Gå til innhold

gifteklar venninne bare opptatt av seg selv og jeg er så trist

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen dager siden hadde jeg en ulykke hvor jeg skadet meg stygt, måtte sy, og attpåtil måtte ta to dager på sykehus til observasjon. Mine venner var bekymret og ringte, sendte meldinger, kom på besøk osv. Jeg følte meg skikkelig sårbar og var så glad for denne omtanken.

Alle bortsett fra bestevenninnen min som bare sendte en tekstmelding hvor hun skrev "håper du kommer deg fort, glad i deg, jeg har så mye å gjøre med bryllupet, vi snakkes".

Når jeg ble utskrevet anbefalte legen at noen ble hos meg en natt for å forsikre seg om at jeg ikke ble dårlig igjen, jeg ringte min bestevenninne for å spørre om hun kunne sove hos meg eller jeg hos henne og mannen, hun tok ikke en gang telefonen eller svarte på meldingen.

To dager senere fikk jeg svar "håper du fant noen å være hos da :) har du funnet ut hvilken kjole du skal ha på deg?"

Og jeg er hennes forlover.. :sukk:

Anonymous poster hash: 9c3c1...88e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:sjokkert:

Altså. Hvor lenge er det til hun skal gifte seg forøvrig(ikke at det har noe med selve oppførselen å gjøre) - men........jeg hadde vurdert å ta en alvorlig prat med henne, og spurt om hun virkelig synes dette var passende oppførsel - og om hun ser seg selv utenfra, og hvor selvsentrert det er i samme melding som hun kommer med en dårlig unnskyldning - å dreie fokus over på en kjole.

Jeg ville ikke gjort dette på sms, men bedt om å få treffe henne så du kunne snakke om noe.

Jeg ville forholdt meg rolig, og sagt at dette er ikke slik venner oppfører seg mot hverandre - og at du ikke kjenner henne igjen.

Jeg ville nok vurdert vennskapet om hun ikke legger seg helt flat og ber om unnskyldning uten å sette seg selv i forsvar eller "bortforklare". Jeg hadde nok også gitt beskjed om at dette ikke bare handler om deg og ditt - men at du ikke forstår hvordan noen kan oppføre seg såpass selvsentrert, at det er en egenskap du setter veldig lite pris på hos andre.

Om du skal ta dette opp med henne må du dog være sikker på at du ikke kan lastes for samme type oppførsel selv i andre situasjoner.

Anonymous poster hash: f7280...178
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

:sukk:

Hun skal gifte seg 1 januar, så det er jo en ganske god stund til..

Tusen takk for godt og langt svar, gruer meg allerede til å ta denne "ser du ikke meg?" praten, men fy så skuffet jeg ble over manglende vennskap og støtte.

AnonymBruker
Skrevet

Jo - og så ville jeg lagt til at ALLE andre viste deg masse omtanke, og spurt hva hun tenker om at hun, som din beste venninne og den du er forlover til - viser såpass lite empati.

Spør om hva hun ville synes om andre som oppførte seg på samme måte.

Hun bør bli flau, mildt sagt.......

Jeg hadde selv droppet det jeg hadde i hendene og dratt rett på sykehuset til deg og selvsagt overnattet sammen med deg, om det så var bryllup dagen etter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:sukk:

Hun skal gifte seg 1 januar, så det er jo en ganske god stund til..

Tusen takk for godt og langt svar, gruer meg allerede til å ta denne "ser du ikke meg?" praten, men fy så skuffet jeg ble over manglende vennskap og støtte.

1. januar? Du fleiper. Og hun er allerede bridezilla? Jøsses.......

Vet ikke helt jeg, dette blir nok verre - så du skal ikke se bort fra at du kommer til å ville trekke deg som forlover.

Jeg hadde en liknende episode med en nær venninne, som viste skremmende lite støtte når jeg fikk en kronisk sykdom(ikke fare for liv, måtte ha en operasjon og var dårlig lenge), og jeg klarte aldri tilgi henne for det.

Vennskapet endte mellom oss, fordi jeg alltid så henne som selvsentrert. Og det var hun jo, selv om hun aldri forstod det.

Gjest Gjest
Skrevet

Januar?! Jeg fikk følelsen av at det var neste uke, og at hun muligens hadde misforstått hvor skadet du var.

Dette er... jeg har ikke ord.

AnonymBruker
Skrevet

dårlig gjort! jeg hadde stilt om om bryllupet mitt var dagen etter! fordi det er det venner gjør!

Anonymous poster hash: 85406...58e
  • Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Vel, du vet nå at hun ikke er så god venninne med deg, som du er med henne.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen! Jeg hadde droppa å være forloveren hennes. Når hun ikke en gang kan stille opp 1 dag for deg, så skal du drive å ordne i stand bryllupet hennes som attpåtil ikke er før i JANUAR? Jeg.har.ikke.ord

Anonymous poster hash: 837af...167
  • Liker 6
Skrevet

:O Når du skrev at hun hadde så mye å gjøre med bryllupet, så tenkte jeg at det trolig var neste helg eller noe :O

Gjest oreokaka
Skrevet

Dette er bare helt feil. Herlighet, så dårlig gjort!

• Liker 1
Gjest anonym*
Skrevet

Skriv en skikkelig tale, med sarkastisk undertone, som får henne til og kjenne på samvittigheta (og om hun mangler får hun ihvertfall en a-ha-opplevelse) :danse:

Skrevet

Jeg også tenkte at bryllupet var til helgen siden hun hadde så mye å gjøre før bryllupet. Men det er jo lenge til 1. januar!! Mere overrasket ble jeg når jeg leste at du er hennes forlover.

Virker som hun lot være å ta tlf og svare på sms før det var forsent å ha deg på overnatting eller være hos deg ei natt.

Hadde det vært meg skulle jeg virkelig hatt en forklaring og en unnskyldning vist jeg skulle fortsette å være forloveren hennes.

• Liker 1
Skrevet

Å hjelpes jeg er glad jeg ikke er forloveren hennes når den datoen nermer seg :bond:

Jeg hadde en veninne som var helt troll selv når det kom til hennes bryllupp, vi gikk ikke på besøk til den lengre før bryllupet for vi hørte konstant mas om bryllupet ditt brylupet datt og jeg måtte alltid se kjolen både når jeg kom og før jeg gikk, som om den liksom hadde forandret seg siden jeg så den sist.

Hun kunne hvertfall skutt en hvit pil etter bachlorettepartyet sitt. Hun kan sitte der å vente og håpe i sin egen bryllupsverden..

Jeg ville nok gitt beskjed at slik oppfører man seg bare ikke, bryllupp eller ikke, det var uhøflig og sårende oppførsel kan jeg forstå! om hun ikke skjønner deg så ville jeg ikke vært forloveren..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke enig med de andre her. En ting er at det er tåpelig av venninnen din å bruke bryllupet som unnskyldning, men jeg takler ikke slike mennesker som deg. Å forvente at folk skal dulle rundt med deg er tragisk. Jeg gir en god faen i om noen er innlagt, med mindre det er livstruende. Sender gjerne er melding, men that's it.

Forventer heller ikle noe fra mine venner, holder kjeft om at jeg ligger innlagt.

Anonymous poster hash: 1c63d...378

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke enig med de andre her. En ting er at det er tåpelig av venninnen din å bruke bryllupet som unnskyldning, men jeg takler ikke slike mennesker som deg. Å forvente at folk skal dulle rundt med deg er tragisk. Jeg gir en god faen i om noen er innlagt, med mindre det er livstruende. Sender gjerne er melding, men that's it.

Forventer heller ikle noe fra mine venner, holder kjeft om at jeg ligger innlagt.

Jeg skjønner poenget ditt, og har hatt sånne vennskap som du beskriver. Men husk at folk har forskjellige vennekulturer. I TS sin vennegjeng er det tydeligvis normalt å dulle og stille ordentlig opp, siden alle de andre vennene gjorde det. Så da var det faktisk venninna som oppførte seg feil - og ikke TS.

• Liker 5
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Du har sannsynligvis ikke vært noe særlig på sykehus selv? I tillegg er dette snakk om to bestevenninner. TS har takket ja til å være denne damens forlover! De andre venninnene hennes besøkte TS på sykehuset. Det er svik rett og slett.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner poenget ditt, og har hatt sånne vennskap som du beskriver. Men husk at folk har forskjellige vennekulturer. I TS sin vennegjeng er det tydeligvis normalt å dulle og stille ordentlig opp, siden alle de andre vennene gjorde det. Så da var det faktisk venninna som oppførte seg feil - og ikke TS.

Helt enig i at det opplagt er forsjellige normer i ulike vennekulturer, men folk er også forsjellig innen vennekretser. Kansje har denne veninnen et helt annet syn på hvordan det er normalt at en oppfører seg i slike situasjoner enn resten ? Dersom dette er første tilfelle, så vet jo ikke hun om det er normalt eller at det forventes å "dulle" med de.

Jeg er helt motsatt av TS når jeg er utsatt for noe som gjør at jeg er i en sårbar eller svak situasjon. Jeg vil holde avstand fra alle andre, sikkert grunnet både instinktet om å ikke vise seg sårbar og det at jeg ikke vil plage andre med mine problemer, vertfall ikke om det ikke er noe konkret de kan gjøre med det. Det er veldig lett å tenke at andre ønsker det samme som oss selv, og dermed handle slik en ville at andre skulle handlet mot en selv.

Jeg syntes ikke nødvendigvis at TS sin bridezilla vennine nødvendigvis har gjort noe gale. Om hun derimot krever mye oppmerksomhet og lager en stor sak ut av ting som skjer med henne, så er hun utrolig selvsentrert og egoistisk. Om hun derimot alltid holder avstand i slike situasjoner, om det skjer med henne eller andre, så er det bare en måte å takle slike situasjoner på.

Jeg tror jeg hadde droppet å lage noen sak av det, det er faktisk ikke noen fasit på hvordan en skal forholde seg til slike situasjoner.

Skrevet (endret)

For en ussel venninne, som ikke gidder å besøke deg!

Endret av Anciol
Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg synes det virker litt ekstremt at TS forventer så mye oppmerksomhet fra venninnene pga en sykehusinnleggelse... Jeg ville sannsynligvis heller ikke gjort noe annet enn å sende melding eller ringe hvis en av mine venner hadde havnet på sykehus i to dager.

Når det er sagt, virker venninna spesiell som er travelt opptatt med bryllup et halvt år før det skal skje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...