Gå til innhold

stopp i vektnedgang

Anbefalte innlegg

Gjest Funky Punk
Skrevet

Som noen her sikkert vet nå så går jeg på lavkarbo.

I fjor veide jeg 115 kg. Nå veier jeg 101 kg...mesteparten av kiloene forsvant etter at jeg gikk over på lavkarbo.

Jeg ble overlykkelig hver gang jeg veide meg og mitt første mål var å komme under 100 kg.

I en uke nå så har vekten stått stille på 101 kg :( Den vil bare ikke gå ned til under 100. Den starter på 101 når jeg veier meg om morgenen, og om kvelden veier jeg ca 1 kilo mer.

Finnes det noe jeg kan gjøre for å "jumpstarte" nedgangen igjen, eller må jeg bare vente og se hva som skjer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Ingen trening i det hele tatt? Du forbrenner mer med en gang du får litt høy puls. Til og med "dansing" med bare armene gir høyere puls.

Med så mye kroppsevekt, vil jeg tro basalforbrenningen også er ganske høy?

Gjest Funky Punk
Skrevet

Nei, ikke mer enn vanlig aktivitet

AnonymBruker
Skrevet

At vekten stopper opp en uke er normalt. Vekttap skjer i etapper, du må ha litt tålmodighet.

Anonymous poster hash: 4b56f...86b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min opplevde det samme. Han kuttet ut frukt og yoghurt en periode og vekta gikk nedover igjen. Han spiste ikke mye av det, og lå under 50 g daglig, men tydelig at det var nok.

Han lå på samme vekt i 4-5 uker.

Vet ikke om det kan hjelpe deg?

Anonymous poster hash: c47c9...abc
Gjest Funky Punk
Skrevet

Da må jeg nok bare smöre meg med tålmodighet da :(

I denne perioden har jeg ikke spist noe frukt eller yoghurt

Det hender ofte jeg bruker römme/kesam o.l da

Skrevet

Helt vanlig at det kommer en stopp av og til.Jeg kaller det Tiden når kroppen må hente seg inn og stabilisere seg .

Om du bruker søtningsmidler ,kan det være grunnen til at det stopper opp.

Jeg kan ikke bruke splenda/stevia/ spise fribol i perioder.Da stopper vekta.

Hva med fett,får du i deg nok?

Skrevet

Kunstig søtning, tyggis og frukt er slikt som kan hindre vektnedgang hos ein del. Enkelte har og god effekt av å ete litt meir karbo ein gang i blandt, og få fortsette med lavkarbo.

Men det er også heilt vanlig at vektnedgangen stagnerer, uten at det er noko galt. Kroppen tar liksom pause for å hente seg litt inn. Kan vere du er lit ekstra gira for å kome under 100, og at du er litt stressa over det. Men du kan vere tålmodig vertfall ei veke eller to til, før du treng bekymre deg i det heile.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt.:) Gi det litt tid, så løsner det. Prøv eventuelt andre målmetoder i tillegg.

Hvor er du i syklusen? Det kan ikke være det som spiller inn?

Anonymous poster hash: 7cc4e...f0e

Gjest Funky Punk
Skrevet

Har ikke spist noe kunstig sötning, frukt eller tyggis o.l.

I dag ga jeg litt F og lagde noen potetbåter til middagen bare.

Har fått i meg nok fett og proteiner og samtidig holdt meg relativt lavt på kalorier.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg ble ferdig med menstruasjonen for 3-4 dager siden.

Skal ta i bruk målebåndet også. Et par av buksene min har blitt veldig löse rundt livet siden jeg startet, men har ikke målt meg siden för jeg startet

Gjest Funky Punk
Skrevet

Skal ta i bruk målebåndet også. Et par av buksene min har blitt veldig löse rundt livet siden jeg startet, men har ikke målt meg siden för jeg startet

AnonymBruker
Skrevet

Måling er gull i perioder hvor vekta stopper.:)

Jeg har gått ned 40 kg med lavkarbo, og har hatt flere slike perioder hvor det stopper opp. Irriterende, men helt normalt. Man må bare smøre seg med tålmodighet.

Gjest Funky Punk
Skrevet (endret)

:sukk: Ja, jeg må vel bare ha litt tålmodighet :(

Blir vel enda mer stas når vekta plutselig synker litt igjen da :)

Endret av Funky Punk
AnonymBruker
Skrevet

:sukk: Ja, jeg må vel bare ha litt tålmodighet :(

Blir vel enda mer stas når vekta plutselig synker litt igjen da :)

Det er det.:) Her har det stått stille i 3 uker og jeg har nesten blitt sprø. Men i dag hoppet vekta plutselig ned 1 kg, så da håper jeg at jeg er over kneika.

Skrevet

Jeg stod stille i nesten 6uker.Nå viser vekta nedgang.. Jippi :)

Gjest Funky Punk
Skrevet

Iiik, ikke kom med sånne skrekkhistorier da :ler:

Huff, håper virkelig ikke at vekta holder seg stabil hele sommeren :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...