Testosteron Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Ikke si opp før du har en ny jobb å gå til. Dessuten trenger du din nåværende sjef som referanse når du søker på nye jobber, så prøv å unngå å havne i konflikt med henne selv om det er fristende å gi henne igjen med samme mynt.
missy_91 Skrevet 29. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2013 (endret) . Endret 30. juni 2013 av missy_91
Miss Debbie Skrevet 29. juni 2013 #5 Skrevet 29. juni 2013 (endret) du må bare samle deg mot nok til å si opp. du blir sliten av det. sånn kan du ikke ha det. og du kommer på et eller annet tidspunkt til å bryte helt sammen om du skal fortsette å jobbe der. så vondt vil du ikke deg selv. det er for ditt eget beste at du kommer deg vekk!. skriv et enkelt oppsigelsebrev og lever det.sjefen min ville ikke at jeg skulle slutte. men jeg orket ikke mer. nå har jeg en jobb jeg ELSKER! jeg er så glad i alle jeg jobber med. sjefen min er en skikkelig god sjef. å jeg trives så godt at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. det er så stor forandring. jeg har mer overskudd og livet generelt virker mye bedre. men husk å gjør det på en skikkelig måte om du sier opp. ikke "jeg hater dette stedet du er en heks "-måte. Endret 29. juni 2013 av Miss Debbie
missy_91 Skrevet 29. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2013 (endret) , Endret 30. juni 2013 av missy_91
Gjest oreokaka Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 (endret) Jeg er på utkikk etter ny jobb, og har funnet en som jeg vil søke på. Det som er tricky da er jo at jeg må bruke henne som referanse, og jeg er så utrolig redd for å si til henne at jeg ser meg om etter andre jobber. Jeg tror hun bokstavelig talt hater meg, helt uten at jeg vet hvorfor når jeg prøver så godt jeg kan å tilfredsstille kravene hun har til meg. Hun har fysisk dyttet til meg foran kunder, og irettesatt meg mens jeg står foran kunder.. Jeg ville snakket om sjefen du har nå, til din kanskje fremtidige sjef. Om hvordan situasjonen er. EDIT: Du har ikke vurdert å ta saken til arbeidstilsynet? Endret 29. juni 2013 av oreokaka
MalloryK Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 Du kan bruke en kollega som referanse, det MÅ ikke være sjefen 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 29. juni 2013 #9 Skrevet 29. juni 2013 Jeg er på utkikk etter ny jobb, og har funnet en som jeg vil søke på. Det som er tricky da er jo at jeg må bruke henne som referanse, og jeg er så utrolig redd for å si til henne at jeg ser meg om etter andre jobber. Jeg tror hun bokstavelig talt hater meg, helt uten at jeg vet hvorfor når jeg prøver så godt jeg kan å tilfredsstille kravene hun har til meg. Hun har fysisk dyttet til meg foran kunder, og irettesatt meg mens jeg står foran kunder.. Du kan bruke en du har jobbet med som referanse?
missy_91 Skrevet 29. juni 2013 Forfatter #10 Skrevet 29. juni 2013 (endret) . Endret 30. juni 2013 av missy_91
Gjest Katee Skrevet 29. juni 2013 #11 Skrevet 29. juni 2013 Jeg ville vurdert en annen referanse, om hun har anklaget deg for å stjele på jobb så aner du jo ikke hva hun kommer til å si til en fremtidig ny sjef. Bruk gjerne en kollega, som du stoler på. Lykke til! 1
Miss Debbie Skrevet 29. juni 2013 #12 Skrevet 29. juni 2013 bruk en kollega som referanse. begrunnelsen kan være: jeg har jobbet mest med Rune,han vet hvordan jeg er på jobb. derfor bruker du han isteden for sjefen. 1
Gjest oreokaka Skrevet 29. juni 2013 #13 Skrevet 29. juni 2013 Jeg har vurdert det, men ettersom hun skal være min referanse til senere vil jeg helst ikke lage noe "bråk".. Jeg har ikke søkt enda på denne jobben jeg vil søke på, rett og slett fordi jeg er redd de skal ringe og spørre min nåværende sjef om referanse (som sikkert blir kjempedårlig), ettersom jeg ikke har sagt dette til henne. Men det er jo bedre at du sier ifra til arbeidstilsynet, enn at du aldri kan få deg en ny jobb pga sjefen din som stopper deg. Og som de andre sier, sett opp en kollega som referanse
missy_91 Skrevet 29. juni 2013 Forfatter #14 Skrevet 29. juni 2013 (endret) . Endret 30. juni 2013 av missy_91
missy_91 Skrevet 29. juni 2013 Forfatter #15 Skrevet 29. juni 2013 (endret) . Endret 30. juni 2013 av missy_91 1
missy_91 Skrevet 29. juni 2013 Forfatter #16 Skrevet 29. juni 2013 (endret) . Endret 30. juni 2013 av missy_91
Miss Debbie Skrevet 29. juni 2013 #17 Skrevet 29. juni 2013 Ja, jeg må jo bare få samlet mot til det. Jeg er bare så redd for at jeg skal bli herset mer med om jeg sier opp. For jeg har jo en oppsigelsestid som jeg må jobbe ut i. Og jeg er redd for at i denne tiden vil jeg bli herset så mye med at jeg kanskje må vurdere og gå til psykolog.. dette er noe jeg vurderer nå og forsåvidt. Nei, jeg hadde såklart aldri tatt en bitchy oppsigelse. Jeg hadde skrevet noe som at jeg føler ikke dette er noe for meg osv. Kjempebra at du har funnet en jobb du trives med, er ikke alle som er like heldige som deg der det skjedde med meg. jeg fikk plutselig helt andre jobb tider enn jeg har pleid å ha gjennom hele arbeidsforholdet. pluss andre ting.. endte med at jeg ble sykemeldt tilslutt. men jeg har hørt at sjefen kan kreve at du jobber ut oppsigelse tiden etter sykemeldingen er ferdig. men heldigvis gjorde ikke sjefen min det. ja føler meg utrolig heldig som har havnet her jeg er nå
missy_91 Skrevet 29. juni 2013 Forfatter #18 Skrevet 29. juni 2013 Jeg ville vurdert en annen referanse, om hun har anklaget deg for å stjele på jobb så aner du jo ikke hva hun kommer til å si til en fremtidig ny sjef. Bruk gjerne en kollega, som du stoler på. Lykke til! Ja, det er sant... Tusen takk!
Miss Debbie Skrevet 29. juni 2013 #19 Skrevet 29. juni 2013 Ja, det er faktisk sant og. Sjefen min jobber med meg kanskje en gang i uka og ikke det en gang siden hun er daglig leder selv et annet sted. Dette gjorde ting mye lettere for meg! Selvom jeg må komme over den kneika at jeg må si til henne at jeg skal slutte. Eller kan jeg sende mail? Hun er jo aldri på arbeidsplassen min, og jeg må få levert før den 1. send mail. det gjorde jeg. også ba jeg om svar på mailen om at oppsigelsen var mottatt.
missy_91 Skrevet 29. juni 2013 Forfatter #20 Skrevet 29. juni 2013 (endret) . Endret 30. juni 2013 av missy_91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå