Tallulah Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Etter den lykkelige riskastingen så vil det ligge mange småfugler med magevondt etterpå, en del vil faktisk dø en pinefull død fordi risen utvider seg sterkt i de små magene og revner opp fra innsiden. Men for all del, nyt dagen da. Anonymous poster hash: 6c13f...e22 19
LedigNavn Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Ville heller valgt nedbrytbar konfetti av noe slag. Man kaster ikke mat. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Jeg trodde det var galt å rise folk? Anonymous poster hash: 6d9d9...07b 1
Tallulah Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 30. juni 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Tror ikke det er lov lengre, kirkepersonellet er vel lei av å rydde opp etter folk. Dere kan jo heller dra hjem til dere selv etterpå og kaste ris på deres egen trapp. Anonymous poster hash: 0a3d6...d05 5
cecilie85 Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Jeg vil også ha riskasting. Koselig og morsom tradisjon. Skal høre med prest om han har noe mot det. Hvis han tror på denne myten om at det er farlig for fugler eller av andre grunner er mot det, så kjøper jeg vannoppløselig bryllupsris. Uansett skal jeg fordele risen i små poser jeg har kjøpt på ebay. De skal ligge tilgjengelig ved utgangen til kirken. Regner ikke med at gjestene har med egen ris
Pingting Skrevet 30. juni 2013 #9 Skrevet 30. juni 2013 Det at fugler dør av å spise ris er en seiglivet, idiotisk myte. Fugler nær åkre hvor det dyrkes har korn og ris som et naturlig del av kostholdet. Dette er selvfølgelig ferske korn, og ja - tørket ris sveller når den blir fuktig - men det går veldig sakte og utgjør derfor ikke noen fare for pip-pipen (med mindre du har en fjærball med tarmer nær kokepunktet, høye temperaturer øker både hastigheten og graden risen sveller på. Men da er det kanskje ikke rissvelling som er hovedbekymringen) Dessuten vil det meste av mat svelle, fuglenes (og alle andres) mager er bygd for å takle slikt. Fuglefrø sveller faktisk MER en hvit ris når det blir fuktig. Det man skal være forsiktig med er hurtigris som sveller mye mer enn andre typer. ...men jeg ser liksom ikke for meg at det er det folk kaster i bryllup. Så fuglemessig er det ikke noe galt med å kaste ris. Men dere bør sjekke med kirken, mange steder er ikke glad i å måtte gå rundt å rydde opp etter dette. Ev. kan dere prøve å finne noen andre alternativer. 4
Gjest Hyssingen Skrevet 30. juni 2013 #10 Skrevet 30. juni 2013 (endret) I området her jeg bor er det ikke lov til å kaste ris fordi det er grusgang opp til kirkene. Forresten ts: du får kjøpt store kvanta med organzaposer på ebay, kanonbillig. 200stk til 80kr Endret 30. juni 2013 av gulmelon 1
Tallulah Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #11 Skrevet 30. juni 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
Semydfe Skrevet 30. juni 2013 #12 Skrevet 30. juni 2013 (endret) Syntes også det i teorien er en koselig tradisjon, men hvordan skal det fungere i praksis? Man har jo stort sett sett dette på film, og da står det mange mennesker utenfor kirken og venter på brudeparet mens de jubler og kaster ris/konfetti/roseblader. Ser riktig så fint ut! Men her i Norge så kommer jo brudeparet først ut, og stiller seg stort sett opp på kirketrappa for å motta gratulasjoner etterhvert som gjestene kommer ut. Tenker dere da at gjestene skal kaste ris etter dette igjen med ris som de har fått utdelt av brudeparet? I så fall virker det litt vel konstruert for min smak.. En bedre variant kan være å gi en eller to gjester ansvar for å dele ut ris, så virker det ikke så registrert av brudeparet selv for gjestene (selv om det er det... ;-)) Endret 30. juni 2013 av Semydfe 1
Tallulah Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #13 Skrevet 30. juni 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
Moderfavn Skrevet 1. juli 2013 #14 Skrevet 1. juli 2013 Jeg ønsket ikke ris på grunn av at det ville stjele så mye tid å skulle plukke det ut av hår, slør og kjole før bildetakningen. Tenkte også på risikoen for å få det i øyet, men det er heller liten risiko, sånn realistisk sett. Det med fuglene er bare en dum vandrehistorie, så om dere vil ha ris er det bare å sette igang. Jeg er mer redd for såpebobler og såpevåte kjoler. 2
Tallulah Skrevet 1. juli 2013 Forfatter #15 Skrevet 1. juli 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah 2
Portvinpiken Skrevet 1. juli 2013 #16 Skrevet 1. juli 2013 Vi ble overraskende kastet ris over. Hadde virkelig ingen idè og ikke tenkt på det i det hele tatt. Vi giftet oss riktignok ikke i kirken, men da vi kom i bil til hotellet hadde gjestene stått utenfor å ventet ie n 1/2 time (!) for å kaste ris på oss! Vi synes jo det var litt morsomt da. Gjestene hadde ordnet å få ris fra kjøkkenet på hotellet, og personalet kostet det opp utenfor inngangen umiddelbart etter at vi hadde gått inn. God service!
MissEi Skrevet 1. juli 2013 #17 Skrevet 1. juli 2013 Jeg har lyst å bli kastet ris på men så googlet jeg bilder der det blir kastet ris å synes ikke bildene blir bra siden brudeparten sine øyner er lukket på de fleste bildene. Finnes det noe annet som går ann å kaste som ikke er så "hardt"?
MissEi Skrevet 1. juli 2013 #19 Skrevet 1. juli 2013 Jaaa men så hørte jeg at boblene setter flekker på klærne, særlig kjolen ?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #20 Skrevet 1. juli 2013 Jaaa men så hørte jeg at boblene setter flekker på klærne, særlig kjolen ? Kan kjøpe såpebobler som er laget for bryllup, og som ikke setter merke på klær.. Men prøv det på klær før bryllupet så du er sikker på at du ikke har kjøpt et falskt produkt Anonymous poster hash: 962d4...51f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå