bebisss Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Kjenner ett vennepar som har vært sammen en stund og er gift. Mannen i forholdet hadde mange venner og felles kompiser med min mann, han var alltid med i gjengen og de hadde det morro...för han fant sin naaværende kone.. Naa vil ingen være med denne fyren fordi kona hans er ei kjerring. Han selv har forandra personligheten og blitt en mer stille fyr som ikke gidder og finne paa noe særlig med kompisene sine lengre. Hvis mannen min inviterer han over til han for en guttekveld saa er det alltid garantert at hun kommer til og bli med. Hun lar aldri mannen sin gaa ut av huset alene uten at hun er med, og da sitter hun som regel og klager over at hun kjeder seg, hun föler hun er i veien, og sitter der med det sureste trynet..Jeg ser henne svært sjeldent smile. Hun bitcher ofte paa mannen sin, om hva klær han gaar med, om hvilke jenter han ikke skal snakke med. om hva hun vil gjöre den dagen og at hun skal ha sin vilje. Om vi er paa felles fest saa holder hun ham i armen hele tiden og slipper han ikke ut av synet, hun er livredd for at han skal snakke med en annen jente. Hvis de er to minutter unna hverandre, at han feks er i nabohuset saa sender hun smser til han hele tiden, hun glemmer helt ut vennene sine og kun sender sms til han helt til de staar face to face med hverandre. I tilegg legger hun ut masse statuser som "hint" til mannen sin, at han aldri bör være utro, at hun kommer til aa banke alle jenter som ser paa han osv. Hun sitter paa facebook hele tiden, selv om hun er paa middagsbesök og legger ut disse "hinte" statusene... Jeg ser jo selv hun bryter ned mannen sin, om mannen pröver og sette ned foten saa siler hun beskjeden gjennom örene sine og gjör slik hun selv vil.. Hvordan skal vi som er vennene hans gi han beskjed at vi ikke orker at de er paa besök naar hun alltid er der og lager sur stemning? De vil komme paa besök men vi vil ikke det lengre.. Han er velkommen, men hun orker vi ikke. Hele byen vet hvem hun er, og naar hun banker paa dörene saa gjemmer folk seg i huset og skrur av lysene, dette gjelder alle sammen, tilogmed gamle bestemödre her i byen... Hun faar ikke jobb her engang for hun er saa mislikt av alle.. Hun maa jo forstaa tegninga etterhvert?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 Men da lar han jo henne kontrollere livet hans. Han må gro seg noen baller. Han er vel en voksen mann? Han tør bare ikke åpne kjeften. Tøffel. Anonymous poster hash: 6274c...bd9 6
bebisss Skrevet 29. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2013 Men da lar han jo henne kontrollere livet hans. Han må gro seg noen baller. Han er vel en voksen mann? Han tør bare ikke åpne kjeften. Tøffel. Anonymous poster hash: 6274c...bd9 En er veldig töffel, men har merket han pröver aa sette foten ned og bli strengene, men hun har större evne til aa sile ut alt hun ikke vil höre enn det mannen har til og være bestemt mot henne. Jeg har selv sett naar hun gjör noe han ikke synes er fint, slik at hun gjorde noe hos oss som ikke var höflig, og han sa ifra til henne at "slik gjör man ikke, naa er du veldig uhöflig" og hun oppförte seg som om hun ikke hörte ham engang, hun bare fortsatte slik hun ville, jeg sa tilogmed ifra at hun ikke skulle gjöre det hun gjorde, men hun bare gjör akkuratt slik hun vil.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 Hva er egentlig spørsmålet her? Hvordan "redde" han eller hvordan formidle at hun ikke er velkommen lenger? For å svare på det sistnevnte, som var formulert som et spørsmål, så er det beste å bare si det rett ut uten å gå rundt grøten. Ikke baksnakk, ikke spre rykter, men vær rak i ryggen og si det rett til den det gjelder med en forklaring av grunnen. Surhet og frekkhet er en helt grei begrunnelse for å ikke invitere noen lenger. Om noen oppfører seg dårlig hos deg, så er det fullt lovlig å be dem gå. Det hadde jeg gjort, og hvis de ikke hører eller later som de ikke oppfatter det så kaster jeg dem ut, om nødvendig med makt. Anonymous poster hash: 93fec...d56 4
Mus-Katt Skrevet 29. juni 2013 #5 Skrevet 29. juni 2013 Enig her. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å si ifra, neste gang, i mitt hus,sier jeg ordentlig ifra og du er ikke velkommen her lenger.
bebisss Skrevet 29. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2013 Hva er egentlig spørsmålet her? Hvordan "redde" han eller hvordan formidle at hun ikke er velkommen lenger? For å svare på det sistnevnte, som var formulert som et spørsmål, så er det beste å bare si det rett ut uten å gå rundt grøten. Ikke baksnakk, ikke spre rykter, men vær rak i ryggen og si det rett til den det gjelder med en forklaring av grunnen. Surhet og frekkhet er en helt grei begrunnelse for å ikke invitere noen lenger. Om noen oppfører seg dårlig hos deg, så er det fullt lovlig å be dem gå. Det hadde jeg gjort, og hvis de ikke hører eller later som de ikke oppfatter det så kaster jeg dem ut, om nødvendig med makt. Anonymous poster hash: 93fec...d56 Ja spörsmaalet var hvordan gi beskjed at vi ikke orker det mer at hun alltid er med han paa besök. Vi vil ikke miste han som venn, men risikerer at hun nekter ham aa komme til oss fordi hun ikke faar bli med. Vi kan ikke redde ham ut av ekteskapet, han maa redde seg selv, og haaper han tar til fornuften snart og ser hvordan dette bryter han selv ned. I tilegg sa hun til meg igaar at hun aldri ville bodd her vi bor, for hun syns det er saa ekkelt og skittent der.. jeg bare eeh takk, for jeg har aldri vasket huset jeg.. Vi leier da og hun kjente tidligere leieboere som hun ikke likte og de festet ofte, saa hun forbinder huset med dem..Men syns det var en stygg kommentar..Hun er saa frekk.. Mannen min faar oppgaven i og si at hun ikke er velkommen, hun truer andre jenter med bank hvis ting ikke gaar hennes vei..
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 Ja spörsmaalet var hvordan gi beskjed at vi ikke orker det mer at hun alltid er med han paa besök. Vi vil ikke miste han som venn, men risikerer at hun nekter ham aa komme til oss fordi hun ikke faar bli med. Vi kan ikke redde ham ut av ekteskapet, han maa redde seg selv, og haaper han tar til fornuften snart og ser hvordan dette bryter han selv ned. I tilegg sa hun til meg igaar at hun aldri ville bodd her vi bor, for hun syns det er saa ekkelt og skittent der.. jeg bare eeh takk, for jeg har aldri vasket huset jeg.. Vi leier da og hun kjente tidligere leieboere som hun ikke likte og de festet ofte, saa hun forbinder huset med dem..Men syns det var en stygg kommentar..Hun er saa frekk.. Mannen min faar oppgaven i og si at hun ikke er velkommen, hun truer andre jenter med bank hvis ting ikke gaar hennes vei.. Det høres bra ut, det er best å bare si det rett ut uten å gå rundt grøten eller gjøre det bak ryggen til noen. Det er også mest redelig å gjøre det på den måten. Men husk på å formidle til han at det ikke er han som er problemet, men at dere ikke kan fortsette å sitte å se på at hun fornærmer/truer andre gjester, og at dere nå setter ned foten ovenfor henne. Om mannen din er en god venn av han så kan han kanskje også ta en alvorsprat med han. Jeg kan jo ikke si noe om hvor godt dere er kjent, men jeg vet at om mine beste barndomsvenner hadde blitt utsatt for en ustabil dame så hadde jeg filleristet dem og spørt hva de driver med og prøvd etter beste evne å få de til å forstå at de blir brutt ned. Iblant trenger en del litt "tough love". Anonymous poster hash: 93fec...d56 3
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 Kona? Er hun gammel nok til å være gift den drittungen der da?
bebisss Skrevet 29. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2013 Det høres bra ut, det er best å bare si det rett ut uten å gå rundt grøten eller gjøre det bak ryggen til noen. Det er også mest redelig å gjøre det på den måten. Men husk på å formidle til han at det ikke er han som er problemet, men at dere ikke kan fortsette å sitte å se på at hun fornærmer/truer andre gjester, og at dere nå setter ned foten ovenfor henne. Om mannen din er en god venn av han så kan han kanskje også ta en alvorsprat med han. Jeg kan jo ikke si noe om hvor godt dere er kjent, men jeg vet at om mine beste barndomsvenner hadde blitt utsatt for en ustabil dame så hadde jeg filleristet dem og spørt hva de driver med og prøvd etter beste evne å få de til å forstå at de blir brutt ned. Iblant trenger en del litt "tough love". Anonymous poster hash: 93fec...d56 Min man har ønsket å prate med han, men han vil føle seg så slem sier han. Men her om dagen gikk hun ham så langt opp i halsen at han sa han ville trosse alt og gi beskjed at det ikke funker lengre når hun er slik Enten kommer han alene eller ikke i det hele tatt. Men jeg tørr ikke si slik, jeg er ganske redd hun blir psyco, for det er en stor sjangse for det. Jeg har prøvd å si ifra mens begge er hos oss at mannen min og han kan ta seg en tur ut på byen eller ta en guttekveld med kompisene sine så kan vi jenter gjøre noe annet. Da sitter hun der og skuler på meg og sier ingenting, men når dette paret er hjemme, så bobler kona over og sier at han IKKE får dra på noe guttetur uten henne. Jeg tror mannen er redd henne, eller har så dårlig selvtillit at han ikke tror han kan få bedre, eller han liker denne strenge dominante surmuleren som stenger han inne.
waco Skrevet 29. juni 2013 #10 Skrevet 29. juni 2013 Jeg tror mannen er redd henne, eller har så dårlig selvtillit at han ikke tror han kan få bedre, eller han liker denne strenge dominante surmuleren som stenger han inne. Ja det tror jeg. Det at han rett og slett liker dette her.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #11 Skrevet 24. juli 2013 For en tøffel... Anonymous poster hash: 549dc...ed9
bebisss Skrevet 5. august 2013 Forfatter #12 Skrevet 5. august 2013 I helgen var vi alle på hyttetur og koste oss med grilling og lek å diverse. Egentlig ville min mann og kompisene hans og mannen til denne slemme kona være alene og ha en guttehelg. Men hun nektet mannen sin å dra alene på hyttetur med guttene. Hun er redd de skal få masse damer opp i hytta og at han skal være utro mot henne. Så vi alle planla at både jeg og hun dama og guttene skunne reise sammen på hytteturen. Iløpet av kvelden var det en liten episode der jeg spurte om det var mer mat fra middagen, da sa mannen til den slemme kona at han hadde akkuratt spist restene av middagen men hvis jeg måtte ha litt så måtte jeg komme bort, så jeg reiste meg og var på vei bort til han for å hente litt mat, så skulle han være morsom og tulle litt og late som om han skulle gulpe opp maten i munnen min slik som fuglene gjør til ungene sine, ja vi var litt fulle.. Men han kom ikke nærmed meg, ansiktet hans var 40-50cm unna meg. Da så kona hans dette og klikka fullstendig og kastet seg på mannen og slo han i ansiktet og flere ganger slo hun til han og ropte til han "du får aldri nerme deg ett kvinnfolk slik!!!" så løp hun ut av hytta og laget drama.. Vi alle andre sto bare der sjokket å visste ikke helt hva som foregikk.. Alle oss vennene hans er så dritlei kjerringa at vi vurderer hele vennskapet med han. Hvis kona vil hjem så MÅ mannen gå hjem, hvis kona vil noe mannen ikke vil så MÅ han bli med. Kona bestemmer alt sammen for han og klikker på han for ingen verdens ting. Han får ikke se i samme retning som en annen jente eller omtrent prate til en annen jente.. Men hun derimot, hun snakker om eksen sin hele tiden, og hun har private samtaler med han og snakker om hvor glad hun er i han og om tiden da de var sammen.. Men hvis en av kompisene til mannen hennes bare nevner ei jente han tidligere har ligget med eller bare kysset, så blir kona irritert og sur. AAArg hun ødela så mye av helgen... måtte bare få ut frustrasjon.. Vi skulle være der hele helgen sammen, men hun bestemte seg for å dra hjem tidligere, mannen ville ikke dra hjem men han har tydeligvis lært at det ikke nytter å snakke mot henne og blir med kona hjem som om han var i ett usynlig hundebånd.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #13 Skrevet 5. august 2013 Be fyren om å få seg et par baller eller innse at han er en verdiløs tøffel. Anonymous poster hash: 549dc...ed9
bebisss Skrevet 5. august 2013 Forfatter #14 Skrevet 5. august 2013 Be fyren om å få seg et par baller eller innse at han er en verdiløs tøffel. Anonymous poster hash: 549dc...ed9 Ja jeg tror jeg kommer til å si det en dag til han, han må jo bli litt flau når alle kompisene hans står å ser at kona denger løs på han?! 1
plix Skrevet 5. august 2013 #15 Skrevet 5. august 2013 Underkuet ja. Han skulle dumpet den for lenge siden.
guttemann Skrevet 5. august 2013 #16 Skrevet 5. august 2013 (endret) Synes ikke mannen din bør si til stakkaren at hun ikke er velkommen i det hele tatt. Men han kan invitere ham til en konkret kveld og si at dere ikke orker konen hans fordi hun var helt gal og ekstremt uhøflig forrige gang hun var på besøk, og sånt finner dere dere rett og slett ikke i. Samtidig burde mannen din kanskje ymte frempå om at det burde ikke han heller, og om de har vurdert parterapi. (Eller oppfordre ham til å sende den gale kjerringa til psykolog eller kaste henne ut, men det går vel ikke an å si.) Endret 5. august 2013 av guttemann
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #17 Skrevet 5. august 2013 Be fyren om å få seg et par baller eller innse at han er en verdiløs tøffel. Anonymous poster hash: 549dc...ed9 Er det nødvendig å være slik? Fyren blir utsatt for vold, både psykisk og mentalt. Det er svært alvorlig det faktisk, også når det skjer mot en mann. Anonymous poster hash: 88fe0...191 3
Gjest Snørev Skrevet 5. august 2013 #18 Skrevet 5. august 2013 rapporter tilbake om du gjør noe og hvordan det endte. har samme problemet selv.
jukajuka111 Skrevet 5. august 2013 #19 Skrevet 5. august 2013 Til slutt kommer han til å sprekke og da kan så og si alt skje, hvertfall når vold allerede er i bildet fra hennes side. Men keep us posted
påtuppa Skrevet 5. august 2013 #20 Skrevet 5. august 2013 Jeg reagerer på dere som skriver at mannen er tøffel, må få seg et par baller osv. Hadde kjønnene vært byttet om hadde kommentarene vært noen helt andre, men siden det er mannen som blir utsatt for fysisk og psykisk mishandling så er det hans feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå