AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Begynte med lavkarbo igår, har gått på lavkarbo før og spiste 2-3 måltider til dagen. Nå spiser jeg 5-6 og er fortsatt sulten. Rekner med at karbsa må ut av systemet før mettheten kommer. Hvor lang tid tar dette? Tenkte å spise til jeg ikke er sulten enn så lenge, la detvære slik i noen uker/mnd, for så å begynne å se på kaloriene om jeg går opp i vekt. Høres dette bra ut?Anonymous poster hash: 1722a...615
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #3 Skrevet 1. juli 2013 Jeg lurer også på dette. Noen som vet?Anonymous poster hash: b83ff...344
Supraspinatus Skrevet 1. juli 2013 #4 Skrevet 1. juli 2013 Jeg lurer også på dette. Noen som vet?Anonymous poster hash: b83ff...344 Karbohydratene går ikke ut av kroppen. Glukose er absolutt essensielt for kroppen. Eksogent inntak er ikke essensielt fordi kroppen klarer å produsere nok ved glukoneogenese. Det er individuelt hvor lang tid det tar. Normalt sies det at det tar 1-2 uker å tilvenne seg et karbohydratinntak som er lavere enn det daglige forbruket. Dette har ingenting med at karbohydratene har "forlatt kroppen", men heller at kroppen tilvennes at det ikke kommer så mye karbohydrater. For kuriositetens skyld kan det nevnes at ved faste eller sult så forsvinner også sultfølelsen etter ca 3-4 dager. Antageligvis mye av de samme prosessene som skjer ved lavkarbo. De snakker litt om dette relatert til faste her: http://tv.nrk.no/serie/schrodingers-katt1/dmpv73002112/30-08-2012
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå