Finnfinn Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Akkurat nå syntes jeg at min mobil oppfører seg merkelig. Jeg kjører ingen apps på den, ikke WIfi, blåtann og har ikke på roaming. Likevel har batteri droppet fra 20 til 13% på knapt 20 minutter. Det er mye, og langt ifra vanlig. Hva er det som skjer? Har hatt den ca 2 måneder nå, og ikke hatt noe problem før nå. Er det noe galt med batteriet?
Zzyzx Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 20 % er veldig lavt i utgangspunktet for den typen batteri, så jeg ville prøvd å lade den på riktig måte i noen dager for å se om problemet vedvarer. Det er ikke unormalt at batteriet tømmes fortere dess tommere det blir. Her er en fin guide: http://gizmodo.com/how-to-take-care-of-your-smartphone-battery-the-right-w-513217256 Kortversjonen er at batteriet aldri skal lades helt ut (helst ikke under 40 %), klattlading er bedre enn fullading, ta ut laderen når batteriet er på 100 %, eller aller helst litt før.
Cata Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Synes også du er veldig lavt nede på batterikapasitet før du lader? Når det er sagt så får min iPhone 4 slike raptuser av og til. Batteriindikatoren raser nedover til tross for lite bruk og få aktive apper. Min erfaring er da at det hjelper å slå mobilen helt av og så på igjen. Det har jeg etterhvert tolket som at det er indikatoren som får litt noia, og ikke nødvendigvis mobilen som forbruker mer strøm.
Zzyzx Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 I innstillingene kan du også se hva det er som bruker batteri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå