Gå til innhold

Mat som tåler romtemperatur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi skal overnattingstur med båten, og har svært begrenset med kjølemuligheter. Trenger derfor tips om mat som tåler romtemperatur. Vi skal være borte i ca. ett døgn, så noe av maten spiser vi jo allerede i.l.a. noen timer, mens noe skal tåle romtemperatur helt til neste dag.

Så langt har jeg tenkt ut:

-drikkevarer (juice, brus, vann, saft) trenger ikke kjøling, vi legger det bare i vannet før vi skal drikke det. Vi får klare oss uten melk.

-makrell i tomat, honning, nugatti, syltetøy, hardkokte egg, brød, pølsebrød, knekkebrød, agurk og tomat tåler vel romtemperatur?

- i den lille kjøleplassen vi har, kan vi ha ferdigskivet ost, pølser, koteletter, potetsalat, en liten smørpakke og kjøttpålegg.

Noen her som har andre tips?

Gjest winston
Skrevet (endret)

Agurk og tomat ikke bare tåler romtemperatur, de bør oppbevares i romtemperatur. Egg har jeg fremme på kjøkkenbenken. Kokte egg pleier jeg ha i kjøleskapet, men overlever sikkert et døgn i romtemperatur. Spekemat går også bra. Avocado er jo også alltid godt.

Endret av winston
AnonymBruker
Skrevet

-Alt av frukt og grønt dere måtte ønske: melon (uåpnet), fersken, druer, mango, avokado, løk, salat, brokoli etc etc.

-Egg. Både rå og kokte (med skall)

-Ost - må dog enten spises ila turen eller kastes. Pakkes godt.

-Alt av bakeverk. Brød, boller, lomper..

-All form for hermetikk

-joghurt (utrolig men sant) - bør ikke oppbevares etter åpning. Så enten noe dere spiser der og da (til middag/smoothie) eller porsjonspakker.

Eller: kjøtt bør stå i kjøleskap. Fisk tar dere vel ikke med på båttur.. :fnise: Stort sett alt annet tåler et døgn.

Anonymous poster hash: 29bdf...d8d
Gjest Reza08
Skrevet

Hermetikk er en god løsning. Finnes mye godt her. Joikakaker, lapskaus, snurring, fiskeboller, erter, pasta osv. Turmat på poser, posesupper, rett i koppen produkter osv er også gode alternativer. Sjokolade og lignende er greit å ha med hvis du trenger raskt tilskudd av næring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...