Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Takk for alle innspill. :-)

Endret av Poco
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er vitsen å ta kontakt da? Gjør vel ingenting når du ikke har kontakt med han uansett?

Anonymous poster hash: 320c8...d72
  • Liker 1
Skrevet

Hvis dette er flere år siden og du ikke har noe kontakt med noen av dem nå, så synes jeg du bare skal spise det i deg. Jeg synes også at det er merkelig at dette tar så stor plass hos deg så lenge etterpå.

• Liker 3
Skrevet

Det er jo det at jeg føler meg urettferdig behandlet. Jeg har fått skylden for noe han har gjort, og han lever videre som om ingenting har hendt mens jeg har måtte trekke meg ut av gruppen, fordi jeg er "den andre kvinnen" (til tross for at det var han som gjorde tilnærmingene).

Jeg vil bare renvaske meg selv.

• Liker 4
Skrevet

Hvis dette er flere år siden og du ikke har noe kontakt med noen av dem nå, så synes jeg du bare skal spise det i deg. Jeg synes også at det er merkelig at dette tar så stor plass hos deg så lenge etterpå.

Ja det kan du si...Det er ca 2 år siden.

Vi har fremdeles felles bekjente som treffer dem, men jeg får ikke lenger være med på de tilstelningene der de to kanskje kommer. Det er kanskje dette som minner meg på det enda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i en tilsvarende situasjon en gang, og jeg valgte å fortelle min venninne, og min mann, sannheten med en gang det skjedde.

Begge trodde på meg da jeg fortalte hva han hadde gjort, men hun trodde også på ham da han sa at jeg hadde provosert fram handlingen hans for å teste ham, og at han ga etter i et svakt øyeblikk.

Hun har ikke snakket med meg etterpå.

Jeg forstår behovet ditt for å forklare deg selv, men tror ikke du kan "vinne" i denne situasjonen. Det har gått så lang tid nå, at det blir stilt spørsmål om motivasjonen din - hvorfor nå?

Anonymous poster hash: e4bda...6c0
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo det at jeg føler meg urettferdig behandlet. Jeg har fått skylden for noe han har gjort, og han lever videre som om ingenting har hendt mens jeg har måtte trekke meg ut av gruppen, fordi jeg er "den andre kvinnen" (til tross for at det var han som gjorde tilnærmingene).

Jeg vil bare renvaske meg selv.

Move on!

Anonymous poster hash: 320c8...d72

Skrevet

Jeg ville latt vær å renvaske meg selv, du kan ødelegge mye for dem men for deg er alt allerede ødelagt, de vil ikke ha kontakt med deg lengre og du bør bare svelge den kamelen og heller tenke at det er synd for den dama som har en slik kjæreste.

Jeg har selv vært utsatt for usanne ting og vennene mine som tror på løgnene og ikke liker meg lengre driter jeg faktiskt bare i, ja it sucks men jeg klarer meg bedre uten og det tror jeg du også gjør.. vi har flere venner som er verdt å ta vare på enn de som kutter oss ut, ikke sant? :)

Skrevet

Jeg var i en tilsvarende situasjon en gang, og jeg valgte å fortelle min venninne, og min mann, sannheten med en gang det skjedde.

Begge trodde på meg da jeg fortalte hva han hadde gjort, men hun trodde også på ham da han sa at jeg hadde provosert fram handlingen hans for å teste ham, og at han ga etter i et svakt øyeblikk.

Hun har ikke snakket med meg etterpå.

Jeg forstår behovet ditt for å forklare deg selv, men tror ikke du kan "vinne" i denne situasjonen. Det har gått så lang tid nå, at det blir stilt spørsmål om motivasjonen din - hvorfor nå?

Anonymous poster hash: e4bda...6c0

Uff..Ja nei du har kanskje et godt poeng. Hva er egentlig motivasjonen..Jeg tror i tillegg til å renvaske meg selv så har jeg lyst at han også skal lide litt. Jeg følte at det ble så urettferdig for meg.

Sånn sett er jeg vel ikke et "godt menneske"

Skrevet

Ja det kan du si...Det er ca 2 år siden.

Vi har fremdeles felles bekjente som treffer dem, men jeg får ikke lenger være med på de tilstelningene der de to kanskje kommer. Det er kanskje dette som minner meg på det enda.

Dette kan jeg godt forstå er kjedelig, og dumt du ikke kan bli invitert på ting hvis de er invitert først, men tenk litt da, hvor gode er disse vennene som velger dette venneparet fremfor deg? er det alltid slik at du ikke får være med på felles venneting hvis de to kommer?

Skrevet

Dette kan jeg godt forstå er kjedelig, og dumt du ikke kan bli invitert på ting hvis de er invitert først, men tenk litt da, hvor gode er disse vennene som velger dette venneparet fremfor deg? er det alltid slik at du ikke får være med på felles venneting hvis de to kommer?

Hm, nei det er ikke alltid slik. Det hender jo jeg er den heldige som blir invitert først :fnise:

Du har også rett i det andre du skrev. Man trenger jo ikke å la seg være opptatt av venner som kutter en ut og sånn. Og jeg taper jo i praksis ikke noe på å ikke ha han som venn heller. Han er jo en dritt.

Det er første gang jeg "sprekker boblen" så jeg er veldig åpen for alle innspill. Håpet er jo at det skal hjelpe meg å bearbeide hele saken!

AnonymBruker
Skrevet

Uff..Ja nei du har kanskje et godt poeng. Hva er egentlig motivasjonen..Jeg tror i tillegg til å renvaske meg selv så har jeg lyst at han også skal lide litt. Jeg følte at det ble så urettferdig for meg.

Sånn sett er jeg vel ikke et "godt menneske"

Ble du utstøtt av noen andre, eller bare han som prøvde seg på deg og kjæresten hans? Slik jeg ser det kommer det neppe til å komme noe positivt ut av det for din del om du velger å fortelle din side av saken. Kjæresten hans kommer mest sannsynlig til å reagere veldig negativt på at du plutselig tar det opp nå, og hun kommer mest sannsynlig heller ikke til å tro på det. Og så blir du hun gale som ikke vil la kjæresten hennes være i fred.

Anonymous poster hash: 8a6bf...4ec

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ønsker å renvaske deg om det faktisk er slik at du fremdeles blir fryst ut på grunn av dette. Ikke kontakt ham, send henne en mail/melding og sørg for at de rundt dere vet hva som egentlig skjedde. Det at han var en klåfingret dust skal ikke gå ut over deg..

• Liker 2
Skrevet

Kjæresten hans kommer mest sannsynlig til å reagere veldig negativt på at du plutselig tar det opp nå, og hun kommer mest sannsynlig heller ikke til å tro på det. Og så blir du hun gale som ikke vil la kjæresten hennes være i fred.

Anonymous poster hash: 8a6bf...4ec

Haha, ja ok. Det vil jeg veldig gjerne unngå :laugh: Har jo mer enn nok med å være "the other woman"!

Jeg har ikke blitt fryst ut av de som har hørt min side av historien, men av de som bare har hørt hans versjon har det vært rimelig stille. Har heldigvis et par vennepar som er veldig tolerante og forståelsesfulle, så de har stått ved meg (og han) uten å la det gå utover noen av oss.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ønsker å renvaske deg om det faktisk er slik at du fremdeles blir fryst ut på grunn av dette. Ikke kontakt ham, send henne en mail/melding og sørg for at de rundt dere vet hva som egentlig skjedde. Det at han var en klåfingret dust skal ikke gå ut over deg..

<3 Dette er jo det jeg har tenkt mye på å gjøre. Men jeg skjønner jo at det er en del som tenker at man mest bare bør gå videre uten å bruke mer tid på det. Jeg vet ikke helt hva som er så viktig for meg, jeg er vel bare en som holder "grudges".

Skrevet

Du kan jo ta dette her opp med de andre vennene dine slik at de vet det. Fortell hvordan han ville redde sitt eget skinn og la det frem slik han gjorde, jeg ville lagt frem de kortene når alle enten var samlet og ikke på en fest der alle er fulle, men i "alvorlige" omgivelser. Si at du ikke vil ødelegge for dem men du vil alikevell at sannheten kommer frem til de du er glad i, forhåpentligvis tror de deg og noen andre vil kanskje fortelle dette til dama hans under en annen fest så slipper du være den som sender raketten, hvis du fatter?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill og la dette ligge!

De har ryddet opp seg i mellom. Det er lenge siden. Du blir ikke en helgen av å komme med sånne ting så lenge etter.

Hold deg unna de.

Anonymous poster hash: 002a2...579
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt det opp med de, men jeg hadde sagt sannheten til de fellese vennene deres, så de iallefall viste det. For det er 2 år siden og de skal gifte seg, og du kommer til å ødelegge deres gifteplaner med å gjøre det. Hadde også sagt til vennene du har følt deg urettferdig behandlet og ville si sannheten for å renvske deg, men vil la de to være, så du ikke ødelegger noe imellom de.

Anonymous poster hash: 36500...b31
AnonymBruker
Skrevet

Du burde tatt det opp med han der og da. Ikke nå

Anonymous poster hash: 40492...7b6
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill og la dette ligge!

De har ryddet opp seg i mellom. Det er lenge siden. Du blir ikke en helgen av å komme med sånne ting så lenge etter.

Hold deg unna de.

Anonymous poster hash: 002a2...579

Må si meg enig her. Dette er såpass lenge siden nå så det vil sikkert virke rart at du tar det opp.

Skjønner veldig godt at du synes det er urettferdig å bli "fryst" ut. Men som noen andre her sier. Om vennene dine velger de fremfor deg så kan du heller tenke litt over hvor gode venner det er.

Sikkert kjedelig å høre, men bare la det gå.Hev deg over det og ikke bruk tid og energi på det.

Anonymous poster hash: c9f85...83d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...