Gå til innhold

Kan jeg bli undertøysmodell?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 17 år. Jeg bruker størrelse 36 i klær, og har en slank og ganske så pen og feminin kropp.

Jeg kunne tenke meg å være undertøysmodell for f.eks triumph, men jeg vet ikke om jeg er høy nok.

Jeg vet at man trenger ikke å være undervektig for å være undertøysmodell heller, men jeg er bare 160 høy, men jeg har jo sett at det finnes mange fotomodeller som er like lav som meg da.

Høyden skal vel ikke ha noe å gjøre når man blir tatt bilder av? Jeg har ikke akkurat tenkt å bli noen catwalkmodell heller.

Hva tror dere?

Har fått høre av folk at jeg er veldig vakker og at jeg burde bli modell, så jeg tenker i alle fall at det ikke kan skade å prøve, men vet ikke om jeg engang vil bli vurdert siden jeg er så lav jeg er av norske modellbyrå, så da må jeg eventuelt finne et modellbyrå som synes det er greit med lave modeller?

Jeg er en veldig oppegående jente så jeg vet om kroppspress osv i denne bransjen, og jeg har ikke bestemt meg for noe enda, men tenker i alle fall å se om jeg har noen mulighet da, og det skader vel ikke å prøve heller?

Anonymous poster hash: ae635...ba2
Videoannonse
Annonse
Gjest Blubberella
Skrevet

Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å ta sats og kaste deg ut i det. Hvis du ønsker å prøve deg som undertøysmodell bør du kontakte en proff fotograf og få tatt noen bilder som du kan bruke når du kontakter modellbyråer og kunder. Det verste som kan skje er at du får avslag og at ingen ønsker å bruke deg men da har du ihvertfall prøvd. Det er nok mye sannhet i at man angrer mest på det man aldri gjorde.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å ta sats og kaste deg ut i det. Hvis du ønsker å prøve deg som undertøysmodell bør du kontakte en proff fotograf og få tatt noen bilder som du kan bruke når du kontakter modellbyråer og kunder. Det verste som kan skje er at du får avslag og at ingen ønsker å bruke deg men da har du ihvertfall prøvd. Det er nok mye sannhet i at man angrer mest på det man aldri gjorde.

Ah, okei. Jeg tenker at det er jo ikke sikkert at jeg liker det, men det skader ikke å prøve ihvertfall som du sier! :) Takk!

AnonymBruker
Skrevet

BILDE?

Hvorfor? :)

-TS

Gjest Houdini
Skrevet

Hvorfor? :)

-TS

Fordiiiiiiiiiiiiiii.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordiiiiiiiiiiiiiii.

fordi at? :P

Skrevet

Det ville vært enklere å svare dersom du la ut et bilde. :) Uten blir det jo bare tullesvar ala "prøv hvis du vil, det skader ikke å prøve, osv".

Gjest Houdini
Skrevet

fordi at? :P

Helt ærlig, for å bedømme om du er undertøymodell-materiale.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det ville vært enklere å svare dersom du la ut et bilde. :) Uten blir det jo bare tullesvar ala "prøv hvis du vil, det skader ikke å prøve, osv".

Okei. Kan legge ut et bilde bakfra da. Prøver å gjøre det så anonymt som mulig, og tror ikke noen kan kjenne meg igjen på dette bildet.

Siden filen er for stor, så laster jeg opp på en annen side

http://postimg.org/image/kvufdkhw3/

Beklager utrolig dårlig kvalitet, men her ser man i alle fall litt.

AnonymBruker
Skrevet

Kan forsåvidt vise et bilde forfra også da.

Jeg prøver å anonymisere det så godt jeg kan og sensurere litt da, men dere ser i alle fall det dere trenger å se :)

Antar det er vanskelig å kjenne meg igjen nå ihvertfall.

http://postimg.org/image/4bo0j7us3/

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du er for lav og litt for lite trent.

Ikke misforstå; mener ikke at du skal trene som en fitnesdame, men du har lite tydelige muskler.

Rumpen din var fin da:)

Anonymous poster hash: 56839...c35
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så ingenting utfra det bildet(altså for dårlig kvalitet), og dessuten har ikke vi kompetanse som castingbyråer har(og det er tross alt de som kjenner markedet du evt ville passet inn i).

Jeg tror ikke du vil komme noen vei siden du er 1,60 høy da vel 1,73 er minimumshøyde på modeller.

Du bør være klar over at her inne er det ganske mange brukere med "giftig" agenda, som gjerne svarer deg veldig negativt kun for å såre. De gjør ofte det i liknende tråder.

Uansett så har det lite for seg å bli undertøysmodell, i beste fall kan det være en bijobb - dersom du oppfyller alle krav og har et "spennende" utseende i undertøyssammenheng.

Ofte må man jo være enten ganske brystfager+tynn, helt usedvanlig særegent og spesielt ansikt(ikke nødvendigvis vakkerspesiell, men unikt), eller så må man legge seg i "plus size" seksjonen, og da skal man være minimum str 42 og være smellvakker da også.

Uansett tror jeg du har for lav høyde til å i det hele tatt bli vurdert. Har aldri hørt om byråer som tar inn lave modeller - altså såpass lav som deg(og det var ikke kritikk til din høyde altså, som jo er helt normal! )

Anonymous poster hash: a463f...490
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du er for lav og litt for lite trent.

Ikke misforstå; mener ikke at du skal trene som en fitnesdame, men du har lite tydelige muskler.

Rumpen din var fin da:)

Så jeg er altså dvask mener du?

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så ingenting utfra det bildet(altså for dårlig kvalitet), og dessuten har ikke vi kompetanse som castingbyråer har(og det er tross alt de som kjenner markedet du evt ville passet inn i).

Jeg tror ikke du vil komme noen vei siden du er 1,60 høy da vel 1,73 er minimumshøyde på modeller.

Du bør være klar over at her inne er det ganske mange brukere med "giftig" agenda, som gjerne svarer deg veldig negativt kun for å såre. De gjør ofte det i liknende tråder.

Uansett så har det lite for seg å bli undertøysmodell, i beste fall kan det være en bijobb - dersom du oppfyller alle krav og har et "spennende" utseende i undertøyssammenheng.

Ofte må man jo være enten ganske brystfager+tynn, helt usedvanlig særegent og spesielt ansikt(ikke nødvendigvis vakkerspesiell, men unikt), eller så må man legge seg i "plus size" seksjonen, og da skal man være minimum str 42 og være smellvakker da også.

Uansett tror jeg du har for lav høyde til å i det hele tatt bli vurdert. Har aldri hørt om byråer som tar inn lave modeller - altså såpass lav som deg(og det var ikke kritikk til din høyde altså, som jo er helt normal! )

Takk for et skikkelig svar!

Jeg tenkte egentlig ikke på det som noen karriere heller, men bare litt som en bijobb som du sier. Har jo planer om å ta høyere utdanning og få en skikkelig jobb :)

Men jeg leste på denne siden: http://www.onlinecasting.dk/visartikel.asp?id=23 at "Muligheder for lave modeller

• Vær realistisk. Selv om der er muligheder for lave modeller, er sandsynligheden for, at du kommer til at gå de store modeshows minimal. Sats i stedet på reklamer, blade mv., hvor der ikke stilles samme krav til højde og størrelse.

• Mange bureauer har brug for et bredt repertoire i deres stald. Så der er ingen grund til at droppe drømmen om at blive model, bare fordi du er lav."

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg er altså dvask mener du?

-TS

Ja, ser bedre ut hvis en undertøysmodell har en antydning til muskler. Vel og merke; ikke type fitnes, men trent.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ser bedre ut hvis en undertøysmodell har en antydning til muskler. Vel og merke; ikke type fitnes, men trent.

http://fitnessbloggen.no/victoria-secrets-magemuskler/ Om du leser her så trener faktisk ikke disse undertøysmodellene mye styrke i det hele tatt. De har en normal fettprosent (i følge siden) men går i kaloriunderskudd slik at kroppen ofrer muskelmassen.

Men dessuten så trener jeg faktisk en good del styrke ;)

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Takk for et skikkelig svar!

Jeg tenkte egentlig ikke på det som noen karriere heller, men bare litt som en bijobb som du sier. Har jo planer om å ta høyere utdanning og få en skikkelig jobb :)

Men jeg leste på denne siden: http://www.onlinecasting.dk/visartikel.asp?id=23 at "Muligheder for lave modeller

• Vær realistisk. Selv om der er muligheder for lave modeller, er sandsynligheden for, at du kommer til at gå de store modeshows minimal. Sats i stedet på reklamer, blade mv., hvor der ikke stilles samme krav til højde og størrelse.

• Mange bureauer har brug for et bredt repertoire i deres stald. Så der er ingen grund til at droppe drømmen om at blive model, bare fordi du er lav."

-TS

Det med råd om mengde trening synes jeg ikke du skal høre på, tviler på vedkommende jobber med casting ;)

Det gjør jo heller ikke jeg, men vet at "lav" i modellverden ikke betyr det samme som "lav" i vår verden.

Jeg er 1,74 - og ville blitt regnet som lav i modellsammenheng da de gjerne ønsker seg 1,80.

Jeg er helt sikker på at du er både vakker og flott, men modellpotensiale har du faktisk ikke utelukkende pga høyde.

Dog ville jeg jo ikke stoppet med det - selvsagt burde du maile seriøse byråer og høre om de noensinne har tatt inn modeller med din høyde, og hva de ser etter.

Dog må du forberede deg på et hardt slag i ansiktet - at fremmede mennesker vurderer seg som et stykke kjøtt. Folk kan finne på å si ting som knuser selvtilliten din totalt, og det må du vurdere om det er verdt, da du idag føler deg flott og har bra selvtillit.

Den knuste selvtilliten kan få ringvirkninger på mer enn bare utseende og ødelegge langt mer enn du kunne forestilt deg idag.

Jeg har en fin sangstemme, og får stadig høre at "du burde bli profesjonell sanger". Men siden jeg gikk på musikklinje og hadde private timer+++ fikk jeg jo etterhvert et realistisk inntrykk av hva som kreves - og folk flest har faktisk ikke peiling.

Vanlige folk kan gispe når de hører meg synge, mens et profesjonelt opptakspanel gremmer seg tydelig over hvor lite talent jeg har(teknisk osv). Det plagde ikke meg, fordi jeg jo var fullstendig klar over mine mangler og var helt OK med det.

Men jeg tror ikke du er klar for å få harde tilbakemeldinger på kropp og utseende, det tror jeg ærlig talt ingen er. Er en grunn til at de fleste modeller sliter med alvorlige spiseforstyrrelser.

• Liker 14
Skrevet

Vil tro undertøysmodeller har et visst høydekrav, men start med å kontakte et byrå eller to for å høre litt om hvordan du ligger an.

Jeg er bare 164 cm, men har jobbet som beauty/hår-modell.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro undertøysmodeller har et visst høydekrav, men start med å kontakte et byrå eller to for å høre litt om hvordan du ligger an.

Jeg er bare 164 cm, men har jobbet som beauty/hår-modell.

Men det er jo noe HELT annet enn undertøysmodell.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...