Gå til innhold

SOLEKSEM!!!HJELP!!!

Isabel

Anbefalte innlegg

Jeg elsker å være ute i sola, men jeg får soleksem så jeg tør nesten ikke være ute.

Huden blir rød og irritert på visse plasser, pluss at det klør og er veldig ubehagelig.

Hydrokortison hjelper ikke, lurer på om jeg kanskje har brukt for mye av det i fjor eller noe.. Har dere andre noen råd????

Dette er så utrolig plagsomt, kan ikke ligge på stranda eller i hagen å sole meg, og knapt være ute før det dukker opp! Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du må bruke høy solfaktor (du blir brun selv om du bruker solkrem!) la det roe seg ned innimellom slik at steder som er utsatt får pauser.

Hvis du likevel blir plaget med eksem kan du prøve Xylocain (du får kjøpt krem 5% og flytende 3%) eller kanskje Aloe Vera gel, sistnevnte skal kjøle ned samtidig virke bedøvede.

Jeg er plaget med samme problem og får ofte soleksem på armene og brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sist har jeg prøvd en solkrem med faktor 10, med Aloe vera gel. Hjalp bra faktisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg hadde samme problem, mne så begynte jeg å bruke Betakaroten som man får kjøpt på helsekost. Det hjalp meg, men man må bruke de et par måneder før man soler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var plaget med dette før, og løsningen ble en solkrem mot soleksem. Jeg tror det var Piz Buin som hadde den (de med de brune flaskene). Den hadde relativt høy faktor, og het noe slikt som anti-sun-allergy eller noe slikt. Den var litt dyr, men virket :D De senere årene har huden min blitt litt mer herdet. Det hjelper å få litt farge hvert år, det blir bedre og bedre. Nå får jeg kun soleksem i spesielle tilfeller: Når huden blir overopphetet! Hvis du kjenner deg stekt, er det ikke bra, da får du garantert utslett :oops: Frisk bris er fint, det samme er vann på sprayflaske. Kjøler kroppen veldig bra :o Hvis det først klør, er aloe vera det beste synes jeg, men ikke sol deg med dette på huden...

Lykke til, og sol deg med fornuft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...