AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Er det noen her som lever uten internet og TV? Jeg vurderer å si opp abonementet, synes det blir for dyrt. Dessuten ser jeg nesten aldri på TVen..har prøvd noen måneder nå. Internettet bruker jeg jo, men kanskje for mye? Tenker at jeg kan overleve med det jeg har på mobilen og på jobb. Hmm... noen erfaringer med dette? Synes det er bortkastede penger...hvertfall 10.000 i året. Anonymous poster hash: 18267...425
mandel92 Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 Tv kan du sikkert klare deg fint uten. Men jeg tviler på at du vil spare noe tid eller penger ved å ikke ha internett. Hvordan skal du betale regninger? I banken? (De legger vel på ekstra gebyr?) Uten internett vil du være ganske handicapet i Norge.. 5
Strixvaria Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Jeg har ikke TV, men internett. Synes det fungerer supert. Ser ikke på TV, og da er det bortkastet å skulle betale for TV-abonnement og NRK-lisens på flere tusen kroner i året. Mye ligger gratis på nett, evt. kan man bruke en 50-lapp i måneden på amerikansk Netflix og få tilgang på hauger av serier og filmer når det måtte passe en. Det går også an å ha internettabonnement uten å ha TV-abonnement, så du kan jo også se deg om etter tilbydere og sjekke prisene dersom du vil vurdere å beholde nettet.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 Tv kan du sikkert klare deg fint uten. Men jeg tviler på at du vil spare noe tid eller penger ved å ikke ha internett. Hvordan skal du betale regninger? I banken? (De legger vel på ekstra gebyr?) Uten internett vil du være ganske handicapet i Norge.. Jeg vil jo fortsatt ha internet på mobilen og på jobb, så akkurat regningene blir ikke noe problem. TS Anonymous poster hash: 18267...425
Gjest Vinglepetra Skrevet 29. juni 2013 #5 Skrevet 29. juni 2013 Men er det ikke mye dyrere med Internett på mobil? Jeg hadde absolutt kuttet ut TVen, men beholdt Internett.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #6 Skrevet 29. juni 2013 Men er det ikke mye dyrere med Internett på mobil? Jeg hadde absolutt kuttet ut TVen, men beholdt Internett. Ikke hvis jeg bare bruker det inkluderte. Og jeg vil jo ha internet på mobilen når jeg er på tur osv. ikke sant, så det vil jeg jo fortsatt ha. Så lenge jeg bruker det som er inkludert i abo, vil det lønne seg, tror jeg. Så slipper jeg å "henge" så mye på nettet når jeg er hjemme... Noen som kjenner seg igjen? Anonymous poster hash: 18267...425 1
Cata Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 Ville kastet ut TV, men beholdt nettet. TV ser jeg lite på, mens nett både er underholdning og nytte. (Nettbank er tydeligste nytteverdien, men handler også en del varer på nett som jeg ikke får tak i her hjemme, f.eks. hudpleieprodukter.)
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 TV har jeg ikke hatt på mange år, aldri savnet det heller. Har internett og det er underholdning nok. Anonymous poster hash: 726a2...a8e
fruBeist Skrevet 29. juni 2013 #9 Skrevet 29. juni 2013 Her ble tvn kasta ut for ca fire år siden. Den er overhode ikke savna. Internett derimot ville jeg ikke vert uten.
up! Skrevet 29. juni 2013 #10 Skrevet 29. juni 2013 Jeg har ikke tv, og har ikke hatt det på åresvis. Deilig! Jeg er i avstandsforhold, og har venner og familie rundt om i verden, så uaktuelt å ikke ha internett og Skype. Men hvis du føler at du ikke trenger mer internett enn det du har på telefon og jobb, så go for it! Om du ikke liker det, kan du alltids skaffe det på ny 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #11 Skrevet 29. juni 2013 Vi har TV men bruker den kun til å se film på. Derfor har vi ikke noen kanalpakke eller tv-signal. Har ikke hatt det på et halvt år, og før det brukte vi ikke tv'en uansett... NRK-lisens må man nok betale uansett når man har tv, dessuten er det snakk om at man må betale NRK-lisens selv om man ikke har tv hvis man har pc/nettbrett e.l. Synes egentlig det er greit å betale siden NRK legger ut så mye på nett. Internett hadde jeg ikke greid meg uten (selv med mobil med internett). Netflix og spotify/wimp bruker ganske mye datatrafikk og hastigheten er ekstremt mye bedre på trådløstnettet vårt enn på mobilnettet. Men det er selvfølgelig avhengig av hva DU bruker internett til Anonymous poster hash: 7b8da...b8d
Anglofil Skrevet 29. juni 2013 #12 Skrevet 29. juni 2013 Jeg har ikke hatt tv-kanaler på flere år, ser aldri på tv. Jeg har tv fordi jeg liker å se på dvd'er, men ser ingen vits i å bruke penger på tv-kanaler etc. Mvh Yvonne 1
up! Skrevet 29. juni 2013 #13 Skrevet 29. juni 2013 Dere som bruker tv'en til å se film; hvorfor har dere tv og ikke en stor monitor?
Anglofil Skrevet 29. juni 2013 #14 Skrevet 29. juni 2013 (endret) Dere som bruker tv'en til å se film; hvorfor har dere tv og ikke en stor monitor? Pc-monitor? Vel, min dvd-spiller er ikke mulig å koble til pc'en. Dessuten har jeg nå kun bærbar, og selv om den er på 18 tommer så vil jeg gjerne se film på en litt større skjerm. Så da kjøpte jeg en tv-monitor. Så det har både med praktiske hensyn å gjøre, og smak og behag. Mvh Yvonne Endret 29. juni 2013 av Yvonne
up! Skrevet 29. juni 2013 #15 Skrevet 29. juni 2013 Pc-monitor? Vel, min dvd-spiller er ikke mulig å koble til pc'en. Dessuten har jeg nå kun bærbar, og selv om den er på 18 tommer så vil jeg gjerne se film på en litt større skjerm. Så da kjøpte jeg en tv-monitor. Så det har både med praktiske hensyn å gjøre, og smak og behag. Mvh Yvonne Ja, altså, jeg mente det ikke som kritikk. Bare undrer meg over at noen velger å måtte betale for tv-lisens uten å benytte seg av tjenesten. Jeg ser vel for meg at dersom det blir aktuelt med større skjerm på et eller annet tidspunkt, så kjøper jeg en stor monitor, noe sånt som dette. Den vil man også kunne spille dvd-er på Men selvfølgelig, smak og behag, prøver bare å forstå
Anglofil Skrevet 29. juni 2013 #16 Skrevet 29. juni 2013 (endret) Ja, altså, jeg mente det ikke som kritikk. Bare undrer meg over at noen velger å måtte betale for tv-lisens uten å benytte seg av tjenesten. Jeg ser vel for meg at dersom det blir aktuelt med større skjerm på et eller annet tidspunkt, så kjøper jeg en stor monitor, noe sånt som dette. Den vil man også kunne spille dvd-er på Men selvfølgelig, smak og behag, prøver bare å forstå Nå er ikke en slik monitor noen gang aktuell for meg. Og siden jeg har en regionfri/sonefri spiller må jeg ha tv. Dessuten så vil jeg ha en litt større monitor enn 27 tommer. Og jeg betaler min lisens med glede, spesielt siden jeg er en hyppig bruker av Nrk nett-tv og får med meg alt som da går på Nrk ansett, med andre ord er det feil at man ikke benytter seg av tjenesten. Det er noe jeg i aller høyste grad gjør. Mvh Yvonne Endret 29. juni 2013 av Yvonne
up! Skrevet 29. juni 2013 #17 Skrevet 29. juni 2013 Nå er ikke en slik monitor noen gang aktuell for meg. Og siden jeg har en regionfri/sonefri spiller må jeg ha tv. Dessuten så vil jeg ha en litt større monitor enn 27 tommer. Og jeg betaler min lisens med glede, spesielt siden jeg er en hyppig bruker av Nrk nett-tv og får med meg alt som da går på Nrk ansett. Mvh Yvonne Den var jo bare et forslag, og ikke til deg, men for å vise hva jeg tenker dersom jeg noengang skulle ville ha et alternativ. Om du faktisk bruker nrk sine tjenester så skulle det bare mangle at du betaler lisens. Alt kan jailbreakes, i forhold til soner/ regioner, så det koker kun ned til preferanser. Jeg forsøkte bare å forstå dine. Det var alt.
Siri L. Skrevet 29. juni 2013 #18 Skrevet 29. juni 2013 Ikke hvis jeg bare bruker det inkluderte. Og jeg vil jo ha internet på mobilen når jeg er på tur osv. ikke sant, så det vil jeg jo fortsatt ha. Så lenge jeg bruker det som er inkludert i abo, vil det lønne seg, tror jeg. Så slipper jeg å "henge" så mye på nettet når jeg er hjemme... Noen som kjenner seg igjen? Anonymous poster hash: 18267...425 Jeg kjenner meg igjen! Tv er langt enklere å kvitte seg med enn datamaskin, men jeg har ofte på begge samtidig. Data'n bruker jeg til så mye. Nå har jeg akkurat funnet en fin gave til kjæresten, som jeg kanskje ikke hadde kommet på uten internett. Jeg ville ha gått glipp av en del, men hadde mulighens levd et mindre stressfullt liv og hadde kunnet bruke mer tid på hobbyer og nyttige gjøremål. Jeg skulle gjerne ha revet meg mer løs! Men jeg kan umulig være avhengig.
Anglofil Skrevet 29. juni 2013 #19 Skrevet 29. juni 2013 (endret) Den var jo bare et forslag, og ikke til deg, men for å vise hva jeg tenker dersom jeg noengang skulle ville ha et alternativ. Om du faktisk bruker nrk sine tjenester så skulle det bare mangle at du betaler lisens. Alt kan jailbreakes, i forhold til soner/ regioner, så det koker kun ned til preferanser. Jeg forsøkte bare å forstå dine. Det var alt. Det er greit det. Jeg skjønte ikke helt den med at alt kan jailbreakes. Ja, og så? Hvorfor skal jeg gidde å jailbreake pc'en min når jeg har en billig dvdspiller som allerede er region/sonefri? Men for å koble den opp må jeg ha en tv, så enkelt er det, da jeg ikke kjøper Apple-produkter. Og noen av oss gidder ikke å se film på 27 tommer, vi vil kanskje ha 40 tommer. Med andre ord: noen liker det annerledes enn det du gjør. Ingenting galt i verken din eller min måte. Men det er nå sånn jeg liker det. Og skulle bare mangle at jeg betaler linsens? Ja, har jeg sagt noe annet? Som sagt, jeg betaler faktisk min lisens med glede. Mvh Yvonne Endret 29. juni 2013 av Yvonne
up! Skrevet 29. juni 2013 #20 Skrevet 29. juni 2013 Det er greit det. Jeg skjønte ikke helt den med at alt kan jailbreakes. Ja, og så? Hvorfor skal jeg gidde å jailbreake pc'en min når jeg har en billig dvdspiller som allerede er region/sonefri? Men for å koble den opp må jeg ha en tv, så enkelt er det, da jeg ikke kjøper Apple-produkter. Og noen av oss gidder ikke å se film på 27 tommer, vi vil kanskje ha 40 tommer. Med andre ord: noen liker det annerledes enn det du gjør. Ingenting galt i verken din eller min måte. Men det er nå sånn jeg liker det. Og skulle bare mangle at jeg betaler linsens? Ja, har jeg sagt noe annet? Som sagt, jeg betaler faktisk min lisens med glede. Mvh Yvonne Hva er det du vil frem til ved å fortsette å gnukke på dette Yvonne? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå