Gjest Kesam Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Har nylig blitt samboer og oppdaget et par nye sider ved min bedre halvdel... Blant annet virker det som han har en ganske så sterk rettferdighetssans ift hva man gjør av arbeidsoppgaver hjemme. han har feks et veldig stort behov for å fortelle meg at han har gått ut med søpla eller gjort noe annet, hvis det er sånn at han har gjort det uten at jeg har sett det. For å da poengtere at han har gjort noe og at det da er min tur å gjøre noe. samme med mat feks. Hvis han lager mat så lager han en big deal ut av å poengtere at jeg skal ta oppvasken. jeg gjennomfører mange arbeidsoppgaver i heimen selv uten at jeg har et behov for å fortelle han at jeg har gjort det. Jeg regner liksom med at det jevner seg ut om begge gjør sitt. Har ikke behov for å telle på fingrene at han har gjort like mye som meg... Hva faen er det med slike folk? jeg har laget en liste nå hvor vi fordeler ting på hver av oss annenhver uke, slik at det ikke lenger er noen tvil om hva som er gjort og av hvem. Helt latterlig syns jeg at man i en alder av tredve ikke klarer å være voksen!! Noen andre som har det sånn?? han bodde forøveig lenge i kollektiv før vi flyttet inn sammen..
Athene Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Alle er forskjellinge. Og et samboerskap må alltid gå seg til. Sett dere ned og ta en prat. Bli enige om hvordan dere vil ha det, og sett ord på hvordan du opplever hans kommentarer. En løsning dersom han har så sterk rettferdighetssans er kanskje å fordele alle oppgaver dere i mellom på en liste dere begge synes er rettferdig? Da slipper man å føle at det blir skjevt.
LedigNavn Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Tipper dette henger igjen fra da han bodde i kollektiv. Der holder man gjerne regnskap på sånt på en annen måte enn hva som er naturlig for kjærestepar i samboerforhold. Går seg nok til
Gjest Kesam Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Jeg kan også legge til at han henger igjen på lista på flere av arbeidsoppgavene sine!!
Gjest Bud Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Nå fikk jeg dårlig samvittighet... I dag har fruen støvsugd, vasket gulv, matet hund, trent og lagd mat. Jeg derimot... Har ligget på sofaen...
Gjest Kesam Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Hvis det er sånn at han bevisst forsøker å gi henne dårlig samvittighet hver dag så kan jo det bli slitsomt i lengden.. Takk! Var det jeg siktet til.. Men får satse på at det går seg til
Gjest Daenerys Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Tråden er ryddet for personhets. Daenerys, mod.
Gjest bustyvel Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Nå fikk jeg dårlig samvittighet... I dag har fruen støvsugd, vasket gulv, matet hund, trent og lagd mat. Jeg derimot... Har ligget på sofaen... Du har vaska kjøkkenbenken, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå