Hedda-78 Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Hei. Vi skal overnattingstur med båten, og har svært begrenset med kjølemuligheter. Trenger derfor tips om mat som tåler romtemperatur. Vi skal være borte i ca. ett døgn, så noe av maten spiser vi jo allerede i.l.a. noen timer, mens noe skal tåle romtemperatur helt til neste dag. Så langt har jeg tenkt ut: -drikkevarer (juice, brus, vann, saft) trenger ikke kjøling, vi legger det bare i vannet før vi skal drikke det. Vi får klare oss uten melk. -makrell i tomat, honning, nugatti, syltetøy, hardkokte egg, brød, pølsebrød, knekkebrød, agurk og tomat tåler vel romtemperatur? - i den lille kjøleplassen vi har, kan vi ha ferdigskivet ost, pølser, koteletter, potetsalat, en liten smørpakke og kjøttpålegg. Noen her som har andre tips?
Gjest winston Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 (endret) Agurk og tomat ikke bare tåler romtemperatur, de bør oppbevares i romtemperatur. Egg har jeg fremme på kjøkkenbenken. Kokte egg pleier jeg ha i kjøleskapet, men overlever sikkert et døgn i romtemperatur. Spekemat går også bra. Avocado er jo også alltid godt. Endret 30. juni 2013 av winston
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 -Alt av frukt og grønt dere måtte ønske: melon (uåpnet), fersken, druer, mango, avokado, løk, salat, brokoli etc etc. -Egg. Både rå og kokte (med skall) -Ost - må dog enten spises ila turen eller kastes. Pakkes godt. -Alt av bakeverk. Brød, boller, lomper.. -All form for hermetikk -joghurt (utrolig men sant) - bør ikke oppbevares etter åpning. Så enten noe dere spiser der og da (til middag/smoothie) eller porsjonspakker. Eller: kjøtt bør stå i kjøleskap. Fisk tar dere vel ikke med på båttur.. Stort sett alt annet tåler et døgn. Anonymous poster hash: 29bdf...d8d
Gjest Reza08 Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Hermetikk er en god løsning. Finnes mye godt her. Joikakaker, lapskaus, snurring, fiskeboller, erter, pasta osv. Turmat på poser, posesupper, rett i koppen produkter osv er også gode alternativer. Sjokolade og lignende er greit å ha med hvis du trenger raskt tilskudd av næring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå