Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange skriver tråden her "Er jeg gravid?" De forteller om bekymringene for å være barnløse, ikke kunne få barn uten hjelp. At de gledet seg, håper testen er riktig og regner dagene til el.

Jeg gjorde også slikt i tre måneder. Kunne syklusen min inn og ut, og brukte sikkert 20 el tester.. Hva oppnå jeg? En ustabil syklus som gjorde det umulig å regne eggløsning(el)s dagene. Så etter 3 måneder ga jeg opp å teste.. Så fikk jeg kjøpt en billig pakke med flere graviditetstester og testet med minst 2_3 hver månede. Etter 3 mnd el-beregning og tilslutt 4 måneder g.tester sa jeg stopp. Jeg tenkte tiden fikk gå som den ville. Jeg sluttet å stresse.

Gjett hva! Måneden etter var jeg gravid! Så kjære dere, det hjelper ikke teste hver uke, opprette et titalls tråder her med temaene "Er jeg gravid?" "Tidlig graviditetstegn" osv. Eller "Er denne testen negativ eller positiv?" Det står forresten ganske klart på pakken!!

Slutt å stress. Ta det med ro! Best av alt, husk; vi her er ikke synske. Vi kan ikke se om du er gravid og vi kan ikke endre din test fra negativ til positiv fordi du er trist for svaret! En dag vil du bli fornøyd og trenger man hjelp er det ikke verdens verste ting!

Anonymous poster hash: e553c...4c4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke man blir raskere gravid ved å ikke stresse. Men jeg vet av erfaring at prøving fort kan ta overhånd, og det går utover ens egen psykiske helse og det kan tære på forholdet. Det er viktig å ikke la alt handle om testing, eggløsning, og venting, men at man prøver å leve tilnærmet normalt.

Så sånn sett så er jo "ikke stress" et godt råd.

Endret av Penny_Lane
  • Liker 4
Skrevet

Du blei jo ikkje gravid fordi du slutta å teste? Ellers enig i at å stresse ned er et godt råd, men det har faktisk ikkje betydning for når ein blir gravid.

Skrevet

Stress har ingenting å si for om man blir gravid eller ikke, det er en seiglivet myte.

Men når det gjelder egen psyke er jeg helt enig med deg. Det å teste og styre hjelper ikke til noe annet enn å tulle med psyken, og fører til at man ikke har det godt med seg selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stresset ikke, og brukte ikke ELtester - likevel brukte jeg nesten ett år på å bli gravid.

Og gjett hvilken gang jeg ble gravid? Det skjedde først den gangen jeg hadde beregnet syklus nøyaktig, så nøyaktig at jeg hadde sex på de tidspunktene som var mest anbefalt.

Dette var dog litt tilfeldig, men det var nå engang det som måtte til for meg.

Jeg ble ikke gravid alle de gangene jeg hadde sex "sånn ca" rundt EL.

Det med stress er ikke dokumentert overhodet, men klart er det bedre for forholdet om man slapper mer av. Særlig gravid ble jeg dog ikke av å følge din metode :)

Dessuten tenker jeg nok, at du som bare har prøvd i 3 måneder kanskje ikke har all verdens erfaringsgrunnlag til å uttale deg, det tror jeg først man får når man bikker ett år og vel så det.

Anonymous poster hash: 10de4...928
AnonymBruker
Skrevet

Red; ser at du prøvde litt flere måneder her, men likevel - grunnlaget ditt er jo bestående av 100% synsing - forskning forteller jo noe helt annet.

Nemlig at stressfaktor er en myte i prøveperiode :)

Skrevet

Herlighet.. Jeg har vel aldri vært så stresset i forhold til prøving som da jeg ble gravid. Etter over to år med prøving, to spontanaborter og begynnende utredning, vil jeg påstå at jeg var ganske så urolig, men da ble jeg gravid. Får fnatt av alle som sier at det bare er å slappe av.. bullshit!! Som om at egget mitt og sædcella til sambo går sammen og tenker at nei nå er hun avslappa nok til at det er på tide at vi slår til!

Gjest Elyssa
Skrevet

Hovedinnlegget irriterer meg egentlig litt. Virker en smule arrogant synes jeg..

• Liker 2
Skrevet

Hovedinnlegget irriterer meg egentlig litt. Virker en smule arrogant synes jeg..

Er det en ting jeg har lært her inne er det at alle som har blitt gravide vet akkurat hvordan man skal bli det. Og liker å fortelle andre det.

• Liker 3
Skrevet

Hahahaha sier jeg bare.

Gjest vilma2000
Skrevet

Vel, nå har jo alle over her sagt akkurat det jeg også tenker om hovedinnlegget, men ville bare personlig understreke at slike "slutt å stress"-utsagn kan irritere og såre veldig. For det første så hadde du blitt gravid uansett om du stresset eller ikke. For at stress skal påvirke fruktbarheten må det EKSTREMT mye stress til. Vi snakker da dype deprisjoner, ikke teste-stress liksom. For det andre så er det som Athene sier over her, gravide kvinner har en tendens til å tro at de har funnet "oppskriften" på å bli gravide. I mitt tilfelle så ble jeg gravid først når jeg testet og hadde sex på eggløsningsdagen. Kanskje det er tilfeldig, kanskje ikke. Men én gravides erfaring er jo ikke akkurat et banebrytende forskningsgjennombrudd. Men gratulerer med graviditeten!

AnonymBruker
Skrevet

Er det en ting jeg har lært her inne er det at alle som har blitt gravide vet akkurat hvordan man skal bli det. Og liker å fortelle andre det.

Nå som jeg endelig er gravid skal jeg fortelle hva som hjalp:

Trommevirvel.............wait for it, wait for it.................Sex!

Jepp. Det hadde dere prøvere aldri tenkt på, HADDE DERE VEL?

Skrevet

Hvorfor teste som en galning? Kan man ikke bare ha sex hver dag da?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor teste som en galning? Kan man ikke bare ha sex hver dag da?

Du vet ikke særlig om anbefalinger under prøving ser jeg :)

Dessuten er det ikke alle som kan/har anledning/orker eller vil ha sex hver bidige dag i årevis fordi de ønsker barn.

Slikt ødelegger sexlysten og forholdet, blir jo ekstremt press på begge og tar bort all nytelse, spontanitet og lyst.

Når det skal sier hadde vi generelt mye sex, men ble ikke fort gravide av den grunn.

Skrevet

Du vet ikke særlig om anbefalinger under prøving ser jeg :)

Dessuten er det ikke alle som kan/har anledning/orker eller vil ha sex hver bidige dag i årevis fordi de ønsker barn.

Slikt ødelegger sexlysten og forholdet, blir jo ekstremt press på begge og tar bort all nytelse, spontanitet og lyst.

Når det skal sier hadde vi generelt mye sex, men ble ikke fort gravide av den grunn.

Det jeg mener er at det er litt overdrevent å teste seg for graviditet og eggløsning som en galning, når man ikke har prøvd noe lenge en gang.

Og å ha sex en gang om dagen er absolutt ikke et ork, og tar heller ikke langt tid. Newsflash: man skal faktisk ha mer sex når man ønsker å bli gravid!

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg mener er at det er litt overdrevent å teste seg for graviditet og eggløsning som en galning, når man ikke har prøvd noe lenge en gang.

Og å ha sex en gang om dagen er absolutt ikke et ork, og tar heller ikke langt tid. Newsflash: man skal faktisk ha mer sex når man ønsker å bli gravid!

Newsflash: for at mannens sperm også skal være god nok og at det skal være nok sædceller, så bør man ikke ha sex oftere enn annenhver dag.

Anonymous poster hash: 42a52...aca

• Liker 1
Skrevet

Newsflash: for at mannens sperm også skal være god nok og at det skal være nok sædceller, så bør man ikke ha sex oftere enn annenhver dag.

Det har berre betydning om mannen har dårlig kvalitet. Andre har god nok kvalitet til å gjere damer gravide sjølv med daglig utløysing.

AnonymBruker
Skrevet

Om man har holdt på såpass lenge at man stresser, tester og er opprørt fordi man ikke klarer å bli gravide, så vil jeg tro at det i hvertfall ikke er noe negativt å sørge for at spermen er optimal..?

• Liker 1
Gjest Elyssa
Skrevet

Dette har de vel gått bort fra...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...