L@dy Skrevet 14. april 2004 #1 Skrevet 14. april 2004 Jeg var regisstrert som arbeidsledig "fra og til" i hele fjor, og inntekten har vært dagpenger (foruten det jeg tjente på vikarbyrå innemellom). Nå sier min samboer at en kompis av han som også var arbeidsledig i fjor at han ikke får tilbake på skatten før til høsten, pga regisstreringen hos Aetat. Jeg har enda ikke fått selvangivelsen min. :evil: Om det er riktig så står det vel der. Men jeg har ikke hørt om dette, og er ikke helt sikker på om kompisen har rett heller. GRRR! Ja, jeg er ganske så sikker på at jeg får igjen, og da blir jeg sur om det ikke kommer før til høsten. Er det noen som vet om dette stemmer?
14062003 Skrevet 14. april 2004 #2 Skrevet 14. april 2004 Dersom du har en enkel selvangivelse, får du aller mest sannsynlig oppgjøret i sommer. Har du ikke en enkel selvangivelse (da tenker jeg på kjøp/salg av bolig/bil/båt/aksjer eller eiendeler i utlandet og sånt), så vil du mest sannsynlig ikke få oppgjøret før til høsten. At du har vært arbeidssøkende og fått dagpenger av Aetat har ingenting med hvor lang tid Likningskontoret tar på å behandle din selvangivelse.
L@dy Skrevet 14. april 2004 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2004 Ja, jeg har enkel selvangivelse og det var derfor jeg ble så overrasket over det kompisen hadde sagt til min samboer. Synest det høres litt rart ut at pga jeg har vært arbeidsledig må en levere flere mnd seinere. Jeg tror nok det er andre årsaker som gjør at kompisen må levere til høsten. Får håpe det vertfall....Ellers burde det vel ha vært informert om dette på Aetat.
Gjest Malama Skrevet 14. april 2004 #4 Skrevet 14. april 2004 LEVERE nå skal alle, dvs personer, ikke næringsdrivende. Så LEVERE nå skal du uansett. Altså innen utgangen av måneden, uansett når du får pengene tilbake. Men du må jo få den før du kan levere den da.. Har et par uker igjen enda.
L@dy Skrevet 14. april 2004 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2004 He,he...ser jeg skrev litt feil, Sitat meg selv: " har vært arbeidsledig må en levere flere mnd seinere" :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå