Gå til innhold

Har fridd :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fridde på fredag, kanskje på en måte som ingen andre har gjort??? he he...

Vi har sett på mange ringer i det siste føre vi ble enige om hva slags type, men hadde jeg bedt henne med på middag så hadde hun skjønt lunta. Så på fredag så hadde jeg kjøpt ny bil som hun skal bruke og tok dermed å la ringen på dashbordet, ga henne nøklene og ba henne ta en titt på bilen for å se om hun likte den ;)

Hun fant ringen og det ble et ja :D

Men så planlegger vi bryllupsreise, tenkt å gifte oss Juni neste år og har lyst til å reise på 2 ukersferie etter middagen. Sett på Hellas og lurer på om noen har noen forslag til hvor og hva man kan finne på der? Tenkt også tanken med 3 netter på 2 forskjellige øyer og så ta et fly til Italia.

Forslag mottas med takk.

Raymond

Videoannonse
Annonse
Gjest Adriane
Skrevet

Gratulerer! Artig måte å fri på - regner med hun ble temmelig overraska!

Jeg har ikke så mye tips ang bryllupsreise egentlig. Har ikke så mye erfaring fra Hellas, annet enn Rhodos. Veldig fin øy. Vi leide bil og kjørte øya rundt (det var gjort på en dag, hehe, men man kan jo velge å gjøre flere og lengre stopp enn vi gjorde, og dermed bruke iallfall et par dager. Man kan jo fint bruke en hel dag i Lindos f.eks)

Beklager at jeg ikke har flere tips :) Lykke til med planlegging av både bryllup og bryllupsreise :)

Skrevet

Det er tidkrevende med øyhopping, verd det, men kan være litt slitsomt. Merket iallefall nå når vi var på ferie der at det er ikke sjelden at båten var forsinka. Ikke var de flink til å informere om slike ting heller, så vi satt der i både to og tre timer før jeg fant en person som kunne bekrefte at båten den var litt forsinka den. Så jeg ville i så tilfelle brukt litt mer tid på øyhopping. Det går fort med en dag (om ikke iallefall en halv dag) på å flytte seg fra øy til øy. Hvis ikke er det jo f.eks mulig å ha en "base" på f.eks Naxos og ta dagsturer eller korte turer over til de andre øyene i nærheten.

Det er f.eks langt mer shoppingmuligheter på Naxos (ikke fryktelig mye, men litt..) enn på de mindre øyene, men jeg likte Paros (som vi i utgangpunkt var på i fjorten dager, minus to dager som vi brukte på Naxos) bedre. Det er egentlig ei ganske lita øy, men vi trivdes veldig godt. Bodde i byen Naousa som hadde alt vi trengte. Det jeg definitivt ville gjort hvis jeg var dere, hvis dere drar dit, er å ta båtturer o.l. Det var veldig artig med båttur rundt Antiparos, snorkling og alt som følger med slike båtturer :)

På de litt mindre øyene, som på Paros og helt sikkert Ios (var aldri innom, men tror den er også relativt liten) så kan man leie sykler og få med seg mye på den måten. De har også mulighet for leie av atv, scooter o.l, men vi ble anbefalt og egentlig nøye oss med taxi med tanke på hvordan trafikken kan være.

AnonymBruker
Skrevet

Elsker Hellas selv, har bare besøkt 4 øyer hittil, Kreta, Chios, Lesvos og Santorini. Santorini definitivt mest romantisk, men liten øy, og med en leiebil har man sett øya ila noen dager. Men dødsromantiske hoteller i fjellveggene med utsikt over kalderaen, og middag til solnedgang i Oia er fantastisk. Vi gjorde det på en helt vanlig ferie, hadde nok egnet seg som start på bryllupsreise også. De dagene man bare ikke vil forlate hotellet ;) Ellers kanskje litt mye turister og litt lite privatliv rundt i gatene i juni for en hel bryllupsreise, men det kommer an på smak og behag. Men verdt et titt, utvilsomt. Kreta også utrolig vakkert når man har leiebil og kan forlate charter-områdene. Flott natur :)

Lykke til med bryllup og reise :)

Anonymous poster hash: e5c0d...f65
Skrevet

Skiatos er en utrolig fin øy, enn del av Mamma Mia filmen er spilt inn der. Anbefalere dere å på denne øya :)

Skrevet

Gratulerer med ja! :bryllup:

Skrevet

tenkte bare å si du var så flink med frieriet ! Gratulerer med ja! :bryllup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...