsmisse.

Ønsker jo ikke å såre noen her.

Han sier at det kommer til å gå fint å treffe på eksen i sosiale sammenhenger der de begge er invitert. Venninna mi syns at dette kanskje kan bli litt vanskelig.

Jeg tenker at tiden leger nok litt, kanskje hun bare må venne seg til det.

AnonymBruker
Skrevet

• Veldig forståelig og veldig enig.

Vi kommer nok til å trå litt varsomt til å begynne med siden det har vært en litt vanskelig skilsmisse.

Ønsker jo ikke å såre noen her.

Han sier at det kommer til å gå fint å treffe på eksen i sosiale sammenhenger der de begge er invitert. Venninna mi syns at dette kanskje kan bli litt vanskelig.

Jeg tenker at tiden leger nok litt, kanskje hun bare må venne seg til det.

Har selv samme omgangskrets med min ex, og vi begge har heldigvis ikke noe problem med å komme til venner der begge blir invitert.

Mener du skal be de alle, og vist venninna di har problem med at de er der, så er det hennes valg å ikke komme. Han skal ikke utelukkes fordi hun har problem med det. Da er det hun som må jobbe med seg selv og gå videre.

Anonymous poster hash: 0d3ce...151

Skrevet

I de tilfellene der vi har hatt vennepar som har brutt opp, har vennskapet fulgt oss som enkeltpersoner i stedet for som par. Det vil si at dersom jeg eller mannen var god venn med han/henne før bruddet, har vi fortsatt vært venn med han/henne etter bruddet. Vi er generelt et par som både er glad i å finne på ting som par, og som individer.

Men vi har følt oss litt frem i forhold til nye vennepar. I en del tilfeller der vi er gode venner både med han og henne, har vi av respekt for den andre part ikke etablert nye vennepar.

Det finnes ikke noe fasit. Man må bare føle seg frem, og gjøre det som føles riktig. Og en viktig leveregel for min del er at den personen som stiller ultimatum, aldri bør vinne. Jeg nekter å leve etter andres krav, kun etter hva som føles rett for meg.

Skrevet (endret)

Nå har han fått seg ny kjæreste, og han har vært på besøk hos oss med henne. Da jeg fortalte min venninne om dette likte hun det dårlig. Hun sa at om hun kunne bestemme ville hun ikke at vi skulle ha noe med hverandre å gjøre. ?

Jeg har ikke tenkt å nekte min mann å ha besøk av han, jeg hadde en god tone med den nye kjæresten.

Kan vi bli venner med de?

Jeg har uthevet en setning i det du skriver: din venninne sa at om hun fikk bestemme så skulle dere ikke ha noe med dem å gjøre... Dette er ikke hennes avgjørelse. Jeg forstår at du er redd for at vennskapet mellom deg og din venninne skal bli påvirket av dette. Men, igjen, dette er ikke hennes avgjørelse.

Din venninnes mann har gått videre fra skilsmissen og ønsker å være lykkelig. Hvorfor skal hans eks kone få "styre" hvem han skal få være venner med og ikke? Som du sier, din mann hadde jo god kontakt med din venninnes eks mann før skilsmissen, så hvorfor skal din venninne ha "mer rett på dere" enn eks mannen?

Mitt forslag: Dere får dele på tiden. Ha egne avtaler med din venninne og arrangere avtaler med din venninnes eks mann og hans nye kjærester. Det er ingen som bestemmer hvem som skal være venner med hvem spør du meg.

Endret av Athena27
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Daenerys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...