AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Uff blør litt i hjertet nå. Var ute på tur med min 6 år gamle franske bulldog å møtte på en mann med en skikkelig søt valp. Mannen snakket norsk med med tysk aksent. Vi hadde litt språkproblemer men jeg forklarer at min hund er meget flink med andre hunder å veldig snill med valper (vært sosialttrent masse) og han slipper løs valpen. Valpen var en tispe på 10 uker av en mastiffrase (helt nydelig) De leker kjempefint sammen og valpen oppfører seg som 10 uker gamle valper gjør å lekesloss, hopper på å biter min hund, ingenting uventet og både jeg å pelsen forventet det. (sånn er valper å min hund sier pent i fra når de er for røffe) Men så begynner denne tyskeren å klype valpen i ganen hver gang den biter min hund, jeg prøver å si at hundene fint gjør opp seg i mellom og min hund er vant med å oppdra valper. Men nei, han straffer å bryter valpen ned, å jeg må til slutt bare gå. Jeg klarer ikke å se på at han gir korreks til en valp som ikke skjønner hvorfor den får straff. Det som er så dritt er at jeg nå sitter hjemme å tenker på det mens min hund sover trygt å vet at hun aldri vil bli straffet for naturlig hundeoppførsel, jeg skulle ønske at jeg bare kunne tatt med meg det sjarmtrollet på ti uker å hatt den selv... Usj innlegg uten mening men jeg skulle ønske jeg kunne bestemme hvordan den valpen skulle blitt oppdratt. (pokker at jeg ikke kan tysk altså). Anonymous poster hash: e8d4c...1c8
Gjest Bud Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 Huff huff, stakkars... Hunden din er sikkert verdens flinkeste, verdens vakreste og oppdragelsen du gir den kunne neppe vært bedre. (sarkasme)
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Uhm hva? Ja det var akkurat det jeg skrev... Ville du klappet til en unge for at ungen hadde ledd å tullet sånn som unger gjør? Blir samme konseptet. Min hundeoppdragelse har ingenting med saken å gjøre, men ja, hunden min er meget trygg å god i nesten alle situasjoner fordi jeg har trent den godt... Ts Anonymous poster hash: e8d4c...1c8
Gjest HappyWaffle Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 sånne situasjoner er vonde! vært borti det samme selv, å jeg måtte bare gå før jeg fikk lyst til å klappe til mannen fordi han ikke hadde vett når det kom til oppdragelse.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #6 Skrevet 29. juni 2013 Jepp, altså tok handen over snuten, åpnet munnen og klemte fingrene inn i ganen på valpen *grøss* TsAnonymous poster hash: e8d4c...1c8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 Jeg prøvde. Men enten så overså han meg eller så skjønte han ikke hva jeg sa. (som sagt så var dette en tysker med dårlig norsk). Føler ikke at det er på min plass å skikkelig skjelle ut fyren for fulle kanoner Anonymous poster hash: e8d4c...1c8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 Huff, det er forferdelig å være vitne til hundemishandling. Valpebiting er jo en normal atferd, og mannen lærer ikke hunden noe annet enn at han påfører smerte uten at hunden skjønner hvorfor. Har opplevd det selv noen ganger. Slike mennesker er ikke veldig mottakelig for korrigering, heller. Man kan jo forsøke å forklare, men ellers er vel det vanskelige at manikke får gjort noe mer... Anonymous poster hash: e1c2c...fa2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #10 Skrevet 1. juli 2013 Jeg opplevde noe lignende i hundeparken i dag. Det var ei tispe som løp rundt og bjeffet, jeg så at hun var fryktelig usikker på de 20 andre hundene som var der. Hun knurret HVER gang en annen hund kom bort. Hun så helt hysterisk ut, og eieren burde trent på at det er positivt å omgås andre hunder der og da, eller dratt. Men nei, han satt bare på en benk og ropte navnet hennes sint når hun bjeffet. Til slutt kommer en vill hannhund bort og prøver å parre seg, og selv om tispa løper så fort hun klarer vekk henger han på bortover gresset. Da blir tispa dritsur og glefser ordentlig imens hun knurrer og bjeffer. Ingenting farlig, hun må få lov å si fra, jeg så at hun var LANGT fra å faktisk bite eller skade den andre hunden. Så kommer eieren LØPENDE etter dem, og begge hundene blir redde og løper i hver sin retning. Tispa tar halen mellom beina og prøver å presse seg inn under en benk, for hun vet nok at hun når får straff. Ca 30 sekunder etter at glefsingen, som eieren ikke likte, fant sted får han tak i nakkeskinnet på bikkja, slenger tispa i bakken og knurrer til henne. Hun skjønte jo ingenting! Jeg sa til han at "hunden din virker veldig usikker, jeg tror kanskje dere bør gå. For tispa sin skyld". Så han satt seg på henne i ca. 2 minutter til, så slapp han henne løs. Totalt hensiktsløs. Tispa fortsetter som før... Jeg øvde litt på triks sammen med henne etterpå, med godbiter og ros, og det virket som om dette var noe HELT nytt for henne, for hun var først usikker og snuste veldig på meg. Men så ble hun 100% fokusert på meg og veldig nysgjerrig. Min hannhund fikk komme bort uten at hun knurret etter hvert også. Men så kom denne hannhunden igjen for å snuse, og tispa knurret i kanskje 0,5 sekund. Da kom eieren og gjentok den forrige seansen. Da sa jeg at de bare måtte gå, dette hadde ikke noe for seg. Så da gikk de heldigvis før han fikk mishandlet henne enda mer. Men jeg vet jo at han bare fortsetter hjemme Sorry det ble langt, jeg ble bare veldig sint.. Anonymous poster hash: 56dc1...991
MockingJay Skrevet 1. juli 2013 #11 Skrevet 1. juli 2013 Hater sånn der! Dritt folk! Skulle vært en offentlig godkjennelse for å få lov til å ha dyr.
Gjest Lolita8 Skrevet 1. juli 2013 #12 Skrevet 1. juli 2013 Dette har jeg også vært borti, og det er grusomt... Her var det snakk om klyping, kasting i bakken, tak i nakkeskinnet(hunden hadde INGEN bakkekontakt what so ever), men når jeg sier i fra blir eieren sint og sier at jeg ikke skjønner hvordan det er å ha en SÅNN valp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå