AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Lånte PCen til typen i dag, og der hadde han vært inne på en side der man kan kjøpe steroider. Han har lagret siden på favoritter. Han hadde også vært inne på noen forum ang. steroider. Jeg har lyst å ta dette opp med ham da dette gjør meg veldig bekymret. Hvilke bivirkninger har steroider, og kan jeg merke om han bruker dette? Jeg tror ikke han bruker det nå, men jeg kan jo aldri vite! Han er veldig opptatt av trening, og spiser proteinpulver og -barer etc. Noen som har erfaring med dette som kan svare meg? Er veldig bekymra nå...Anonymous poster hash: 513ac...533
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 TS her igjen.... Jeg trenger også tips til hvordan jeg skal ta dette opp med ham. Han er bortreist på ferie til neste uke. Jeg vurderer derfor å vente å ta det opp med ham til han er kommet hjem, og kan se ham i øynene. Samtidig brenner jeg etter å få svar. Føler meg ganske frustrert og urolig nå..Anonymous poster hash: 513ac...533
JohnS Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Mindre baller og utstyr, større damepupper, humør, aggresjonsproblemer, økende avhengige av andre "medikamenter" som langerne pusher for å motvirke bivirkningene, osv. Et stort argument mot å kjøpe ting på internett er at du overhodet ikke vet hva du får og i hvilken doser, selv om det ser profft ut. Ting som injiseres er spesielt problematisk, og en del kan drepe eller få deg på sykehus, men jeg ville heller ikke stappet i meg ting man får på trekkpapir. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 TS her! Herregud! Nå ble jeg enda mer bekymret. Tror det var slike injeksjonsgreier han hadde sett på! Håper han bare har lest for å finne ut noe... Han er en rolig fyr og har ingen humørsvingninger. Ikke noe problemer med "utstyret" heller. Jeg vet han har litt komplekser for kroppen sin. Selv synes jeg han er vanvittig sexy og vil ha ham akkurat slik han er. Dette vet han og jeg viser det hver eneste dag. Jeg vil ikke ha en "bolefyr" med sprengte blodårer og tyrenakke. Vi er veldig åpne med hverandre og kan snakke om absolutt alt, men dette er vanskelig! Hvordan skal jeg ta dette opp med ham? Hva skal jeg si? Hjelp!Anonymous poster hash: 513ac...533
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #5 Skrevet 29. juni 2013 Tusen takk for svar, forresten, JohnS! -TS-Anonymous poster hash: 513ac...533
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #6 Skrevet 29. juni 2013 For mange er det kort vei fra lovlig proteinpulver, bars, shakes osv til ulovlige preparater som fremmer muskelvekst. Det er også kort vei fra ulovlige preparater til narkotiske stoffer. Dette gjelder selvsagt ikke alle men er ofte en vanlig vei å gå. Et misbruk er et misbruk. Snakk med typen din og spør om han har tenkt å bruke steroider. Fortell at det betyr mye for deg at han holder seg clean, og at du avslutter forholdet dersom han skal bruke. Dersom han begynner med steroider blir det kun en lang nedtur for forholdet deres. Steroider er ikke noe å tulle med. Anonymous poster hash: 3be7b...b86 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 Takk for svar! Ja, jeg vet jeg må snakke med ham... Synes sånt er utrolig skummelt! Tar gjerne imot flere tips, råd og informasjon! -TS-Anonymous poster hash: 513ac...533
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 Trener han på senter? Jeg vet at på Spenst og Stamina HOT må alle medlemmer underskrive en antidopingavtale, der de også gå med på testing. Er han villig til å bli kastet ut derfra? For det blir konsekvensen dersom de oppdager bruk av anabole steroider. Er han villig til å ødelegge kroppen sin? For det blir konsekvensen dersom han tar dette valget. Er han villig til å leve med bivirkningene? For bivirkninger får han, og da kan han enten leve med dem, eller bruke andre ulovlige substanser for å kamuflere bivirkningene. Er "boling" så viktig for ham at han tar sjansen på å miste deg? For jeg regner med det blir konsekvensen av et slikt valg. Og til deg som sier at det ikke er farlig. Jeg lytter til de som har brukt "bol" i mange år, og som nå går ut og advarer mot det. Anonymous poster hash: 31a40...196 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #9 Skrevet 29. juni 2013 Med rett bruk er ikke steroider farlig. Men da snakker vi om legeassistert steroidebruk til ren medisinsk bruk. Feks vil jeg anbefale menn som har passert 50 år om å forhøre seg med fastlegen om mulig kunstig tilskudd av testosteron. Middelaldrende menn vil som kjent ha en sterkt redusert testosteron-produksjon sammenlignet med en 25-åring. Testosterontilskudd kan forlenge "ungdommen" for mange eldre menn. Men det som kjæresten til trådstarter her er fristet til å starte med er jo direkte farlig. Å kjøpe steroider på det illegale markedet, vil tro de fleste prøver seg via internetthandel, er jo ren galematias. For det første selvmedisinerer de seg selv (eller får heller suspekte råd fra ikke-kvalifiserte folk; les: kamerater) og for det andre kjøper de steroider som de har NULL kontroll på hva inneholder. Mye av den billige dritten de kjøper over internett er "skittent" produkt som INGEN i legemiddelindustrien ville gått god for. Joda. Mange av disse unge uvitende ungdommene får fantastiske resultater av steroider. En stund.. Men det kommer en tid etterpå. Ikke kult å sitte der som 40 åring med bl.a. atferdsproblemer og hjertetrøbbel. Anonymous poster hash: 9183d...866 1
xoxolol Skrevet 29. juni 2013 #10 Skrevet 29. juni 2013 http://www.youtube.com/watch?v=qndIa9OxAy8 I verste fall. Snakk med han
Gjest Coolaid Skrevet 30. juni 2013 #11 Skrevet 30. juni 2013 Pfft! BS negativ propaganda om steroider. Steroider gjør ikke annet enn å hjelpe til med å bygge opp musklene litt raskere. Alle disse påstandene om å bli voldelig eller oppleve at utstyret skulle bli mindre på noen som helst måte er propaganda og løgner. Steroider gjør ikke annet enn å hjelpe kroppen å komme seg raskere etter en treningsøkt så en kan trene for å bygge opp musklene igjen etter kortere tid enn hvis en venter ellers. Steroider er ikke farlig på noen som helst måte. Anonymous poster hash: 037d9...84f Dette er tullball ! Når det gjelder bruk av steroider er det er rekke negative bivirkninger for kroppen. Typiske bivirkninger for gutter er at man utvikler pupper, får smertefulle ereksjoner, testikklene krymper, lavere sædkvalitet, bli infertil, bli impotent.Nå snakker vi ikke bruk av steroider som behandling av lege, men som et misbruk av privatpersoner. Tenåringer kan også slutte å vokse. Felles for både kvinner og menn er listen lang over negative effekter: Få kviser Få fet hodebunn og hud Få gulaktig hud Bli skallet Få hjerteanfall Få større hjerte Utvikle risiko for leversykdommer, inkludert kreft Få høye nivåer av dårlig kolesterol Oppleve humørsvingninger Få raserianfall Få hallusinasjoner Ikke fortell meg at feks hjerteproblemer, leversykdommer og kreft ikke er farlig. Du vet ikke hva du snakker om.
Feeky Skrevet 30. juni 2013 #12 Skrevet 30. juni 2013 (endret) Takk for svar! Ja, jeg vet jeg må snakke med ham... Synes sånt er utrolig skummelt! Tar gjerne imot flere tips, råd og informasjon! -TS-Anonymous poster hash: 513ac...533 Her har du en veldig god dokumentar angående temaet. Du blir nok ikke mindre nervøs av å se den, men den er relativt informativ, og noe du eventuelt kan vise til typen din. http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/676185/ Endret 30. juni 2013 av Feeky
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #13 Skrevet 30. juni 2013 Folks kunnskapsnivå om steroider er hva "ekspertene" på VG / Dagbladet opplyser "folket" om. Med andre ord er kunnskapsnivået tilnærmet null. Når det gjelder steroider finnes det en eneste stor jungel med preparater, og hver av disse preparatene fungerer på forskjellig vis. Også avhengig av hvordan en tar det, hvilken dose det er, varighet, flere preparater sammen. Ikke nok med det, det er også mange "stoffer" en kan ta i tillegg til de enkelte steroidene for å redusere/motvirke bivirkninger... og ikke minst: Hvordan steroider påvirker en er også individavhenging - ingen mennesker er like. Det er også en "generell" regel at en ikke skal røre steroider før etter en er 25år, for å ikke kødde med kroppen før den er fullstendig utvokst. Det er heller ikke nok forskning på alle preparatane som er der ute (Tenker da på f.eks langtidsbivirkninger.. bivirkninger som kan inntreffe om 20 år?! Hvem vet. De mest elementære er derimot forsket nok på, og ved rett bruk er bivirkningene nærmest ikke-eksisterende). Man er ikke nødt å være et geni for å google "steroids & side effects", for så å få opp en lefse med bivirkninger. Men det er her jeg altså prøver å si, det er avhengig fra person til person, dosering, varighet, etc.. og ikke minst: ALDEREN. Prøv å google paracetamol, vitamin c - og se lefsen med mulige bivirkninger. Steroider er en eneste lang minefylt vei. Veien er kort til annet misbruk? Det er det nok. Veien er kort til å bli alt for kroppsfokusert? Det er det nok. Bivirkninger?.. Som sagt, et mine felt. Poenget er: Det _ER_ mulig å ta fornuftig. En skal da vite hva en holder på med, og en skal også være ferdig utvokst i kroppen. Er det en risiko mtp på bivirkninger? Selvfølgelig. Det er en risiko å ta en tablett med paracet også. Eller å spise en banan. Det blir opp til en selv å vurdere, hva en velger å gjøre. Som nevnt i tråden her også, så er det altså en del menn i 35+ alderen som har dalende testosteron nivå. Testosteron injeksjon vil forbedre livskvaliteten til disse. Det er jo nettopp dette som blir gjort med alle filmstjernene i USA. Testosteron injeksjoner, samt voksthormoner. Det er ikke uten grunn en del av dem klarer å holde seg "unge". Det er lovlig i USA, så det er ingen forbrytelse at dem får økt livskvalitet. MEN! Jeg skriver ikke dette for å "beskytte" steroider på noen som helst måte. Steroider er og vil alltid forbli et problem fordi folk flest er idioter. For å ikke snakke om media som hjernevasker en fra og med den dagen man plopper ut av en vagina. Sånn og sånn skal du se ut... er det rart ungdommer vil stappe i seg steroider? Nei. Slik er trenden. Og det er derfor det er et problem også. Steroider er lett tilgjengelig, de er lagd hjemme i kjelleren hos Ola Normann med hans kjemisett fra vgs.. det finnes også seriøse aktører. Poenget : Også her spiller kunnskapsnivået inn. Det er faktisk mulig å få nok informasjon om preparater og hvor "sikre" dem er. Det finnes tonnevis med falske produkter. Det er uten tvil en risikosport. Har lest flere artikler der barn ned i 13 års alderen har stappet i seg steroider. Galskap i aller høyeste grad, og en risikosport uten like - garantert bivirkninger uansett. Og om vi da har Per Steingal som er 35år, har bygget kropp siden han var 20 år (naturlig eller ei) - også han er et "problem". Han har en kropp folk flest kan drømme om å få, og når han er på treningssenteret og løfter... så ser de unge guttene dette, og vil bli lik han. Jo, det er bare å stappe i deg det og det, så blir du slik. De forstår ikke at det ligger tusenvis av timer med beinhard trening bak, godt kosthold, og en vilje av stål. Det i kombinasjon med det mediaskapte bilde av idealmannen, så har du en oppskrift på en ung mann som vil ødelegge kroppen sin med en eller annen form for steroider. Hvor mye han ødelegger er avhengig av faktorer nevnt tidligere i innlegget. Det finnes en snarvei, men da skal kroppen være utvokst, en skal ha kunnskapen, disiplinen, viljestyrken - alt må være i "boks". Det er mulig å gjøre dette uten snarveier, da er det opp til genene/tiden hvor lang tid det tar før en oppnår ideal kroppen (via kosthold osv). Folk flest tar snarveier... Folk flest mislykkes... Ut ifra hva jeg selv har registrert på treningssenteret de siste 10 årene, er det at bortimot alle som "jukser" taper i lengden. Med bivirkninger? Helt sikkert. Ikke vet jeg. En liten promille av disse finner "veien" til en idealkropp som kan opprettholdes via en livsstil de trivst med. Vinnerne er de som har kunnskapen & viljestyrken i orden. Om de er vinnere med boler eller ei kan diskuteres. Ikke alle er heldige med genene. Nei, steroider er og vil alltid forbli et problem pga folks lave kunnskapsnivå, samt det medieskapte bildet av idealmannen. Anonymous poster hash: 8f832...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #14 Skrevet 30. juni 2013 Kan skjønne at gutter/menn gjør det i Norge i dag. Norske kvinner har blitt svært overfladiske også med tanke på partnerens utseende. Ikke bare skal han ha bra lønn, bra jobb/utdannelse etc. han skal også se ut som en gud. Anonymous poster hash: 5dfea...538 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #15 Skrevet 30. juni 2013 Tusen takk for alle svar! Jeg skal lese nøye gjennom alle i morgen, se videoen og lese linker. Jeg må ha noe og argumentere med når jeg tar dette opp med ham. Han er ingen unggutt (over 30). Han er både fornuftig og ansvarsbevisst, men noe utenksom i blandt og litt impulsiv. Jeg tror virkelig ikke at han har bestilt slike injeksjonsgreier, men jeg sitter ikke her og er fullstendig naiv heller!! Jeg kommer til å ta det opp med ham med en gang han kommer fra ferie. Dette bekymrer meg rett og slett veldig mye! -TS-Anonymous poster hash: 513ac...533
Sophie-Ann Skrevet 1. juli 2013 #16 Skrevet 1. juli 2013 Tråden er ryddet for ufarliggjøring av steroider Sophie-Ann, mod
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #17 Skrevet 1. juli 2013 Tråden er ryddet for ufarliggjøring av steroider Sophie-Ann, mod Er ikke det i seg selv et regelbrudd? Jeg mener, når den ene parten i en slik debatt sensureres så blir det jo "ensidig meningspåvirkning", noe som er et regelbrudd. Anonymous poster hash: 037d9...84f 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #18 Skrevet 1. juli 2013 Lånte PCen til typen i dag, og der hadde han vært inne på en side der man kan kjøpe steroider. Han har lagret siden på favoritter. Han hadde også vært inne på noen forum ang. steroider. Jeg har lyst å ta dette opp med ham da dette gjør meg veldig bekymret. Hvilke bivirkninger har steroider, og kan jeg merke om han bruker dette? Jeg tror ikke han bruker det nå, men jeg kan jo aldri vite! Han er veldig opptatt av trening, og spiser proteinpulver og -barer etc. Noen som har erfaring med dette som kan svare meg? Er veldig bekymra nå...Anonymous poster hash: 513ac...533 For å si det sånn, det er farligere å røyke. Hvert år dør mange tusen av skader relatert til tobakk, mens knapt noen dør av steroider, om i det hele tatt noen. Anonymous poster hash: 907a5...314 1
Larsern Skrevet 2. juli 2013 #19 Skrevet 2. juli 2013 (endret) For å si det sånn, det er farligere å røyke. Hvert år dør mange tusen av skader relatert til tobakk, mens knapt noen dør av steroider, om i det hele tatt noen. Anonymous poster hash: 907a5...314 Litt rar sammenligning kanskje. Hvor mange flere røykere har man sammenlignet med antall brukere av AAS? I tillegg er bruken vidt forskjellig. Men du har et poeng, man er gjerne litt ekstra skeptisk til det man ikke vet så mye om. F.eks så er folk langt mer skeptisk til f.eks kjernekraft fordi de tror at det er mye verre enn kull og olje, uten å tenke på at langt flere dør som følge av kull/olje og langt større områder raseres av vannkraft enn av kjernekraft. Ja, og radongass, det har de færreste engang hørt om.. Endret 2. juli 2013 av Larsern
Gjest Heartbeat Skrevet 2. juli 2013 #20 Skrevet 2. juli 2013 Kan skjønne at gutter/menn gjør det i Norge i dag. Norske kvinner har blitt svært overfladiske også med tanke på partnerens utseende. Ikke bare skal han ha bra lønn, bra jobb/utdannelse etc. han skal også se ut som en gud. Anonymous poster hash: 5dfea...538 Og dette har de lært av hvem???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå