Gå til innhold

Fant "drømmeleilighet" men de ønsket utgangspunkt ikke dyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg er så interessert at jeg til og med har sagt at jeg kan gå opp 500 kr i husleie pr mnd. Altså fra 7000 til 7500 pga hund. Tror dere det kan øke sjansene mine til å kapre leiligheten?

Anonymous poster hash: 64df8...f48
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det dessverre ikke, men du kan jo håpe. Jeg vil som utleier ikke ha dyr i vår leilighet av hensyn til andre som eventuelt skal bo der etter og har allergi og jeg ønsker ikke at noen lufter hunden sin i vår hage..

AnonymBruker
Skrevet

Er du heldig kan det jo gå veien. Men kanskje det hjelper litt også om de får møtt bikkja å sett hvordan den er/oppfører seg dersom de ikke har møtt den.

Dersom du får leiligheten kan du evt. legge ut en del gulvtepper om det er slitasje de er bekymret for. Når du ikke er hjemme kan du jo ha et bur eller avsperret område til den slik at den ikke skraper opp vegger/dører/vinduer...

Mye man kan gjøre, men alt i alt er det jo opp til utleier...
Men uansett bikkje eller ei, slitasje må en regne med.

Lykke til i alle fall, håper du får den :)

Anonymous poster hash: 1c2a5...522
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det dessverre ikke, men du kan jo håpe. Jeg vil som utleier ikke ha dyr i vår leilighet av hensyn til andre som eventuelt skal bo der etter og har allergi og jeg ønsker ikke at noen lufter hunden sin i vår hage..

Leietaker har jo som plikt å rengjøre leiligheten etter flytting, og med dyr så må de belage seg på litt ekstra vasking, dermed burde det jo ikke være et problem...lufting kan dere jo bare gjøre klart at dere ikke ønsker i hagen ;)

Skrevet (endret)

Leietaker har jo som plikt å rengjøre leiligheten etter flytting, og med dyr så må de belage seg på litt ekstra vasking, dermed burde det jo ikke være et problem...lufting kan dere jo bare gjøre klart at dere ikke ønsker i hagen ;)

Kort og greit, de fleste ønsker ikke dyr når de leier ut, det blir mer støy, slitasje og andre ting. Hvorfor skal man velge en leietager med dyr når det finnes så mange andre uten. Slik tenker de aller fleste dessverre for dere med dyr!

Endret av Governorswife
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er det et kjent faktum at dyr devaluerer verdien av både hus og biler på samme måte som røyking inne gjør det. Utleier merker ikke dette så lenge leiemarkedet er slik det er nå, men før eller senere når det en bølgedal, eller man vil selge, og da er det gull verdt å kunne si at her er innemiljøet på topp.

Dessuten er de fleste dyreeigere ikke egnet til det. Der står en med en bikkje som bjeffer og driter i hagen, og fy så vanskelig det er å få kastet en leigetaker ut..

Anonymous poster hash: 90f6b...e72

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at utleiere foretrekker leieboere uten dyr hvis de kan velge, og ofte kan de jo de. Dyrene fører til økt slitasje, og i noen tilfeller også lukt og ekstra bråk.

Anonymous poster hash: bd995...29a

AnonymBruker
Skrevet

Har du nevnt at du har hund? Det kan være greit å møte dem og dra på visning for gi utleier et inntrykk av deg selv før du nevner hunden, da er gjerne terskelen lavere for at de godtar at du har hund. Om det første du spør om er om du får bo der med hund, så kan det være de henger seg opp i det. :)

Du kan jo understreke at du er en ansvarlig hundeeier, legge frem konkrete eksempler på hvordan du allerede passer på at hunden ikke ødelegger eller sliter ut hjemmet ditt. Du kan også foreslå en utvidet kontrakt, så lenge den ikke er urimelig og i strid med loven, der dere tar for dere f.eks at du plikter å erstatte grovt ødelagt inventar så fort hunden ødelegger det (om hunden gnager i stykker ei list f.eks). Slike ting.

Anonymous poster hash: e5daf...078
AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar alle sammen! Ja, jeg er fullt klar over at det er vanskeligere for oss mennesker med dyr å få en leilighet enn for de som ikke har dyr... og jeg forstår det også til og med! Så som en sa over her, kan det være lurt å la eieren få hilse på hunden og se hvordan den er, det kan jo gi han/henne et inntrykk av hvordan hunden er og om det er greit/ikke greit. Men man kan også la vær å nevne dyr og først presentere seg selv og vise hvem man er for så å etterpå fortelle "by the way, i have a dog!"

men jeg syns også det er litt dumt... for hvis det er slik at man kommer på visning i en leilighet man likeer veldig godt og så holder man på å få den, men så sier man at man forresten har dyr og da bare "Det er ikke aktuelt i det hele tatt!" og vips så var leiligheten du holdt på å få long gone liksom! Derfor liker jeg å fortelle det med en gang.

Men det jeg reagerte litt på nå var at etter at jeg foreslo at vi kunne gå litt opp i leiepris fordi jeg har hund, så endret han annonsen litt og satte opp prisen fra 7000 til 7500. (Før jeg nevnte at vi kunne gå opp til 7500, kosta det 7000) hva betyr det egentlig? Syns det var litt rart jeg...

Anonymous poster hash: 51073...53c
AnonymBruker
Skrevet

Det er det et kjent faktum at dyr devaluerer verdien av både hus og biler på samme måte som røyking inne gjør det. Utleier merker ikke dette så lenge leiemarkedet er slik det er nå, men før eller senere når det en bølgedal, eller man vil selge, og da er det gull verdt å kunne si at her er innemiljøet på topp.

Dessuten er de fleste dyreeigere ikke egnet til det. Der står en med en bikkje som bjeffer og driter i hagen, og fy så vanskelig det er å få kastet en leigetaker ut..

Anonymous poster hash: 90f6b...e72

Det er også et kjent faktum at vi med dyr har lavere blodtrykk, og lever lengre. Vi har det bedre med oss selv, er lykkeligere og mer sosiale, og har skjeldnere behov for å spre edder og galle på diverse forum.

Anonymous poster hash: eb150...967

• Liker 1
Skrevet

Men det jeg reagerte litt på nå var at etter at jeg foreslo at vi kunne gå litt opp i leiepris fordi jeg har hund, så endret han annonsen litt og satte opp prisen fra 7000 til 7500. (Før jeg nevnte at vi kunne gå opp til 7500, kosta det 7000) hva betyr det egentlig? Syns det var litt rart jeg...

Han forsto at markedet er villig til å betale mer for leiligheten enn hva han trodde. Er du villig til å betale 7500, så er det sikkert flere som er villig til det, å da får han mer penger, å det uten å leie ut til hundeeier.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selv drevet med utleie, og satt prisen lavere for å kunne ha flere leietagere å velge i. Det vil si leietagere uten barn, uten dyr, etablerte par og par i arbeid, ikke studenter. Men det kan jo være at denne utleieren tenker annerledes, det er umulig å si.

Jeg er forresten dyreeier selv. Men ventet med å anskaffe dyr til jeg kjøpte egen bolig. Årsaken til "dobbeltmoralen" er hovedsakelig at man kjenner egne dyr, men ikke andres.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han forsto at markedet er villig til å betale mer for leiligheten enn hva han trodde. Er du villig til å betale 7500, så er det sikkert flere som er villig til det, å da får han mer penger, å det uten å leie ut til hundeeier.

Jeg syns 7000 kr er mer enn nok til en 50 kvm leilighet. Men siden jeg har hund og han egentlig ikke vil ha dyr, så foreslo jeg at jeg kunne betale 500 kr ekstra hver måned fordi jg har hund. Man gjør omtrent alt for å få den leiligheten man vil ha... hadde aldri i livet foreslått det hvis det ikke var for at jeg har dyr. Så syns fremdeles det er rart og ikke minst teit at han plutselig setter prisen opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...