Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken vokstype og -merke bruker dere som vokser dere hjemme? Jeg har prøvd Veet voksstrips (ferdige strips med voks), og er bare sånn passe fornøyd. Jeg syns det står en del hår igjen selv om jeg har gått over alle partier på leggene.

Erfaringer og tips mottas med takk!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker veet hårfjerningskrem og er super fornøyd!

Anonymous poster hash: c8306...fac

Skrevet

Bruker Veet sine store, rosa strips til bikinilinjen. Klipper dem til slik at de passer, for føler jeg får lite igjen for pengene hvis jeg kjøper sånn egen voks for bikinilinjen. Jeg har gode erfaringer med Veet, men føler at man må la hårene bli rimelig lange for at det skal fungere optimalt, noe som irriterer meg.

Skrevet

Bruker Veet sine store, rosa strips til bikinilinjen. Klipper dem til slik at de passer, for føler jeg får lite igjen for pengene hvis jeg kjøper sånn egen voks for bikinilinjen. Jeg har gode erfaringer med Veet, men føler at man må la hårene bli rimelig lange for at det skal fungere optimalt, noe som irriterer meg.

Har du prøvd hardvoks? Den stivner når den får kjølt seg ned på huden, slik at til og med de veldig korte hårene blir med. Det er ikke med strips, så da kan du bestemme selv hvor mye voks du bruker for hvert parti :)

Selv bruker jeg den som er til brasiliansk, solgt på Vita.

Skrevet

Har du prøvd hardvoks? Den stivner når den får kjølt seg ned på huden, slik at til og med de veldig korte hårene blir med. Det er ikke med strips, så da kan du bestemme selv hvor mye voks du bruker for hvert parti :)

Takk for tipset! :blomst: Jeg har egentlig aldri kommet til saken, og Veet har bare blitt en lettvindt løsning... Skulle gjerne vokset leggene, for eksempel, men gidder ikke å la hårene vokse helt ut for å fjerne dem. Kanskje det er verdt å prøve det du foreslår? Er det mye styr å bruke det?

Skrevet

Husker du hvilket merke det er? Jeg er primært på jakt etter voks til leggene (for pysete til å vokse andre steder), tror du den funker der også?

Skrevet

Takk for tipset! :blomst: Jeg har egentlig aldri kommet til saken, og Veet har bare blitt en lettvindt løsning... Skulle gjerne vokset leggene, for eksempel, men gidder ikke å la hårene vokse helt ut for å fjerne dem. Kanskje det er verdt å prøve det du foreslår? Er det mye styr å bruke det?

Jeg synes ikke det er mye styr å bruke det, og jeg tar full brasiliansk voks på meg selv. Hvis du bare skal ta bikinilinja burde det være veldig enkelt og greit :) Varmer bare opp boksen noen få minutter i mikroen og bruker en av "ispinnene" som følger med til å fordele voksen i striper.

På leggene vil jeg heller anbefale epilator, den kan du også bruke på veldig korte hår + det blir myyye billigere i lengden. Har hatt min epilator i ca. 7 år og den fungerer som bare det!

Den voksen jeg kjøper på Vita er ikke i så stor mengde (holder til ca. 2 omganger med full brasiliansk når jeg ikke gidder å "spare" på mengden), så det blir nok fort litt dyrt til å vokse leggene... Kan jo så klart kjøpe i større kvantum, f.eks. på eBay, men da bør du kjøpe en voksvarmer også (fordi de selges i salongstørrelse og stort sett ikke skal varmes i mikrobølgeovn), så da blir det fort dyrt likevel.

Skrevet

Husker du hvilket merke det er? Jeg er primært på jakt etter voks til leggene (for pysete til å vokse andre steder), tror du den funker der også?

Ja, den heter Andrea Brazilian Hard Wax :)

Den funker nok absolutt, men som jeg skrev i svaret til Elanore så tror jeg det blir litt dyrt. Størrelsen på boksen er jo tilpasset bruk til underlivet, så den er ikke så stor ;) Vil heller anbefale epilator. Da kan du fjerne hår så ofte du vil uten at det koster deg annet enn det maskinen bruker i strøm. Holder deg jo glatt like lenge som med voksing, i tillegg til at den tar små hår også :)

Skrevet

Jeg synes ikke det er mye styr å bruke det, og jeg tar full brasiliansk voks på meg selv. Hvis du bare skal ta bikinilinja burde det være veldig enkelt og greit :) Varmer bare opp boksen noen få minutter i mikroen og bruker en av "ispinnene" som følger med til å fordele voksen i striper.

På leggene vil jeg heller anbefale epilator, den kan du også bruke på veldig korte hår + det blir myyye billigere i lengden. Har hatt min epilator i ca. 7 år og den fungerer som bare det!

Den voksen jeg kjøper på Vita er ikke i så stor mengde (holder til ca. 2 omganger med full brasiliansk når jeg ikke gidder å "spare" på mengden), så det blir nok fort litt dyrt til å vokse leggene... Kan jo så klart kjøpe i større kvantum, f.eks. på eBay, men da bør du kjøpe en voksvarmer også (fordi de selges i salongstørrelse og stort sett ikke skal varmes i mikrobølgeovn), så da blir det fort dyrt likevel.

Flotte greier! :) Tror kanskje jeg ville likt epilator, men har aldri prøvd det. Hvilken bruker du?

AnonymBruker
Skrevet

jeg tar full brazilian i salong men skulle gjort noe drastisk med lår og legger også siden jeg er skjeggete som mannfolk fra navelen og ned til ankelen. er det noen her som klarer å bruke epilator på seg selv både på legger og lår?

Anonymous poster hash: 5ac11...1bf
AnonymBruker
Skrevet

Bruker veet, den rosa krukken, raskt, enkelt og litt vondt.

Vurderer epilator, men ikke hvis det gjør vondere enn voks..noen som kan dele erfaring?

Anonymous poster hash: 13665...576

Gjest Kaxxy
Skrevet

Har kjøpt sånn der voks som skal varmes på ovnen, men åååh... virka så skummelt.. hvor varmt skal det bli, erfaringer?

Skrevet

Veet sin rosa boks som man varmer i micro/vannbad var bare noe dritt når jeg prøvde det. Etter å ha blitt vokste i salon bestandig trodde jeg at jeg kunne gjøre det selv. Tydeligvis ikke. Jeg har lyse hår. Barbering er mest effektivt, smertefritt og rimelig.

Skrevet

Nå har jeg kjøpt meg Sugar StripEase fra Feelunique (http://www.feelunique.com/p/Sugar-StripEase-Kit), etter å ha lest flere gode omtaler på nett.

Sukker skal visstnok være mer skånsomt enn voks, fordi det ikke fester seg i huden på samme måte. Kan oppdatere om noen uker når jeg har testet den.

Skrevet

Flotte greier! :) Tror kanskje jeg ville likt epilator, men har aldri prøvd det. Hvilken bruker du?

Jeg bruker en silk-epil fra Braun, men siden den er såpass gammel tviler jeg på at den fremdeles er i salg. Er ihvertfall mange forskjellige modeller på markedet, har jeg sett :)

Annonse
Skrevet

jeg tar full brazilian i salong men skulle gjort noe drastisk med lår og legger også siden jeg er skjeggete som mannfolk fra navelen og ned til ankelen. er det noen her som klarer å bruke epilator på seg selv både på legger og lår?

Anonymous poster hash: 5ac11...1bf

Jepp, jeg gjør det :)

Bruker veet, den rosa krukken, raskt, enkelt og litt vondt.

Vurderer epilator, men ikke hvis det gjør vondere enn voks..noen som kan dele erfaring?

Anonymous poster hash: 13665...576

Både voks og epilator er jo ubehagelig, men det er en vanesak. Med voks gjør det litt mer vondt for hver stripe du drar av, men det er jo til gjengjeld fortere overstått, så tror det er en smakssak hva man foretrekker.

Man blir ihvertfall fort vant til epilatoren og det gjør mindre vondt for hver gang. I tillegg kan du epilere oftere enn du vokser, siden epilatoren får med små hår, så sånn sett blir det jo mindre ubehagelig fordi hårene ikke rekker å feste seg før du napper de ut. Etter ca. 1 år med epilering kunne jeg sitte og epilere leggene mens jeg pratet i tlf osv. fordi det ikke gjorde vondt :)

• Liker 1
  • 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg kjøpt meg Sugar StripEase fra Feelunique (http://www.feelunique.com/p/Sugar-StripEase-Kit), etter å ha lest flere gode omtaler på nett.

Sukker skal visstnok være mer skånsomt enn voks, fordi det ikke fester seg i huden på samme måte. Kan oppdatere om noen uker når jeg har testet den.

Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: 22bf1...8fd

Skrevet

Hvordan gikk det? Anonymous poster hash: 22bf1...8fd

Oi, glemte visst helt denne tråden! Jeg er veldig fornøyd med sukkervoks, syns det gjør mindre vondt i tillegg til at det er veldig praktisk at den kan vaskes bort med vann. Kan absolutt anbefales.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...