AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Ja, jeg lurer rett og slett på det. Har du gjort det? Kjenner du noen som har gjort det? Både jeg og mange jeg har snakket med sliter med å forstå hvem disse menneskene er. Det må da være masse folk rundt dem som vet at de gjør det, kjæledyr forsvinner jo ikke i løse lufta, eller lyver de om hva som har skjedd med dyra? Hvis du kjenner noen som har dumpa kjæledyrene sine, har du sagt ifra til personen eller anmeldt det? Sorry alle spørsmålene. Sliter bare med å skjønne hvem som driver med det. Anonymous poster hash: 90eeb...372 1
Annabel Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 For ikke lenge siden så noen på TV som hadde kastet kattungene sine i grøfta. Alle ble skadet og døde, bortsett fra en. Den lille, uskyldige skapningen ble skadet, men heldigvis klarte de å redde ham og alt gikk fint nå. Jeg får så forferdelig vondt av dyr som blir utsatt for slike mennesker. Jeg lurer også på hva slags mennesker som får seg til å gjøre slik? Det virker jo dessverre til å være mange av dem også, ettersom mange tusen dyr blir dumpet hvert år. Det er grusomt. Jeg kjenner heldigvis ikke noen dyre-dumpere, og hadde jeg kjent noen hadde jeg ikke taklet vedkommende. 4
Gjest orkidebuketten Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 De kan nok være hvem som helst. En annen ting jeg har lagt merke til er at mange Nordmenn, svensker og dansker som bor lenge i Spania de gir ungene sine hunder eller katter mens de er der borte. Og når de skal hjem så bare etterlater de dyrene, enten ved å slippe de ut på gata eller la de være på terassen eller i hagene i de boligene de leier. Jeg tenker hva lærer de barna sine. 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 Jeg jobbet for en i flere år. Han eide en dyrebutikk, lot hanner og hunner av alle dyr være i samme bur. Det gikk som det måtte gå og før han visste ordet av det så druknet butikken i flere dyr enn han kunne selge. Så han begynte å dumpe de uti skogen, midt på vinteren. Folk ser kanskje ikke på hamstre, kaniner og tamrotter som like uskyldige som pusekatter, men jeg syns det var jævlig uansett. Anmeldte selvfølgelig og han har ikke lenger lov til å drive kjøp og salg av dyr. Noen år senere så jeg han dumpe hundevalper i en container. Filmet mens han holdt på og viste til politiet og mattilsynet. Vet ikke hva som skjedde med det. Valpene tok jeg. De hadde knekte tær i potene, radmagre og generelt veldig syke. Etter de ble friske så fikk de nye hjem. Han flyttet nordover hvor ingen kjente han, for rykte hans her var ikke helt det store lengre. Anonymous poster hash: 50957...85f 15
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #5 Skrevet 1. juli 2013 Empatiløse, kunnskapsløse uintelligente mennekser er vel svaret.Anonymous poster hash: 76d82...0c6 10
Gjest Blubberella Skrevet 1. juli 2013 #6 Skrevet 1. juli 2013 Jeg tenker at de i hvertfall ikke er glad i dyr. Så hvorfor i alle dager skal de ha dyr da? Jeg fatter ikke hva som foregår oppi hodet til sånne folk. Jeg mistenker at mange tenker som så at Dyrebeskyttelsen eller lignende organisasjoner alltids finner dem og tar seg av dem dersom man dumper dem "pent" i bur eller eske i nærheten av der folk ferdes. De har ikke råd til å kastrere dyrene sine heller, men å reise på fin ferie har de ingen problemer med. Jeg blir bare oppgitt og forbannet, og veldig glad for at jeg ikke kjenner noen dyredumpere.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #7 Skrevet 1. juli 2013 De kan nok være hvem som helst. En annen ting jeg har lagt merke til er at mange Nordmenn, svensker og dansker som bor lenge i Spania de gir ungene sine hunder eller katter mens de er der borte. Og når de skal hjem så bare etterlater de dyrene, enten ved å slippe de ut på gata eller la de være på terassen eller i hagene i de boligene de leier. Jeg tenker hva lærer de barna sine. Det er dette som er skummelt. Man kan sikkert tillegge mennesker som gjør dette en del egenskaper, men saken er at dette er såpass utbredt at jeg mistenker at det foregår i flere samfunnslag og blant forskjellige slags folk. Det kan være naboen, noen i slekta osv. Anonymous poster hash: 16bcc...959
Djungelvrål Skrevet 1. juli 2013 #8 Skrevet 1. juli 2013 Jeg tror det er de du minst venter, lærern til ungene, tanta di eller den fine legen i nabogata for den saks skyld. Ingen prater om det, det er tabu og innrømme for de vet at det ikke er riktig overfor dyrene.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 Vet om noen som tok en kattunge inni et bur, og sank buret under vann. Forferdelige mennesker. Anonymous poster hash: 36f27...86d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #10 Skrevet 1. juli 2013 100% empatiløse og kyniske, på kanten til genuint onde, mennesker. Jeg skal ikke gå inn på hva jeg synes de fortjener av karma, men jeg håper ikke jeg kjenner noen slike. Hadde jeg hørt at noen jeg kjenner hadde gjort det hadde jeg aldri snakket til dem igjen, jeg hadde anmeldt dem og også sagt hva jeg mente. Jeg tenker at mange av disse er kyniske småbarnsforeldre. Slike som skjemmer bort barna sine med å la katta bli gravid, få små søte nøster, sier til barna at de skal "kjøre dem til nye hjem" og kaster dem vekk. Jeg kjenner overraskende mange som mistet mye av kjærligheten til og ansvarsfølelsen ovenfor dyrene sine etter barnet kom. Dyret ble lite viktig. Også har man mennesker som ruser seg og andre som ikke er ved sine fulle fem, mennesker med svært dårlig økonomi som ikke ser noen annen utvei. Og selvfølgelig folk som er vant til gammeldagse normer, altså at dyr ikke har store verdien og at man alltids får tak i et nytt. Anonymous poster hash: 0ae05...43f 9
sommerjente_83 Skrevet 1. juli 2013 #11 Skrevet 1. juli 2013 Sliter med å skjønne dette jeg også..skjønner ikke hvordan noen kan få seg til å gjøre noe så hjerteløst mot uskyldige, forsvarsløse dyr. Jeg har selv en katt, og det skjærer meg i hjertet bare å tenke på at noe sånt skulle skjedd med henne. Hadde heller kasta ut samboern enn pus, for å si det sånn..hehe. Kjenner heldigvis ingen sånne mennesker, og hadde jeg gjort det hadde jeg anmeldt dem med det samme. Å gjøre sånt mot dyr er så lite okay, at slike mennesker hadde jeg ikke orket å være i samme rom som! 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #12 Skrevet 1. juli 2013 Leste om en (i Norge) for noen år siden som hadde amputert bakbenet på sin egen hund, uten smertestillende - stedet for å dra til dyrlegen. Blir ennå helt dårlig av å tenke på det. Tror den ble omplassert og reoperert. For et par år sidne fant noen også et hundelik som var puttet i en sekk og senket med stein i en innsjø. Det er noe alvorlig galt med slike mennesker. De burde straffes så det svir, for det viser en så total mangel for respekt for liv. Og de burde aldri få lov å ha dyr igjen. Og så er det vel bevisstløse foreldre som gir barna "kjæledyr". De er ikke noe bedre. Burde verken hatt barn eller dyr.Anonymous poster hash: 76d82...0c6 1
Gjest Marsvinet Skrevet 1. juli 2013 #13 Skrevet 1. juli 2013 Jeg tror at dette er mennesker som ikke orker å lære barna sine om liv og død, fordi de er feige, og redde for at barna skal føle vonde følelser. De lurer heller barna til å tro at lille mons vil få det mye bedre i skogen, og dermed sparer barnet sitt for sorg (til barnet blir eldre og skjønner hvilken jævlig død kjeledyret faktisk fikk).
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #14 Skrevet 1. juli 2013 Jeg jobbet for en i flere år. Han eide en dyrebutikk, lot hanner og hunner av alle dyr være i samme bur. Det gikk som det måtte gå og før han visste ordet av det så druknet butikken i flere dyr enn han kunne selge. Så han begynte å dumpe de uti skogen, midt på vinteren. Folk ser kanskje ikke på hamstre, kaniner og tamrotter som like uskyldige som pusekatter, men jeg syns det var jævlig uansett. Anmeldte selvfølgelig og han har ikke lenger lov til å drive kjøp og salg av dyr. Noen år senere så jeg han dumpe hundevalper i en container. Filmet mens han holdt på og viste til politiet og mattilsynet. Vet ikke hva som skjedde med det. Valpene tok jeg. De hadde knekte tær i potene, radmagre og generelt veldig syke. Etter de ble friske så fikk de nye hjem. Han flyttet nordover hvor ingen kjente han, for rykte hans her var ikke helt det store lengre. Anonymous poster hash: 50957...85f Wow. Det høres ut som litt av en fyr, fy faen. Bra du anmeldte han!! Skulle ønske vi snart kunne få dyrepoliti eller noe noe i Norge, slik det er idag fungerer ikke. Det meste blir jo bare henlagt. Og de stakkars folka i dyrebeskyttelsen jobber jo livet av seg, samtidig som de visstnok opplever å få kjeft ukentlig av folk som prøver å levere kattunger o.l. fordi de ikke ha kastrert katten sin. Syns også det burde bli strengere regler på dyrehold, og avl. Det er jo ganske tydelig at store deler av befolkningen ikke kan noe som helst om dyr Anonymous poster hash: 90eeb...372 3
Brimi Skrevet 1. juli 2013 #15 Skrevet 1. juli 2013 åh, det er i disse tilfellene jeg kunne ønske jeg var rik og kunne tatt til meg alle dyr ingen andre vil ha. Hadde det ikke vært for en fornuftig samboer så hadde jeg vel hatt 10 eller fler katter,kaniner, rotter osv :-p Skjønner ikke hvordan noen kan være så grusomme jeg.
Aurora M. Skrevet 1. juli 2013 #16 Skrevet 1. juli 2013 (endret) For noen år tilbake fikk jeg telefon ang. en katt som hadde gått for lut og kaldt vann i et nabolag i 3-4 uker. Eieren hadde reist på ferie uten å sørge for kattepass av noe slag, og heller ikke sørget for at katten hadde verken mat eller ly. Den var simpelten stengt ute og 100% overlatt til seg selv. Da jeg kom til stedet gikk pus og mjauet sårt rundt huset sitt.. Den var utmagret, dehydrert og veldig veldig sliten. I tillegg hadde den en ubehandlet øyebetennelse (som må ha vært der en stund) som plaget den. Jeg tok selvsagt katten med meg. Men kan dere gjette hvem eieren var? Jo, det var sjefen i dyrevernnemda og tidligere politimester i kommunen!! Han hadde da 3 hunder som han passet på som en smed. De fikk den beste pleie på den flotteste kennelen i omegnen. Pus derimot måtte klare seg selv.... Så det er "alle". Leger, politi, lærere, psykologer, trygdede, narkomane.. Her har utdannelse, status eller intelligens ingen betydning. Her er det kun det kommer an på.. Endret 1. juli 2013 av Aurora M. 7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #17 Skrevet 1. juli 2013 Folk må jo bedra seg selv på en eller annen måte, hvis ikke hadde det vel vært enklere å faktisk avlive dyret, istedet for å sette det ut for å pines over lengre tid Jeg tror mange tenker: Men noen kommer jo til å finne den og den vi få det fint, eller dyr er jo skapt for å bo i naturen, så det blir nok bra. Anonymous poster hash: 1d60d...595
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #18 Skrevet 1. juli 2013 Har ei venninne som kjørte kattungene ut på landet, ved en gård, og kjørte fra de. Et par år senere tok hun med seg mammaen til kattungene ut i skogen, og mannen hennes skjøt henne fikk sjokk! Trodde aldri hun kunne gjøre noe slikt. Hun virket veldig glad i katten. Hun virker som en helt normal, oppegående person....Anonymous poster hash: 32ab3...2d4
Anciol Skrevet 1. juli 2013 #20 Skrevet 1. juli 2013 (endret) Vemmelige empatiløse udyr! det var ikke plass på kattepensjonatet til vår katt i år, så husverten sin datter kommer til å tjene penger i år på kattepass:) Endret 1. juli 2013 av Anciol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå