Gå til innhold

Slankepiller, KUN dritt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes et hav der ute av diverse slankepiller. Mye bløff, men funker noe?

Feks karbo-blokkere, virker de til en viss grad? Eller de som skal sette opp forbrenningen?
Er ALT lureri?

Og hvilke merker har DU prøvd?

Anonymous poster hash: c5c01...132
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror Alli har noe for seg, de som selges på apoteket. Min svigerinne og bestevenninne har brukt disse pillene. De inneholder samme stoffer som noen litt sterke man kan få av legen, som gjør at man får fettdiaré i stedet for å ta opp fettet man spiser.

Jeg forsøkte 30 days for snart...7-8-9 år siden? Jeg synes ikke de virket i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 225cb...949
AnonymBruker
Skrevet

fettdiare? wow. I bunn og grunn er alle lovlige slankepiller humbug. styr unna, det finnes ingen snarveier til en frisk og sunn kropp

Anonymous poster hash: 3bc81...58b
  • Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner ikke greia.

Kan dere ikke bare spise mindre og trene mer?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reductil er både lovlig og bevist at fungerer

Anonymous poster hash: b735f...0eb
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Alle slankepiller er bare tull... Det finnes noen greier som feks binder fett eller karbohydrater, så man får i seg mindre av disse tinene, men de eneste tilskuddene som har noen form for bevist effekt, er fettsyrer (som tran), kreatin, protein og vitaminer.

Det finnes stoffer som forbrenner fett, men når du kjøper dette i pilleform, får du alt for lite til at de fungerer på en signifikant måte, i tillegg til at det er latterlig dyrt.

Endret av Yme
  • Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Alli blir faktisk anbefalt av mange leger.

Alle legene jeg har vært hos har nevnt disse pillene.

Når det er sagt så syns jeg det er merkelig at de anbefaler det før de i det hele tatt gidder å se helhetsbildet og snakker om kosthold osv

AnonymBruker
Skrevet

amfetamin eller efedrin/koffein fungerer veldig bra

• Liker 1
Skrevet (endret)

amfetamin eller efedrin/koffein fungerer veldig bra

Efedrin er amfetamin, og er ulovlig i norge.

Alli blir faktisk anbefalt av mange leger.

Alle legene jeg har vært hos har nevnt disse pillene.

Når det er sagt så syns jeg det er merkelig at de anbefaler det før de i det hele tatt gidder å se helhetsbildet og snakker om kosthold osv

Mulig de har fått litt penger for å anbefale dem. Det er faktisk ikke så uvanlig at sånt skjer, både på sykehus og hos fastlegen.

Endret av Yme
  • Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Det er sant, men blir likevel oppgitt.

Fastlegen min kjenner meg og vet hele min historikk (at jeg ikke kan trene, sykdommer og piller etc) så hun vet at slike piller ikke er noe for meg, men alle andre leger kikker på meg en gang og sier nedlatende at jeg burde gå ned i vekt og så anbefaler Allie. Det blir bare for dumt

• Liker 1
Skrevet

Det er sant, men blir likevel oppgitt.

Fastlegen min kjenner meg og vet hele min historikk (at jeg ikke kan trene, sykdommer og piller etc) så hun vet at slike piller ikke er noe for meg, men alle andre leger kikker på meg en gang og sier nedlatende at jeg burde gå ned i vekt og så anbefaler Allie. Det blir bare for dumt

Ikke bare dumt, men direkte tragisk! Leger er alt for opptatt av å løse problemer med en pille... Hvis man slanker seg med piller, uten å gjøre om på livsstilen, vil jo kiloene kommer rett på igjen, med en gang man er ferdig med kuren.

Er man overvektig, er jo det fordi man får i seg mer kalorier enn man forbrenner, så med mindre man har diagnoser eller medisiner som gjør at man ikke får gjort noe med det, er det ikke noe annet enn en livstilsendring som må til... Som lege burde man ikke "la" pasientene sine spise vekk helsen sin, spør du meg,

• Liker 2
Gjest sweetsugar
Skrevet

Mange funker nokk ja, men ikke så mye som de selv påstår. Mamma brukte noe slankepiller (husker ikke hva de het) og med hjelp av de, tror de skulle binde fettet eller noe, men da gikk hun faktisk ganske mye ned. Dette med et sunt og variert kosthold også selvfølgelig. Men tror det er mer en hjelp på veien og et ekstra spark i rumpa.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet snart 20 år på apotek.

Det er èn pille på markedet nå som "virker", og det er Alli/Xenical. Den binder fett og tar det med seg ut gjennom tarmen, så spiser du for mye fett får du en kraftif fettdiarè. Med andre ord er den dårlig nytt for alle som spiser lavkarbo ;) Den er heller ikke spesielt effektiv, og det er snakk om at den kan hjelpe deg med et par kilo ekstra, og til den prisen den har så får du bra mye sunn mat...

Reductil ble trukket tilbake pga økt risiko for hjertedød.

Det fins ikke piller som slanker deg uten ekle bivirkninger eller fare for helsen.

Det du finner på helsekost er 100% effektløst. Hadde det virket så hadde vi hatt det på apoteket.

Anonymous poster hash: f1042...ac6
Skrevet

Reductil ble trukket tilbake pga økt risiko for hjertedød.

Anonymous poster hash: f1042...ac6

svigerfar fikk flere hjerteinfarkt (på samme dag) da han gikk på disse.

Synes det er greit å nevne det - siden det helt sikkert er mulig å få tak i dem på internett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror Alli har noe for seg, de som selges på apoteket. Min svigerinne og bestevenninne har brukt disse pillene. De inneholder samme stoffer som noen litt sterke man kan få av legen, som gjør at man får fettdiaré i stedet for å ta opp fettet man spiser.

Anonymous poster hash: 225cb...949

Jeg fikk den sterkere versjonen Xenical av legen. Å herregud, det er noe av det verste jeg har vært med på. Jeg måtte spise ca nullfett for ikke å få fettdiaré. Jeg fikk fettdiaré av kalkunpølser, ketchup og pølsebrød... Pillene var dyre, og jeg ødela ikke mindre enn tre bukser. Det skjedde nemlig tre ganger at jeg måtte fise og plutselig ble det vått nedover buksa og så hadde jeg noe oransje greier som rant ut av buksebeinet... Den oransje, illeluktende diaréen avføringen var umulig å få bort med vaskemiddel. Jeg har hørt etterpå at jeg nok hadde fått det bort med gallesåpe. Men alt i alt, IKKE verdt det. Jeg kastet pillene etter under to ukers bruk. Nok helvete for min del. Resepten for de resterende pakkene ble aldri brukt.

Etterpå har jeg heldigvis lært bedre. Ingenting som går ut på å blokkere opptaket av næringsstoffer er sunt. Spis heller sunn mat, som betyr LCHF. ;)

Anonymous poster hash: 6c27b...6b5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det aller meste av piller er ubrukelig. Hadde det vært oppfunnet noe som kunne hjelpe oss mennesker mot overvekt i pilleform, ville det vært en verdens sensasjon.

Du kan få resept hos lege på Xenical som tar bort en del av fettet fra kostholdet ditt og levere det fint ut med avføringen din. Du skal så godt som spise fettfritt for å ikke få diare/renneræv - ukontrollert ! Klarer du å leve så fettfritt så kan du like godt la være å bruke så mye penger på piller, og heller spise vanlig sunn og fettfri mat. Jeg har prøvd det selv og det fungere med å ta bort fett fra kostholdet, men det er vanskelig å kombinere med et vanlig sosialt liv, jobb og trening fordi man får lett ukontrollert avføring. Avføringen er rennnede og orasje, du tror du må slippe en fis, men det er ikke luft som kommer !

Gå for livsstilsendring ! Det er det enste som nytter.

Anonymous poster hash: 3084e...4ae
  • Liker 1
Skrevet

Det går helt fint an å spise sunt, uten at det er lavkarbo. Så lenge du spiser nok fett til at kroppen din får bygd det den trenger av celler og hormoner, kan man leve bra på frukt og grønnsaker. Mange mennesker tåler korn også, selv om de fleste spiser for mye av det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spis heller sunn mat, som betyr LCHF. ;)

Anonymous poster hash: 6c27b...6b5

Leger advarer mot dette. Det er trist at så mange mennesker velger denne metoden. Du får like gode resultater av vanlig sunn mat i fornuftige mengder. Tenk på hva LCHF gjør mot innsiden av kroppen din.

• Liker 2
Skrevet

Leger advarer mot dette. Det er trist at så mange mennesker velger denne metoden. Du får like gode resultater av vanlig sunn mat i fornuftige mengder. Tenk på hva LCHF gjør mot innsiden av kroppen din.

Det gjør ikke noe galt med kroppen din. Legene som advarer mot dette, har ikke oppdater seg på forskning som gjøres på dette. Fett øker ikke kolesterol. Høyt kolesterol er heller ikke farlig... Hadde fett vært farlig, hadde ikke kroppen brukt fett som energilager.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her,

Jeg er ikke spesiellt overvektig eller noe sånt, men kan fint gå ned noen kg. Har en BMI på 23,2 , men fettet er veldig dårlig fordelt.

Jeg trenger å gå ned noen kilo innen 2 måneder, og tenkte derfor på lavkarbo + slankepiller. Jeg forstår at jeg ikke kan sitte i sofaen å spise slankepiller mens vekten går ned av seg selv.
Men hver minste lille ting som kan være litt til hjelp, er greit for meg. Mer energi kunne vært greit. Tenkte å se på ebay osv men det er så mange forskjellige typer der ute, og flere har vel ting i seg som ikke er lov i Norge? Jeg tar ikke sjansen på å bestille noe som kan være ulovlig...

Anonymous poster hash: c5c01...132

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...