Smørblomst82 Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 (endret) Jeg har en liten på 2 mnd. og en på 19 mnd. Den lille skal jo ikke være i sola, men litt vanskelig å unngå det med en eldre bror. Så blir jo å være mye ute og på stranda. Hvordan gjør dere det med baby på sommeren? Er jo ikke skygge over alt og kan ikke bare holde oss inne. Har kjøpt UV telt. Noen erfaringer med det? Endret 29. juni 2013 av Smørblomst82
Nerine_ Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 Enten har vi babyen i vogna med parasoll festet på vogna, eller så sitter vi med babyen på fanget under en parasoll eller i skyggen.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 UV-telt er genialt. Her ligger babyen i uv-teltet med masse leker, lite klær og solhatt/solbriller. Blir ikke for varmt siden det er så åpent, og vi trenger ikke være bekymret for huden. Anonymous poster hash: fedbe...848
Redbull Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Han vår sover hele tiden, så vi plasserer vogna i skyggen (eventuelt med babycall) så leker vi med 2åringen.
Gjest Magdalene Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Da vår var så liten sov han hele tiden, så da vi var på ferie i vinter lå han bare vognen under en parasoll, mens vi badet og lekte med storesøster.
Gjest Elyssa Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Uv-telt høres smart ut! Det hadde jeg kjøpt hvis lillegutt var litt mindre. (Nå krabber han bare ut med en gang )
Smørblomst82 Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 30. juni 2013 Ja hvis ho sover og det er mulighet for å sette vognen i skyggen Vik vi naturligvis gjøre det. Tenkte mest på når hun er våken eller på steder uten skygge:)
Redbull Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 Ja hvis ho sover og det er mulighet for å sette vognen i skyggen Vik vi naturligvis gjøre det. Tenkte mest på når hun er våken eller på steder uten skygge:) Er hun våken er vi i skyggen, og steder uten skygge oppsøker vi ikke. Da trekker vi oss inn i skyggen. Så små barn skal ikke være i sola. 1
Smørblomst82 Skrevet 1. juli 2013 Forfatter #10 Skrevet 1. juli 2013 Er hun våken er vi i skyggen, og steder uten skygge oppsøker vi ikke. Da trekker vi oss inn i skyggen. Så små barn skal ikke være i sola. Derfor har vi kjøpt uv telt:) slik at hun har er sted å ligge skjermet for solen. Vet at små barn ikke skal ha direkte sollys på seg. Men når man har eldre barn så må man jo finne på noe og han liker å være ute. På diverse strender og andre steder så er det ikke alltid skygge eller ledige plasser i skyggen. Så da er det jo ikke så lett. Kan jo ikke være inne hele sommeren når man er en familie heller.
Redbull Skrevet 1. juli 2013 #11 Skrevet 1. juli 2013 Derfor har vi kjøpt uv telt:) slik at hun har er sted å ligge skjermet for solen. Vet at små barn ikke skal ha direkte sollys på seg. Men når man har eldre barn så må man jo finne på noe og han liker å være ute. På diverse strender og andre steder så er det ikke alltid skygge eller ledige plasser i skyggen. Så da er det jo ikke så lett. Kan jo ikke være inne hele sommeren når man er en familie heller. Har også en 2 åring, har fortsatt ikke problemer med å finne skygge 1
Gjest Magdalene Skrevet 1. juli 2013 #12 Skrevet 1. juli 2013 (endret) Har også en 2 åring, har fortsatt ikke problemer med å finne skygge Så om du er på stranda, og baby er våken, så får ikke toåringen lov til å bade fordi der holder dere i skyggen under et tre? Eller drar dere ikke på stranden i det hele tatt? Endret 1. juli 2013 av Magdalene
Redbull Skrevet 1. juli 2013 #13 Skrevet 1. juli 2013 (endret) Så om du er på stranda, og baby er våken, så får ikke toåringen lov til å bade fordi der holder dere i skyggen under et tre? Eller drar dere ikke på stranden i det hele tatt? hissig i dag? Jeg drar som oftest alene på stranda med to åringen, vi møter vennene hennes der og koser oss uten babyen, men har jeg babyen med ligger han i vogna under trærne mens meg og toåringen leker Da er som oftes pappan, onkelen eller mormora med og sitter med babyen. Så slapp av, to åringen min lider absolutt ingen nød Endret 1. juli 2013 av Redbull 1
Gjest Magdalene Skrevet 1. juli 2013 #14 Skrevet 1. juli 2013 hissig i dag? Jeg drar som oftest alene på stranda med to åringen, vi møter vennene hennes der og koser oss uten babyen, men har jeg babyen med ligger han i vogna under trærne mens meg og toåringen leker Da er som oftes pappan, onkelen eller mormora med og sitter med babyen. Så slapp av, to åringen min lider absolutt ingen nød Nei, ikke hissig. Bare lurte på hvordan du alltid klarte å være i skyggen når du hadde med deg to barn. Men om du aldri er alene med begge to forstår jeg jo at det ikke er noe problem. For oss andre så funker kanskje et uv-telt greit. 1
Redbull Skrevet 1. juli 2013 #15 Skrevet 1. juli 2013 (endret) Nei, ikke hissig. Bare lurte på hvordan du alltid klarte å være i skyggen når du hadde med deg to barn. Men om du aldri er alene med begge to forstår jeg jo at det ikke er noe problem. For oss andre så funker kanskje et uv-telt greit.Hvor fikk du det fra? Edit: Som oftest betyr ikke alltid. Er vi alene og babyen våkner sitter meg og han under trærne mens 2åringen leker på stranda. JEG ser ikke problemet, men forstår at noen trenger uv telt Endret 1. juli 2013 av Redbull
Stinelin Skrevet 1. juli 2013 #16 Skrevet 1. juli 2013 Det virker som om Redbull har trær på stranda, mens Magdalene har strand uten trær. UV-telt høres genialt ut for de minste!
Smørblomst82 Skrevet 1. juli 2013 Forfatter #17 Skrevet 1. juli 2013 Hehe.. Ja det er desverre ikke alle strender som har trær:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå