AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Jeg er nysingel og har den siste tiden prøvd å fokusere på negative ting i forholdet for å komme over ham. Etterhvert husket jeg mer og mer episoder den siste tiden og lurer på om jeg ble psykisk mishandlet. Han hadde en psykologisk diagnose og hadde vært innlagt på psykiatrisk, derfor unnskyldte jeg mange episoder i forholdet. Han fikk særlig det siste halvåret stadige raserianfall, det kunne være nok at jeg somlet litt og lette etter nøkkelen i lomma når vi kom hjem, en gang eksploderte han fordi jeg mistet en mynt på bakken. Han kunne eksplodere hvis jeg glemte å henge opp håndkleet på badet. Da mobilen min begynte å streike eksploderte han fordi jeg ikke passet på tingene mine. Jeg visste aldri hvor jeg hadde ham, en dag var han fantastisk, den neste stadige utbrudd. Jeg ble ofte kalt inkompetent, ukoordinert, feit (har bmi på 23 så det er jeg ikke). Han kunne rett etter være verdens snilleste og søteste. Jeg har for hver slik episode tenkt at det er jo ikke noen big deal, siden han var så snill rett etterpå, men når jeg begynner å tenke tilbake blir jeg litt skremt. Har tenkt at selvtilliten min er relativt stabil og det meste prellet av, men lurer nå på om denne oppførselen gjorde at jeg ble hektet på ham. Har jeg blitt psykisk mishandlet? Jeg kunne skrevet en evig lang liste over slike raseriutbrudd.Anonymous poster hash: 8775c...29e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Litt? Men det var nok aldri intensjonen.Anonymous poster hash: 502ed...5a4
bebisss Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 Hva er psykisk mishandlet, hvordan vet man om man har blitt psykisk mishandlet? Min eks gjorde noe mot meg som har satt spor i meg frem til idag, den dagen jeg trodde jeg skulle dø, jeg er redd også idag. er det psykisk mishandling?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #5 Skrevet 29. juni 2013 Hva er psykisk mishandlet, hvordan vet man om man har blitt psykisk mishandlet? Min eks gjorde noe mot meg som har satt spor i meg frem til idag, den dagen jeg trodde jeg skulle dø, jeg er redd også idag. er det psykisk mishandling? Det spørs jo, men ja..?Anonymous poster hash: 502ed...5a4 1
Gjest mira Skrevet 29. juni 2013 #6 Skrevet 29. juni 2013 det spiller ikke noen rolle om du kaller det psykisk,verbal eller emosjonell mishandling. Det er overhode ikke normalt eller akseptabelt atferd. Man skal aldri under noen omstendigheter finne seg i at noen snakker til deg på den måten. Du er ikke søppelbøtta hans og bør sette deg i respekt. Hadde ikke kastet bort en kilokalori på en slik type.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 det spiller ikke noen rolle om du kaller det psykisk,verbal eller emosjonell mishandling. Det er overhode ikke normalt eller akseptabelt atferd. Man skal aldri under noen omstendigheter finne seg i at noen snakker til deg på den måten. Du er ikke søppelbøtta hans og bør sette deg i respekt. Hadde ikke kastet bort en kilokalori på en slik type. Hva med en desikalori da? Anonymous poster hash: 502ed...5a4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Slik definerte "alternativ til vold" psykisk mishandling i 2007: 2. Psykisk vold Psykisk mishandling er all bruk av ord, stemme, handling, eller mangel på handling som kontrollerer, skader eller krenker deg selv eller dine nærmeste. Psykisk mishandling er repeterende krenkelser uten hensyn til den andres følelser. I noen parfohold forekommer kun psykisk mishandling, mens all fysisk mishandling også omfatter psykisk mishandling. Psykisk mishandling inkluderer: Utskjelling, truing, såring, gjentatt sårende kritikk, ignorere, ydmyke, fremsette uriktige anklager, forhør. Personlig synes jeg slike utbrudd ts beskriver er psykisk mishandling - når det skjer repeterende og er utløst av lite/ingenting. Anonymous poster hash: a5d60...0e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå