Gjest biternegler Skrevet 14. april 2004 #1 Skrevet 14. april 2004 Rett før jeg traff min kjære for 2 år siden, fikk min daværende elsker beskjed om at ei han hadde hatt sex med hadde klamydia. Han sa til meg at han hadde testa seg, ergo løy han fordi vi måtte dra til legen med en gang... Jeg hadde symptomer som småblødninger, han hadde ingen. Legen kunne ikke svare meg på om jeg hadde Klamydia, men gav både meg og elsker en antibiotikakur og beskjed om å ikke ha samleie på ei uke. Blødningene mine forsvant, men det jeg ikke har tenkt over før nå i det siste er at jeg faktisk hadde samleie med min nåværende kjæreste 6 dager etter antibiotikakuren. Siden blødningene forsvant og det så å si var gått ei uke, tenkte jeg at det kunne umulig være noen fare. Legen gav meg aldri beskjed om å komme tilbake for å dobbeltsjekke om alt var som det skulle, så jeg gikk vel ut ifra at alt var ok. Og på disse 2 årene så har jeg ikke tenkt noe over dette, før nå. Herregud, er det mulig at jeg fortsatt har Klamydia og at jeg har smitta han ? At antibiotikakuren ikke har virka ? OM jeg drar til legen nå og får beskjed om at jeg fortsatt har Klamydia (selv om jeg jo aldri fikk bevist at jeg hadde det) så kommer jo min kjære forståelig nok tro at jeg har vært utro, og jeg lover: Det har jeg ikke !
Gjest gjest1 Skrevet 14. april 2004 #2 Skrevet 14. april 2004 Du får fortelle kjæresten din om korleis ståa er då. Ta han med til legen kanskje, legen kan nok forklare at det er mulig å bære på smitte over lengre tid, ol....
Bentebent Skrevet 15. april 2004 #3 Skrevet 15. april 2004 Har du eller kjæresten din noen symptomer på klamydia da? Hvis du får testet deg nå og får vite at du har klamydia så må du jo si det til han og fortelle hvordan det har gått til. Har du ikke smitten i deg er det jo ikke noe mer å bekymre seg over
Gjest biternegler. Skrevet 15. april 2004 #4 Skrevet 15. april 2004 Nei ingen symptomer på noen av oss. Jeg spurte også en lege på nett om jeg burde sjekke meg, og han sa at man etter en klamydiakur skal vente 14 dager med å ha ubeskytta samleie og til etterkontroll etter 3-4 uker. Det fikk aldri jeg beskjed om !! Jeg fikk beskjed om å vente ei uke med sex jeg, that's it. Nevnte det for partneren min nå og han syns tydeligvis jeg var litt hysterisk for han sa at er det noengang noen leger som har vært enige ? Videre sa han at jeg fikk ta en test da, men at han ikke så noen grunn til å bry seg noe større om det feller gruble på det før jeg evt får beskjed om at jeg har Klamydia og da fikk vi ta en kur da sa han. Jeg sa jeg var redd for å bli mistrodd, at han kom til å tro jeg har vært utro. Og da sa han at det ville vel ikke være så rart om den tanken ville streife i tilfelle, det ville vel gjelde i motsatt tilfelle også det regna han med. Men han sa også at han ikke visste hvor lenge man kunne gå med slik smitte i kroppen. Nå har jeg sagt det og jeg tar kanskje sorgene på forskudd her, men jeg er redd for å ha hatt Klamydia i 2 år og at jeg har smitta kjæresten min, at han skal tro jeg har vært utro og at jeg har blitt steril. Skal til legen i mårra, men må vel vente 14 dager på prøvesvaret. Får helt angst av å tenke på det...Det blir lange 14 dager.
Bentebent Skrevet 15. april 2004 #5 Skrevet 15. april 2004 Skjønner det. Du får ha lykke til, åsså krysser jeg fingrene for deg og håper du ikke har smitten i deg enda! :trøste:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå