LamaLover Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Hei hei hei. Jeg har et par år ønsket å gå ned i vekt. Problemet mitt er at jeg ikke har veldig mye selvdisiplin, og jeg ønsker heller ikke å følge noe nazi program, rett og slett fordi jeg ikke ønsker å være en sånn person. Jeg tror ikke man må være kjempestreng med seg selv for å bli tynnere og holde seg slank. Jeg har prøvd mange forskjellige "metoder", men blir alltid lei/faller av den såkalte vognen. Jeg kan til tider spise litt for lite, men også aaltfor mye. Men tingen er at jeg nå plutselig ser at jeg har blitt tynnere. Både ved å se meg selv i speilet og at klærne har blitt litt løsere. Aner ikke hvordan det har skjedd, da jeg har svært liten kontroll på matinntaket mitt og aktivitetsnivået mitt. (Vel, jeg trener faktisk ikke i det hele tatt) Nå har jeg uansett kommet dit at hvis jeg går ned mer i vekt frykter jeg at jeg blir FOR tynn. Men jeg vil absolutt ikke gå opp i vekt heller. Så hvordan kan jeg holde meg der jeg er akkurat nå uten å sakte men sikkert gå opp eller ned i vekt? (Og jeg må vel nok en gang pressisere at jeg ikke har vekt.)
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 Hei! Jeg har opplevd det samme som deg, vektnedgang når jeg sluttet å stresse med å gå ned i vekt. Spiser det kroppen er sugen på, om det så er sukker eller grønnsaker. Teller ikke kalorier, veier meg ikke, vekten har likevel holdt seg stabil. Mitt tips er rett og slett det du gjør nå; lytt til kroppen, spis det du føler for, ikke stress med det. Da stabiliserer dette seg selv Anonymous poster hash: 89708...2f5
LamaLover Skrevet 29. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2013 (endret) Takk for svar, og jeg er veldig enig med deg. Men problemet mitt er at jeg kan spise alt for mye - type "fråtsing" - mens andre ganger må jeg tydeligvis spise for lite, hvis ikke fatter jeg ikke hvordan jeg har klart å gå ned i vekt. Jeg ønsker meg bare noen gode spisevaner/et godt måtlidsmøsnter uten å gå på "diett". For jeg er ikke fornøyd med denne spisingen min som egentlig er helt på tur. Men aner ikke hvordan jeg skal gå fram og samtidig unngå å gå opp eller ned i vekt. Det er akkurat som jeg nådde målet uten å gå den rette veien(; Og jeg ønsker å gå den rette veien! Jeg vil finne en balanse i kosthold og aktivitet uten å endre på kroppen min. Et slags omvendt problem der altså. Endret 29. juni 2013 av LamaLover
QueenOfTheSidewalk Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 Har du vært hos legen? Vondt noe sted?
LamaLover Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2013 Har du vært hos legen? Vondt noe sted? Nå mista du meg
Redbull Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Da går du utfra klærne. Begynner de å bli for små eller for store så må du gjøre noe
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Grunnen til at Evilposelos spør om dette, er fordi at plutselig vekttap uten noen endring i aktivitet eller matinntak, kan være tegn på sykdom. Mener ikke å skremme deg altså, men fortsetter du å rase ned i vekt, ville jeg tatt en tur til legen. Det enkleste for å følge med på vekten, er å kjøpe en vekt, det koster ikke mange kronene på chlas olson, jula osv. Lykke til. Anonymous poster hash: 064db...26a 1
Gjest Coolaid Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Drit i vekten og lev en sunn livsstils som du klare å gjøre resten av livet. Ikke tenk kg, men heller tenk på hva din nye livsstil gir deg av positive ting. I begynnelsen ser du på det som en jobb hvor du skal være fysisk aktiv 2-3 ganger i uken eller en halvtime hver dag. Etterhvert går det av seg selv. Når det gjelder mat så tenk at du skal ta gode valg når du handler eller spiser noe. Du har mer kunnskap enn du tror. Etterhvert vil din nye livsstil vise seg på kroppen din, og du opplever at du har det bedre med deg selv på flere områder i livet. Humør, sover godt, selvtillit osv... Og husk, innfør "lørdagsgodt" igjen...det er lov å kose seg en gang i uken slik som ihvertfall jeg vokste opp med Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå