fuerza Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Barn spør jo ofte mange spørsmål det ikke alltid er så lett å svare på. Og ofte forteller man vel hvite løgner for at barne skal gjøre som man vil. F.eks "du får firkantede øyne av å se for mye på TV". "Lager du mye grimaser blir ansiktet ditt sånn". Husker dere noen hvite løgner dere ble fortalt, eller forteller til egne barn? Jeg har ingen barn selv, men jeg husker at pappa fortalte meg at man får rynker fordi man er klok. Jeg prøvde derfor febrilsk å få rynker i fjeset slik at jeg også ble klok Og når jeg våknet med "sovemerker" i ansiktet sa mamma at det var fordi jeg hadde sovet godt. Så jeg var alltid storfornøyd med å våkne med streker i ansiktet. Det var tegn på en bra natt 1
typewriter Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Husker broren min sa en gang: "hvis du svelger tyggisen kan du få kreft og store indre blødninger!" Svelget aldri en tyggis igjen
fruBeist Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Husker en venninne av mamma ble lei av hele tiden å måtte høre på at datteren spilte New Kids on the Block. Så en dag byttet hun rett og slett kassetten til noe hun likte selv. Datteren (som var rundt 6-7 år eller så) lurte jo på hva slags musikk som ble spilt. Mora påsto at det var NKOTB, og barnet godtok faktisk det. 4
Gjest Blubberella Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Bestemoren til ei venninne fortalte oss i fullt alvor at vi aldri måtte vifte med noe hvitt til nordlyset, for da kom det ned og tok oss. Jeg trodde faktisk på dette og endte opp med å bli livredd nordlyset og veldig mørkeredd. Ellers fikk vi beskjed om at vi ikke måtte lage så mye grimaser for hvis vinden snudde kunne vi bli sånn. Mamma pleide å klippe meg guttekort gjennom hele barndommen og påsto at dette kom til å gi meg tykkere hår når jeg ble større. Hun trodde faktisk på dette og det gjorde moren til ei venninne også, så venninna mi led samme skjebne. 2
Perelandra Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Jeg fikk høre at hvis man spiste for mye is, ville man bli til en ispinne selv.
Hedda-78 Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Hvis du spiser harde brødskorper, får du fin sangstemme. Hvis du svelger eplestein, begynner det å vokse et epletre i magen din.
Knøttet Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 (endret) Jeg var redd for spøkelser og da sa pappa at spøkelsene forsvant om man sang. Og så tåler de ikke jern. Blåfolket på fjellet har han også fortalt om, d viser seg sjeldent for mennesker. Endret 30. juni 2013 av Knøttet
Mundo Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Ble fortalt at hvis man svelger tyggis får man blindtarmbetennelse, og hvis man svelger is får man tarmslyng. Pluss en hel masse andre ting jeg først i voksen alder har oppdaget var tull, men som jeg ikke husker i farten Ja ja, det var nå uskyldige løgner! Er ikke de fleste foreldre slik? Hehe...
Alina X Skrevet 30. juni 2013 #9 Skrevet 30. juni 2013 -Tyggegummien blir til et gummitre i magen din,det samme gjelder hvis du svelger frø,da vil det vokse trær i magen din. -Julenissen -"voksenbrus" -sitter du for lenge på do kommer dodraugen. -oppfører du deg ikke pent kommer den slemme mannen som spiser barn. - troll spiser barn som ikke legger seg når mamma og pappa sier det. - pappa planter et frø i magen til mamma også blir det en baby. - alt du lærer på skolen kommer du til å få bruk fot( kanskje den største løgnen...)
skyflakes Skrevet 30. juni 2013 #11 Skrevet 30. juni 2013 At man får vakre barn av å spise ting som er svidd/brent (Ofte brukt av mamma når hun lagde bakverk, hehe) 1
Molimaki Skrevet 30. juni 2013 #12 Skrevet 30. juni 2013 (endret) - At jeg fikk "store ører" ved å lytte, når de voksne pratet (Trodde virkelig mine ører vokset og gjorde alt for ikke å lytte) - At magen min ville eksplodere, hvis jeg pustet den op. (Gjorde det aldri) - At alt som skjedde i slow motion på film, var ekte. - Svart strek i pannen, hvis jeg løy Endret 30. juni 2013 av Molimaki
fruBeist Skrevet 30. juni 2013 #13 Skrevet 30. juni 2013 At man får vakre barn av å spise ting som er svidd/brent (Ofte brukt av mamma når hun lagde bakverk, hehe) Jeg ble lovet fin sangstemme om jeg spiste noe som var svidd. Det var da stort sett snakk om for godt rista brød
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå